GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010  (gelezen 92741 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nielsie71

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Update 22.15
Er wordt door politie en brandweer overwogen om bewoners en hotelgasten in de Damstraat te evacueren. Men praat over de mogelijkheid om de parkeergarage onder water te zetten.

Bron: Rtvnh.nl


112Today

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112Today Nederland
Brandweer kan gedeeltes van de garage niet meer in vanwege instortingsgevaar vloeren.
112Today.nl Wij verzorgen door heel Nederland heen het 112nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Update 22.15
Er wordt door politie en brandweer overwogen om bewoners en hotelgasten in de Damstraat te evacueren. Men praat over de mogelijkheid om de parkeergarage onder water te zetten.

Bron: Rtvnh.nl

laten we uitgaan van 2000 m2 (waarschijnlijk is hij groter) en 2,6 meter hoog.... dat is maar 5.200.000 L wat ze erin hoeven te pompen....  0098 0098 0098


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Men praat over de mogelijkheid om de parkeergarage onder water te zetten.


Lijkt me moelijk i.v.m. de afwatering daar en de hoeveelheid water die er dan ingepompt moet worden (miljoenen liters lijkt mij). Is het geen mogelijkheid om de garage 'vol te schuimen'? Geen idee of dat door de hitte effectief kan zijn, maar als je zag hoe dat in een vliegtuigloods met automatische schuimblusinstallatie werkt...brand heeft dan weinig kans meer om nog te doen waar 'ie goed in is.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Brandweer kan gedeeltes van de garage niet meer in vanwege instortingsgevaar vloeren.

Hier was ik al bang voor. Wat kan dat voor gevolgen hebben voor de bovenliggende panden?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


112Today

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112Today Nederland
tja geen idee weet wel dat je preventieve maatregelen kan nemen om het beton te koelen maar goed ga er maar aanstaan!
112Today.nl Wij verzorgen door heel Nederland heen het 112nieuws.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Lijkt me moelijk i.v.m. de afwatering daar en de hoeveelheid water die er dan ingepompt moet worden (miljoenen liters lijkt mij). Is het geen mogelijkheid om de garage 'vol te schuimen'? Geen idee of dat door de hitte effectief kan zijn, maar als je zag hoe dat in een vliegtuigloods met automatische schuimblusinstallatie werkt...brand heeft dan weinig kans meer om nog te doen waar 'ie goed in is.
waar haal je zosnel zoveel schuimvormend middel vandaan?


en palmpie weet jij wat de gevolgen zijn als je zo'n garage echt onder laat lopen? zakt te constructie in elkaar als hij leeg gepompt word?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


112Today

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112Today Nederland
Tata Steel heeft heeeeeel veel schuim
112Today.nl Wij verzorgen door heel Nederland heen het 112nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
De hoofddraagconstructie HDC) van een kantoor hoeft maar 90 minuten bestand te zijn tegen brand. Als de brand onder de rechtbank woed heb je nu best kans dat de draagkracht van de HDC enorm is afgenomen... :-\


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
waar haal je zosnel zoveel schuimvormend middel vandaan?




SB Velsen, schuimcontainers in de regio (die er vast zullen zijn), desnoods bijstand vragen brandweer Schiphol. Ook Amsterdam kan een SBH leveren, dus dat lijkt me redelijk wat schuim...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding