Brandweervoertuigen Defensie

Auteur Topic: Brandweervoertuigen Defensie  (gelezen 127530 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

SdV

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #170 Gepost op: 30 september 2011, 19:00:10
Volgens mij staan al deze Mac 06'en bij Kenbri. Daar worden ze in opdracht van defensie verkocht.
Ik moet ergens nog foto's hebben van de loods waar toen zo'n 20-30 voertuigen stonden.
Met vriendelijke groet,  Sander


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #171 Gepost op: 30 september 2011, 19:31:13
Volgens mij staan al deze Mac 06'en bij Kenbri. Daar worden ze in opdracht van defensie verkocht.
Ik moet ergens nog foto's hebben van de loods waar toen zo'n 20-30 voertuigen stonden.
Voertuigen komen pas in een loods terecht als ze de operationele dienst verlaten hebben (en dat zijn er vele, waaronder al onze Leo's :'( ). Het feit dat de voertuigen deelnemen aan de oefening betekent in elk geval dat ze nog operationeel in dienst zijn, en dus ook een standplaats hebben. Ik ben niet van de KLu dus ik heb echter geen idee waar.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


SdV

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #172 Gepost op: 30 september 2011, 20:33:59
Voertuigen komen pas in een loods terecht als ze de operationele dienst verlaten hebben (en dat zijn er vele, waaronder al onze Leo's :'( ). Het feit dat de voertuigen deelnemen aan de oefening betekent in elk geval dat ze nog operationeel in dienst zijn, en dus ook een standplaats hebben. Ik ben niet van de KLu dus ik heb echter geen idee waar.

Ik heb het dan over de loods van Kenbri, daar heb ik er 3 jaar terug een flink aantal zien staan. Ik had aangenomen dat dat alle voertuigen waren van dit type, niet dus. Ik ben nog aan het zoeken maar ben bang dat ik de foto's niet meer heb.
Met vriendelijke groet,  Sander


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #173 Gepost op: 30 september 2011, 21:35:18
Ik heb het dan over de loods van Kenbri, daar heb ik er 3 jaar terug een flink aantal zien staan. Ik had aangenomen dat dat alle voertuigen waren van dit type, niet dus. Ik ben nog aan het zoeken maar ben bang dat ik de foto's niet meer heb.
Dat is best mogelijk inderdaad, er zijn op verschillende standplaatsen nieuwe crashtenders gekomen in de laatste 5 tot 10 jaar, en bovendien zijn er verschillende vliegbases gesloten. De benodigde brandweercapaciteit is daarmee sterk afgenomen. Ik vermoed dat daarom een aantal van deze types uit de operationele dienst zijn gehaald. Dat is geen ongebruikelijke procedure binnen Defensie. (Jammer genoeg.)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Backfire

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #174 Gepost op: 5 oktober 2011, 18:56:48
Gezien de rode kleur van de MAC's zijn deze afkomstig van Marine Vliegkamp De Kooy (Den Helder) of Marine Vliegkamp Valkenburg..


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #175 Gepost op: 5 oktober 2011, 22:34:16
Gezien de rode kleur van de MAC's zijn deze afkomstig van Marine Vliegkamp De Kooy (Den Helder) of Marine Vliegkamp Valkenburg..
Toch mooi dat ze nog steeds met luchtmacht (LM) platen rijden als ze bij de marine in dienst zijn.
(was valkenburg niet dicht trouwens?)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


roborob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #176 Gepost op: 6 oktober 2011, 16:00:37
Gezien de rode kleur van de MAC's zijn deze afkomstig van Marine Vliegkamp De Kooy (Den Helder) of Marine Vliegkamp Valkenburg..

Toch mooi dat ze nog steeds met luchtmacht (LM) platen rijden als ze bij de marine in dienst zijn.
(was valkenburg niet dicht trouwens?)

Ik neem aan dat juist bedoeld wordt dat ze gezien hun rode kleur in dienst waren bij de marine. Zie ook het oorspronkelijke kenteken van de LM-17-54. Maar nu rijden ze toch echt rond als luchtmacht-voertuig. Bij Falcon Autumn actief op het Forward Armouring Refueling Point voor de heli's, zie filmpje van defensie op 5 minuut 30: http://server.rijksoverheidsvideo.nl/flash/DEF_20111003_Falcon_Autumn_Nieuws_3_okt.flv


Backfire

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Reactie #177 Gepost op: 6 oktober 2011, 17:09:49
Je heb gelijk. Ze waren in dienst bij de marine. Waar ze nu staan. Geen idee. Algemene reserve?? die alleen gebruikt wordt bij oefeningen als deze. Leuk filmpje trouwens.


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #178 Gepost op: 7 oktober 2011, 10:29:52
(was valkenburg niet dicht trouwens?)
MVK Valkenburg is inderdaad al een paar jaartjes gesloten.


Markwise

  • Ex-brigadier v politie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #179 Gepost op: 18 oktober 2011, 14:32:01
mischien mag ik hier ' mijn'  topic ook even onder de aandacht brengen? :)
roepnummer 526 btw...

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=56080.0
Op zoek naar brandweer slangen, koppelingen etc voor het afbouwen van mijn oldtimer ex-defensie brandweer auto...