Verzamelingen in de hulpverlening: wat is jouw tic?

Auteur Topic: Verzamelingen in de hulpverlening: wat is jouw tic?  (gelezen 7741 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #10 Gepost op: 3 november 2010, 23:38:41
ik ben hier niet om vrienden te maken met welke fopneus dan ook ik snap niet dat je zoeits spaart, maar goed.
ieder zo zijn hobby.
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 3 november 2010, 23:42:19
ik ben hier niet om vrienden te maken met welke fopneus dan ook ik snap niet dat je zoeits spaart, maar goed.


Waarom verzamelen mensen disney spullen?  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 november 2010, 23:44:44
@kiwivogelbeest: Het gebrek aan inleving in anderen siert je, ten nadele. Zo ook je houding en "vriendelijke" woorden.

Iets niet snappen zegt zoveel over jou. Niks over anderen.
Dan zul je heel veel niet snappen in deze wereld, zoals Palmpie al aangeeft, dan snap je niemand kennelijk die WAT dan ook verzamelt!
Een gebrek aan inlevingsvermogen moet heel vervelend voor je zijn!

Ik zal eens kijken of ik nog wat zwaailichten kan "scoren" op het internet  O0 En nee, dat hoef je niet te snappen, zolang ik het maar snap  >:D


kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #13 Gepost op: 3 november 2010, 23:47:40
ga je dan aan en uitzetten en dan naar kijken ofzo ?
is toch zonde van je geld?
naja goed het zal dan wel aan mijn inlevingsvermogen liggen dan.
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


Gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 3 november 2010, 23:57:13
naja goed het zal dan wel aan mijn inlevingsvermogen liggen dan.

Correct, toch nog wat zelfkennis!!  O0


kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #15 Gepost op: 3 november 2010, 23:58:08
Met liefde, vergeet dat niet...

dit komt eerder over om op een originele manier vrienden proberen te maken.
haal eerst die balk uit je eigen oog, dan zie je pas scherp genoeg om die splinter uit het oog van de ander te halen.

ben hier echt niet om jullie hobby af te kraken ofzo, ik vraag me eerder af wat de drive voor iemand is om zoiets te sparen
ik bedoel, ik kan me eerder inleveren in een verzameling van dieren dan van draailampen
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 4 november 2010, 00:05:57
Je kunt slechts in anderen datgene herkennen waarvan je weet dat het ook al een deel van jezelf is. "Balk in mijn oog", zei je?

Bovendien, het IS ook rommel. Voor jou, dus dan is het waar.
Ik vind dierenbeeldjes rommel, maar voor diegene is dat ook reuze waardevol. Zo vindt iedereen wel wat.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 4 november 2010, 00:10:32
ben hier echt niet om jullie hobby af te kraken ofzo, ik vraag me eerder af wat de drive voor iemand is om zoiets te sparen

Dat is niet uit te leggen, dat is persoonlijk. Waarom spaart iemand postzegels, waarom staan mensen 's morgens vroeg op om vogels te spotten, waarom spotten mensen vliegtuigen, waarom spelen mensen computerspellen, waarom luistert men muziek, waarom luistert de een naar R&B en de ander naar klassiek...

Sommige dingen zijn niet uit te leggen aangezien een interesse heel persoonlijk is en dat lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend genoeg om er niet over door te blijven vragen. Hoe meer je er over door vraagt, hoe meer (bewust of onbewust) je iemand's hobby maakt. Je laat immers zien dat je je niet kunt verplaatsen in een anders' interesse. En dat hoeft ook helemaal niet, zolang we een ieder maar in elkaars waarde laten.

Dit topic zal immers niet voor niets 80 pagina's tellen...


kiwivogelbeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
    • hyves
Reactie #18 Gepost op: 4 november 2010, 00:14:53
"Je kunt slechts in anderen datgene herkennen waarvan je weet dat het ook al een deel van jezelf is. "Balk in mijn oog", zei je?"
Een verwijzend vingertje/beschuldiging heeft niets te maken met het herkennen van een deel van mijzelf.

Er is toch wel een reden om zoiets te sparen, ik bedoel ik spaar dat merk schoenen omdat ze lekker lopen mooi design hebben etc.
hunter waarvoor spaar jij en caprice wat is jou reden ?
Wie niet heelt, steelt of erft zal werken tot dat ie sterft


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 4 november 2010, 00:16:12
En zo 'spaar' ik foto's van hulpverleningsvoertuigen ::) Rare ik. Gelukkig heb ik hier wat lotgenoten kunnen vinden...

 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s