optische en geluidssignalen (OGS) en vrijstellingen politie

Auteur Topic: optische en geluidssignalen (OGS) en vrijstellingen politie  (gelezen 39824 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #50 Gepost op: 11 oktober 2011, 12:08:55
Spoed-spoed dus, zoals ze in de reclame van Fyra bedoelen. Een prio 2 is dus ook toestemming, maar een vko-letsel of een steekpartij?

Tja, prio 2 is niet per definitie met toestemming, die wordt apart verleend. Prio 2 kan ook het ophalen van winkeldief zijn. Prio 3 is de zogenaamde NSA melding (Niet Spoedeisende Assistentie) en die wordt, als het kan en afhankelijk van de melding door het HB verdeeld (bv geluidsoverlast, inbraak buiten heterdaad). Anders wordt de melding via de NSA intranetapplicatie door het wijkteam opgepikt. Prio 4 is aandacht wijkteam/allen.

Het is wel aan het veranderen, maar dit is zeg maar de traditionele Amsterdamse werkwijze.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #51 Gepost op: 11 oktober 2011, 20:47:22
Het is wel aan het veranderen, maar dit is zeg maar de traditionele Amsterdamse werkwijze.

en daar zijn we TROTS op ;D ;D ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 14 oktober 2011, 00:51:34
De politie mag door rood
User:politieacademie


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 14 oktober 2011, 02:25:12
Heey ... die hebben we eerder gezien.
Helemaal over het hoofd gezien e050


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #55 Gepost op: 14 oktober 2011, 02:34:14
Ik zal hem overdag eens via twitter verspreiden met een retweet verzoek.
Hopelijk krijgen de burgers dan wat meer begrip voor dit soort situaties.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #56 Gepost op: 4 november 2011, 12:57:35
Gezien het rijgedrag van veel agenten met (on)opvallende politievoertuigen en de vele aanrijdingen die ze jaarlijks veroorzaken of bij betrokken zijn is het zeer wel wenselijk dat de ontheffing voor politieagenten om zonder OGS door rood te rijden en andere ontheffingen (busbaan etc) nodig eens onder de loupe genomen worden door de wetgever...

Daar waar gehakt wordt vallen spaanders of niet? Maar in zoverre ben ik het met je eens dat er teveel aanrijdingen zijn waarbij de politie betrokken is. Echter dat wijt ik aan opleiding en niet aan regels. Regels voorkomen geen aanrijdingen dat moet de bestuurder doen!
Ik heb mijn VRO (iets anders dan BROA), HRT, slipcursus en nu zo'n beetje 22 jaar mijn rijbewijs. Kan ik dan goed rijden? Theoretisch gezien wel. Maar de daadwerkelijke vraag is kan iemand goed deelnemen aan het verkeer. En dat is moeilijker: zet mij niet in de binnenstad met al die fietsers, trams, bussen auto's en wat niet nog meer. Ik wordt gillend gek!

MAAR: dat kan je leren! dus leren en opleiden is het steekwoord. Elk jaar een applicatiedag zou verplicht moeten zijn.

En daarnaast moet men leren om te gaan met verantwoordelijkheid. Elke centimeter die ik rij met iemand anders in mijn (dienst)auto ben ik verantwoordelijk voor zijn/ haar welzijn en die van de andere verkeersdeelnemers. En dat is iets wat men vaak uit het oog verliest!

Dat er coureurs zijn die met 60-70 km/u een kruising oversteken (met blauw en toeters) heeft niks meer te maken met opleiding en regels, dat is onverantwoordelijk gedrag en MOET gestraft worden. En dat gebeurd veel te weinig!

Ik heb gezegd  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #57 Gepost op: 4 november 2011, 13:31:51
En daarnaast moet men leren om te gaan met verantwoordelijkheid. Elke centimeter die ik rij met iemand anders in mijn (dienst)auto ben ik verantwoordelijk voor zijn/ haar welzijn en die van de andere verkeersdeelnemers. En dat is iets wat men vaak uit het oog verliest!

Dat er coureurs zijn die met 60-70 km/u een kruising oversteken (met blauw en toeters) heeft niks meer te maken met opleiding en regels, dat is onverantwoordelijk gedrag en MOET gestraft worden. En dat gebeurd veel te weinig!

Helaas rijden er daarvan, in mijn ogen, teveel rond in de regio. Ik hou soms mijn hart vast als ik op de bijrijdersstoel zit of als ik sommige acties zie van collega's.  :'( :'( Die collega's worden ook nog een furieus op de overige weggebruiker als deze het niet begrijpt.

Ga je met 60-70 km/h over een kruising dan heb je gewoon een deathwish en ik wil hier niet bij aanwezig zijn, ook al ontkom ik er helaas soms niet aan. Echter kan de collega wel een preek van mij verwachten, want mijn doel iedere dienst om aan het einde weer thuis te komen bij moeders de vrouw en mijn 2-ling.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #58 Gepost op: 4 november 2011, 22:05:13
Tsja of de collega's die zichzelf volledig onzichtbaar maken door recht achter de auto die niet aan de kant wil te gaan bumperkleven. Zelfs als de bestuurder dan eindelijk in de spiegel kijkt is er geen enkel lampje te zien op 2 meter afstand. En maar vloeken.

Maar vergeet niet dat van de schades er slechts 1,5 procent tijdens spoedritten gereden wordt en het gros (geloof 95%) kleine schades zoals parkeerschades zijn of een bochtje net iets te ruim.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #59 Gepost op: 5 november 2011, 16:28:14
Tsja of de collega's die zichzelf volledig onzichtbaar maken door recht achter de auto die niet aan de kant wil te gaan bumperkleven. Zelfs als de bestuurder dan eindelijk in de spiegel kijkt is er geen enkel lampje te zien op 2 meter afstand. En maar vloeken.

Hahaha zo'n collega ken ik ook! Ik heb niet veel dienst met die collega en dat is wel jammer want het is super goed voor de bilspieren!

Maar vergeet niet dat van de schades er slechts 1,5 procent tijdens spoedritten gereden wordt en het gros (geloof 95%) kleine schades zoals parkeerschades zijn of een bochtje net iets te ruim.

1,5% maar? Gevoelsmatig zeg ik dat het veel meer zou moeten zijn. En als jouw cijfers kloppen maakt de politiek zich druk om niks en zou de rijopleiding aangepast moeten worden ;D
Maar ik kan geen eenduidige cijfers vinden: 8.301 (door eigen schuld schades) in de periode 2005-2007 en 19.363 schades in 2008-2009 dus 11000 schades meer en allemaal door toedoen van de burger? jaja volgens mij is hier weer sparek van het bekende "cijfers maken statistieken en statistieken maken leugens".

Cijfers in belgie zijn trouwens specifieker: bijna 3% zijn prio aanrijdingen (al jaren lang)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens