Weerspannig persoon door politie uit bus gehaald - Haarlem 14-11-2010

Auteur Topic: Weerspannig persoon door politie uit bus gehaald - Haarlem 14-11-2010  (gelezen 15243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 14 november 2010, 20:57:43
Eerste gedachte: waarom is niet eerst de hele bus leeggehaald?

Heb je in ieder geval alle ruimte......

Is een afweging, echter kan ik me er iets bij voorstellen dat je de mensen juist in een beheersbare ruimte wilt houden, zie op een gegeven moment een redelijk mooie werktuimte gecreërd wordt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 14 november 2010, 21:05:27
Eerste gedachte: waarom is niet eerst de hele bus leeggehaald?

Heb je in ieder geval alle ruimte......

Zonder inhoudelijk de situatie te kennen kan ik mij gezien het publiek zo voorstellen dat dit nog meer problemen gaat opleveren. Dit lijkt mij aardig wat volk dat gewoon blijft zitten als je de bus leeg wil halen..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #12 Gepost op: 14 november 2010, 21:38:29
Zou het dan niet een optie zijn, om de mensen te vragen of ze de bus uit willen gaan, en degene die dan blijven zitten/staan/hangen, zijn dan bij voorbaat gewaarschuwd dat er geweld gebruikt kan worden, (dus als ze dan wat tikken met de wapenstok krijgen, moeten ze achteraf ook niet gaan zeiken....;-)
 O0
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #13 Gepost op: 14 november 2010, 21:58:30
Zag ik het nou trouwens goed dat die donkere jongen die als eerste een klap gaf, daarna de agent die hem met de gummiknuppel slaat in diens gezicht trapt, waarna die agent dat been vasthoudt zodat de politiehond (die je bijna niet ziet) er vol in kan bijten?
Het lijkt als of de agent die het been vast hield, zich ergens aan bezeerde.. Mogelijk kan dit door de hond komen? (al is dit speculaas..)

Is het als agent wel 'veilig' genoeg om een been vast te pakken? Een hond is goed genoeg getraint om deze mensen 'zelf' aan te pakken (zonder hulp), toch?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 14 november 2010, 22:03:03
Aanhoudingen na incident in Connexxionbus

http://www.politie.nl/kennemerland/nieuws/101114aanhoudingennaincidentinconnexxionbus.asp
Haarlem, 14-11-2010

Zondagmorgen 14 november omstreeks 04.30 uur kreeg de politie een melding van een conflict in een Connexxionbus op de Aziëweg. Beveiligers van Connexxion hadden een passagier aangesproken op het feit dat hij zat te eten in de bus.Toen de man niet mee wilde werken verzochten zij hem de bus te verlaten. Dit wilde de man niet. Toen de agenten de beveiligers te hulp schoten verzette de man zich hevig tegen zijn aanhouding. Vier politiemensen raakten hierbij gewond.

Ook zijn broer en andere passagiers bemoeiden zich met de situatie. Uiteindelijk is de verdachte met behulp van een politiehond onder controle gebracht en aangehouden voor ambtsbelemmering. De verdachte is met een bijtwond aan zijn arm en been eerst naar een ziekenhuis vervoerd voor behandeling. Hierna is de man, een 22-jarige Hoofddorper, ingesloten. Ook de broer van de man, een 20-jarige Zwanenburger, is aangehouden voor ambtsbelemmering en ingesloten. De recherche onderzoekt de zaak.
Samen sterk in de hulpverlening!


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #15 Gepost op: 14 november 2010, 22:04:24
Het lijkt als of de agent die het been vast hield, zich ergens aan bezeerde.. Mogelijk kan dit door de hond komen? (al is dit speculaas..)

Is het als agent wel 'veilig' genoeg om een been vast te pakken? Een hond is goed genoeg getraint om deze mensen 'zelf' aan te pakken (zonder hulp), toch?

Als je het filmpje goed bekijkt zie je dat de agent zich bezeerd aan de schop die hij in zijn gezicht krijgt door dat been, welke hij daarna vastpakt ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 14 november 2010, 22:06:23
Is het als agent wel 'veilig' genoeg om een been vast te pakken? Een hond is goed genoeg getraint om deze mensen 'zelf' aan te pakken (zonder hulp), toch?

Ooit een hond iemand in de boeien zien slaan dan? ;)
Zo'n beest is misschien handig om het verzet te breken of voor zelfverdediging, maar je zult altijd nog mensen nodig hebben om iemand in bedwang te houden.

Ja, of je moet de hond die jongen bij de keel laten pakken, maar dat kan ook de bedoeling niet zijn ::)


Het lijkt er overigens op dat de mensen voor in de bus er weinig mee van doen (willen) hebben, die staan erbij en kijken ernaar. Alleen dat clubje dat zich bij de deur ophoudt (w.o. de filmer) is flink aan het protesteren en gillen.

Wat mij betreft heeft de jongen kansen genoeg gehad om op een normale manier de bus uit te gaan. Gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #17 Gepost op: 14 november 2010, 22:48:12
Ik bedoelde het niet zo.. Misschien had ik het verkeerd verwoord. Ik bedoelde dat een hond zellfstandig (na een opdracht) een verdachte kan 'overmeesteren' en  daarbij geen hulp nodig heeft van een andere agent zijn been vast houd.. Lijkt me niet erg veilig, als die hond toevallig mis bijt... Daarna kunnen één en/of meerdere agenten de verdachte kunnen arresteren..

Ooit een hond iemand in de boeien zien slaan dan? ;)
Zo'n beest is misschien handig om het verzet te breken of voor zelfverdediging, maar je zult altijd nog mensen nodig hebben om iemand in bedwang te houden.

Ja, of je moet de hond die jongen bij de keel laten pakken, maar dat kan ook de bedoeling niet zijn ::)


Het lijkt er overigens op dat de mensen voor in de bus er weinig mee van doen (willen) hebben, die staan erbij en kijken ernaar. Alleen dat clubje dat zich bij de deur ophoudt (w.o. de filmer) is flink aan het protesteren en gillen.

Wat mij betreft heeft de jongen kansen genoeg gehad om op een normale manier de bus uit te gaan. Gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2010, 23:18:45
Zou het dan niet een optie zijn, om de mensen te vragen of ze de bus uit willen gaan, en degene die dan blijven zitten/staan/hangen, zijn dan bij voorbaat gewaarschuwd dat er geweld gebruikt kan worden, (dus als ze dan wat tikken met de wapenstok krijgen, moeten ze achteraf ook niet gaan zeiken....;-)
 O0

Op papier leuk maar als er 5 mensen blijven zitten heb je naast de 2 die nu al problemen veroorzaken er een heel groot probleem bij. Dat kan escaleren in een flinke matpartij. Hier zie je dat na een rommelig begin netjes ruimte wordt gemaakt zodat de collega's veilig kunnen werken en ik kan mij heel goed indenken dat dit niet de meest handige maar wel de beste optie is op dat moment.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #19 Gepost op: 15 november 2010, 00:47:19
tja... soms het als het niet zo gaat als het moet, moet het maar zoals het gaat.... je kunt wel altijd een ideale situatie willen... maar op straat heb je die ideale situatie nooit.... je bent teveel van anderen afhankelijk... dus.... goed gewerkt.... O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....