GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand Parkeergarage appelaar Damstraat - Haarlem 26-10-2010  (gelezen 92292 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nielsie71

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Is er uberhaupt bekend of ze in buurt van de brandhaard kunnen komen met het schuim??


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
SB Velsen, schuimcontainers in de regio (die er vast zullen zijn), desnoods bijstand vragen brandweer Schiphol. Ook Amsterdam kan een SBH leveren, dus dat lijkt me redelijk wat schuim...

maar 5 miljoen liter haal je nooit denk ik
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
tja geen idee weet wel dat je preventieve maatregelen kan nemen om het beton te koelen maar goed ga er maar aanstaan!

De werking van beton bij brand is hier te vinden: http://www.betonbrandtniet.nl


112Today

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
    • 112Today Nederland
Wat ik hoorde is dat het helemaal vol staat met voertuigen en als je even verkeerde afslag neemt zit je vast kom je niet meer weg! Dus  98uiye
112Today.nl Wij verzorgen door heel Nederland heen het 112nieuws.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
maar 5 miljoen liter haal je nooit denk ik

Hoe kom jij erbij dat er 5 miljoen liter schuim nodig is?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
waar haal je zosnel zoveel schuimvormend middel vandaan?


en palmpie weet jij wat de gevolgen zijn als je zo'n garage echt onder laat lopen? zakt te constructie in elkaar als hij leeg gepompt word?

Als ze een bouwput maken graven ze vaak in het grondwater een bouwput. Ze storten dan onderwater beton om de put waterdicht te maken (aan de wanden staan vaak damwandprofielen). Daarna pompen ze de bouwput leeg. De constructie zou dus het onderwater zetten kunnen hebben. Alleen zit je met de wet van de grote getallen en zal dit geen optie zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Hoe kom jij erbij dat er 5 miljoen liter schuim nodig is?

laten we uitgaan van 2000 m2 (waarschijnlijk is hij groter) en 2,6 meter hoog.... dat is maar 5.200.000 L wat ze erin hoeven te pompen....  0098 0098 0098

Zo dus

Als ze een bouwput maken graven ze vaak in het grondwater een bouwput. Ze storten dan onderwater beton om de put waterdicht te maken (aan de wanden staan vaak damwandprofielen). Daarna pompen ze de bouwput leeg. De constructie zou dus het onderwater zetten kunnen hebben. Alleen zit je met de wet van de grote getallen en zal dit geen optie zijn.
Duidelijk Palpie!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nielsie71

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Hoe staat t portoverkeer ervoor? Zijn ze inmiddels al bezig met een inzet of nog niet??


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Zo dus


Heb je door dat je nu appels en peren (water en schuim(vormend middel)) met elkaar aan het vergelijken bent?

Ik heb geen idee hoeveel schuimvormend middel er nodig is om een parkeergarage vol te zetten. Voor een schuimparty hadden we denk ik een liter of 1000 voor de hele avond 0098
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Heb je door dat je nu appels en peren (water en schuim(vormend middel)) met elkaar aan het vergelijken bent?

Ik heb geen idee hoeveel schuimvormend middel er nodig is om een parkeergarage vol te zetten. Voor een schuimparty hadden we denk ik een liter of 1000 voor de hele avond 0098

zeg dat je op 1/7 zit (1 druppel schuim op 7 druppels water) ronden we het af op 10 druppels dat betekend dat je alsnog 540.000 liter schuimvormendmiddel nodig hebt....
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens