GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010  (gelezen 92793 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
p2kflex
21:28:48 26-10-10GROUP-1PRIO 1 APPELAAR PARKEERGARAGE #1029# DAMSTRAAT 12 HAARLEM BINNENBRAND BIJZONDER OBJECT (OPSCHALING: brand zeer groot) (GRIP: 3 regio) [ ]
GRIP 30106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 30106505BRW Veiligheidsregio Kennemerland (RCvD - Regionaal Commandant van Dienst)
GRIP 30106545BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 30106555BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Stafsectie Brandweer)
GRIP 30106570BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Operationeel Team)
GRIP 30127059BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Piket Hoofd MICK)
GRIP 30127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
GRIP 30127150BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Actiecentrum GHOR)
GRIP 30127155MKA Veiligheidsregio Kennemerland (RGFvD piket - Regionaal Geneeskundig Functionaris)
GRIP 30127165BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Kwartiermakers RCC)
GRIP 30127170BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Coördinator CoPI)
GRIP 30127175BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Adviseur Openbare Orde en Veiligheid OT)
GRIP 30127180BRW Kennemerland (Beleids Team - Piket coördinerend Burgemeester )
GRIP 30127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
GRIP 30127190MKA Veiligheidsregio Kennemerland (HS-GHOR piket)
GRIP 30127195BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Adviseur Openbare Orde en Veiligheid BT)
GRIP 30127200BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Communicatieadviseur OT)
GRIP 30127205BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Communicatieadviseur BT)
GRIP 30127210BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket gemeentesecretaris OT)
GRIP 30127215BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket gemeentesecretaris BT)
GRIP 30127220BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Stafsectie Informatie)
GRIP 30127230BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Verslagleggers OT)
GRIP 30127235BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Verslagleggers BT)
GRIP 30127270BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Operationeel Team)
GRIP 30127335BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Actiecentrum Opvang)
GRIP 30127340BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Actiecentrum CRIB)
GRIP 30127360Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd stafsectie Politie) (Alarmcode)
GRIP 30127365BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Medewerker stafsectie Politie)
GRIP 30127370Veiligheidsregio Kennemerland (Korpsleiding Politie) (Alarmcode)
GRIP 30127400BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Operationeel Team)
GRIP 30127430BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Operationeel Team)
GRIP 30128003BRW Kennemerland (Haarlem) (Burgemeester)
GRIP 30128023BRW Kennemerland (Haarlem) (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
GRIP 30128243BRW Kennemerland (Onbekdende code)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Bron : Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
 
De Appelaar is een bouwproject in het centrum van Haarlem.

Het terrein van de drukkerij Johan Enschedé in het centrum van Haarlem werd in de jaren 80 gekocht met het doel het gebied opnieuw te ontwikkelen. Het terrein bleek ernstig vervuild te zijn na meer dan 250 jaar te zijn gebruikt door de drukkerij.

Onderdelen
In 2007 zijn alle onderdelen van het project af. Onderdelen van het plan zijn:

Rechtbank Haarlem
Er is een geheel nieuw pand gebouwd voor de Rechtbank in de Damstraat. De rechtbank neemt het grootste deel van de grond in.
Parkeergarage
Deels onder de Damstraat en deels onder de rechtbank ligt een nieuwe parkeergarage met de ingang aan het Spaarne naast de Waag.
Hotel
Tegenover de rechtbank is in de Damstraat een nieuw hotel gebouwd.
Enschedéhuis
In het voormalige kantoorpand van Enschedé (het Enschedéhuis) zit nu horeca.
Philharmonie
Het oude concertgebouw is verbouwd en uitgebreid en heet na de verbouwing Philharmonie Haarlem.
Toneelschuur
Voor de Toneelschuur is een nieuw pand gebouwd ontworpen door Joost Swarte en Mecanoo Architecten, het gebouw sluit aan op de oude bebouwing.
HofjE
Naast de Toneelschuur en het Hofje van Bakenes is een nieuwe hofje gebouwd, het Johan Enschedé Hof.


Alle bebouwing dicht op elkaar. Mogelijk met directe toegang tot De Appelaar?


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
Specifiek was dit de KNP kabel die voor branduitbreiding gezorgt heeft. Maar meestal is er gewoon brandoverslag door straling en direct vlamcontact van auto's die naast elkaar staan. Ook als de temperatuur in de parkeergarage gaat oplopen kan er op grotere afstand ontsteking gaan plaatsvinden (dan vooraf bedacht).

Zo zie je maar dat als er volgens de eisen brandvertragende bekabeling moet worden aangelegd er monteurs zijn die hier niet bij stil staan en om de verschillende kabels netjes bij elkaar te binden er brandbare kunstof kous omheen schuiven. ( met alle gevolgen van dien )
Ik vraag mij af of er nu voordeel kan worden gehaald uit de stuwdrukventilatie. Ik weet niet of K'land een TBO heeft maar anders lijkt het mij zinvol deze klus heel goed te onderzoeken. Met name dan of alle bedachte systemen en bouwkundige zaken zich nu zo goed hebben gedragen als we moeten geloven.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !




112Today

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112Today Nederland
Misschien de schuimblus uit Velsen!!?? Zit ik op chauffeur  :D
112Today.nl Wij verzorgen door heel Nederland heen het 112nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Zo zie je maar dat als er volgens de eisen brandvertragende bekabeling moet worden aangelegd er monteurs zijn die hier niet bij stil staan en om de verschillende kabels netjes bij elkaar te binden er brandbare kunstof kous omheen schuiven. ( met alle gevolgen van dien )
Ik vraag mij af of er nu voordeel kan worden gehaald uit de stuwdrukventilatie. Ik weet niet of K'land een TBO heeft maar anders lijkt het mij zinvol deze klus heel goed te onderzoeken. Met name dan of alle bedachte systemen en bouwkundige zaken zich nu zo goed hebben gedragen als we moeten geloven.

Hier zit dus, zeeeer waarschijnlijk, geen stuwdruk installatie in maar een 10 voudige ventilatie met als prestatie eis dat er 45 minuten na de brand, waarbij de brand na 20 minuten uit is, er minimaal 30 meter zicht moet zijn in de garage... Lees de link in een eerder bericht van mij maar eens hoe het LNB het destijds bedacht had om een parkeergarage, >1000 m2, brandveilig te maken....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Waarom grip 3 gemaakt? Palm, weet jij dat?


IOPAT

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Toevallig kwam ik er net langs, pittige rookontwikkeling. Volgens een brandweerman meerdere auto's in de brand geen gewonden.




Klik op de foto en rechts bovenin kun je meer foto's bekijken. (geen idee hoe ik een link naar dat album hier krijg)
Meelezert pur sang


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Waarom grip 3 gemaakt? Palm, weet jij dat?

GRIP heeft weinig te maken met de daadwerkelijke omvang van de brand maar meer met de bestuurlijke en management processen die opgestart moeten worden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
GRIP heeft weinig te maken met de daadwerkelijke omvang van de brand maar meer met de bestuurlijke en management processen die opgestart moeten worden.

Omdat het Justitie is dus.  O0