Wie heeft ervaring met de T-POD

Auteur Topic: Wie heeft ervaring met de T-POD  (gelezen 2078 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 14 augustus 2004, 12:58:15
Ik heb gisteren mogen spelen met de T-POD in een trainingsituatie..
T-POD = Trauma Pelvic Orthotoc Device.  

http://www.t-pod.com

Een tool geschikt voor op de SEH als bij Pre-hospitale Situaties voor instabiele bekken breuken..

Binnenkort zal ik hem zelf nog een keer testen met in combinatie met spinal-care.. (Logroll wel mogelijk of niet ? (normalitair zou je zeggen van niet.., maat met de T-POD wel ?), Zit het in de weg met de immobilisatie riemen van de SPIN of Oregon Spine Splint..

Maar ik ben benieuwd of iemand dit product al eens gebruikt heeft in praktijk situaties..




Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2004, 08:42:45
Een bekkenbreuk komt zeer weinig voor, en indien nodig kan men ook een katoenen laken gebruiken ter immobilisatie, pas 1x hoeven doen in 7 jaar duzzzz, duur speeltje dat weinig gebruikt wordt.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2004, 14:20:50
Joffrey, hoe duur is die dan ?

Bij alle spinal care discussies krijg ik er veel vragen over van Ambulance verpleegkundigen.. en toevallig liep ik er tegen aan het kon ik het proberen in training situaties..

Heb je er al eens mee gewerkt ?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2004, 20:20:06
Nee, ik heb er nog niet mee gewerkt, bij mijn weten wordt het hulpmiddel vooral in de USA gebruikt (daar ook ontwikkeld vandaar) Ik zal kijken of ik er een plaatje van kan vinden, in de Journal of the Emergency Services - JEMS, hebben een aantal reclames omtrent dit artikel gestaan. Het blijkt een speciale band te zijn die om het bekken van d epatient wordt aangelegd en die dan boven op het schaambeen van de patient wordt vastgemaakt mbv van velcrobanden.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2004, 21:21:07
Ik heb een exemplaar nu thuis liggen..
Ik kan er wel fotos van maken


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2004, 21:56:51
Ik heb een exemplaar nu thuis liggen..
Ik kan er wel fotos van maken

Lijkt me een goed idee, anders dan kost het nl. nog wel wat tijd voor een en ander is opgezocht in de amerikaanse literatuur  ;)  Alvast bedankt Peter.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2004, 15:22:58
Even een paar fotos van de T-POD..