Weerspannig persoon door politie uit bus gehaald - Haarlem 14-11-2010

Auteur Topic: Weerspannig persoon door politie uit bus gehaald - Haarlem 14-11-2010  (gelezen 15293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Guardian

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #30 Gepost op: 15 november 2010, 23:35:20
tsja moet je zo moeilijk doen over een dichte zak met eten?
Toch wel regels zijn regels. en lijkt mij dat er lang genog op hem ingepraat is.
En dan is het toch wie niet luisteren wil moet maar voelen. En ja niet ideaal om zo te moeten
werken. Ik geloof dat ik de bus uit was gegaan als ik er als passasier in had gezetten.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 16 november 2010, 00:58:57
tsja moet je zo moeilijk doen over een dichte zak met eten?
Toch wel regels zijn regels. en lijkt mij dat er lang genog op hem ingepraat is.
En dan is het toch wie niet luisteren wil moet maar voelen. En ja niet ideaal om zo te moeten
werken. Ik geloof dat ik de bus uit was gegaan als ik er als passasier in had gezetten.


En alle aktie missen? Bij de Politie zouden een paar mensen wat (langer) jujutsu lessen moeten volgen, als je achter iemand staat moet je niet gaan slaan. Als je in plaats daarvan iemand op de juiste wijze beetpakt heeft ie niets meer in te brengen.

De man weet aardig om zich heen te meppen en als er genoeg om je heen staan hoef je niet eens goed te kijken, je raakt altijd wel wat.
Ik vind het schitterend hoe die ene agent een tijdje met zijn knuppel staat te rammen. Één tik op zijn neus en zijn dappere ik is op slag verdwenen.
Hij schudt verbaasd zijn hoofd en zijn maat duwt hem opzij als in "ga jij maar weg, laat mij nu maar even, ik wil ook!"  O0

Geweldig, maar niet erg verheffend.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #32 Gepost op: 16 november 2010, 01:25:04
Van mij hadden die agenten al eerder met geweld op mogen treden :) . Ze hebben zich lang rustig gehouden.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #33 Gepost op: 16 november 2010, 04:32:47
Misschien een rare vraag, maar is er niet een mogelijkheid om alle overige passagiers die er nik mee te maken hebben te sommeren de bus te verlaten?
En doen ze dat niet, een aantal (4) agenten mee laten rijden, bus dicht en onder begeleiding naar het bureau en daar de hele 'bende' op de bon voor het niet voldoen aan een vordering?
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #34 Gepost op: 16 november 2010, 07:28:08

Ik vind het schitterend hoe die ene agent een tijdje met zijn knuppel staat te rammen. Één tik op zijn neus en zijn dappere ik is op slag verdwenen.


Jij vindt het mooi dat die agent een tik krijgt en zogenaamd afdruipt. Heb jij die film toch niet goed gezien.

Hij weet namelijk het been vast te pakken waarmee ie net getrapt is (hoezo, snelle reflex!) en stelt de politiehond daarmee in staat er vol in te happen.

Wie het laatst lacht, lacht het best!  998765
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #35 Gepost op: 16 november 2010, 09:04:52
Misschien een rare vraag, maar is er niet een mogelijkheid om alle overige passagiers die er nik mee te maken hebben te sommeren de bus te verlaten?
En doen ze dat niet, een aantal (4) agenten mee laten rijden, bus dicht en onder begeleiding naar het bureau en daar de hele 'bende' op de bon voor het niet voldoen aan een vordering?
En dan 10X deze poppenkost, nog 5 agenten gewond en nog meer gewonden?
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 16 november 2010, 09:24:23
Jij vindt het mooi dat die agent een tik krijgt en zogenaamd afdruipt. Heb jij die film toch niet goed gezien.

Hij weet namelijk het been vast te pakken waarmee ie net getrapt is (hoezo, snelle reflex!) en stelt de politiehond daarmee in staat er vol in te happen.

Wie het laatst lacht, lacht het best!  998765

Maar het duurde wel lang eer ze voor het laatst konden lachen. En dat was niet te danken aan de agenten, maar aan de geweldige hond, die het zonder vastgepakt been ook wel gered had... Ik kijk wel met andere ogen naar de video, ik krijg niet het gevoel van wat wordt daar nu effectief opgetreden. Het begin is rustig. Maar inpraten doe je niet op die manier. Als je succes wil halen bij zo iemand moet je 'm een eervolle opening bieden en met al die schreeuwers er om heen is dat al bijna niet haalbaar. Dus dat dat genegeerd wordt daar zet ik mijn vraagtekens bij. Ik zie die momenten niet dat het slim en voortvarend wordt aangepakt. (Behalve de hond, die krijgt een kluif)


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #37 Gepost op: 16 november 2010, 09:59:27
Wat een zielige mensen die medepassagiers
wat een hysterischeen onzinnig geblaar

dat zullen wel de echte wereld verbeteraars worden
 knap van de agenten dat ze zo handeldelen
en het  schoothondje  :D  had van mij wel eerder gemogen


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 16 november 2010, 11:12:50
Even voor de duidelijkheid, effectiever dar bedoel ik niet mee met meer en eerder geweld. Je ziet dat dom geweld bij een sterk persoon die denkt in zijn recht te staan op zich niets uit haalt. Ik vind ook niet dat het doel in zo'n situatie moet zijn zo veel mogelijk klappen uitdelen. Bij een oud vrouwtje werkt dat prima, maar bij een kerel die gewend is voor zichzelf op te komen en denkt het gelijk aan zijn kant te hebben is die methode veel moeilijker (hij slaat en schopt terug) en leidt niet snel tot het gewenste resultaat. Nee, het doel is dat ie mee komt, en dat bereik je niet door slaan alleen. Vastpakken is veel effectiever. Je zou misschien eens kunnen leren hoe je, als je eenmaal iemands been vast hebt hem vervolgens op zijn buik kan dwingen, een truukje dat iedereen kan leren. Dat deed die hond uiteindelijk even voor  0098.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 16 november 2010, 11:32:24
Even voor de duidelijkheid, effectiever dar bedoel ik niet mee met meer en eerder geweld. Je ziet dat dom geweld bij een sterk persoon die denkt in zijn recht te staan op zich niets uit haalt. Ik vind ook niet dat het doel in zo'n situatie moet zijn zo veel mogelijk klappen uitdelen. Bij een oud vrouwtje werkt dat prima, maar bij een kerel die gewend is voor zichzelf op te komen en denkt het gelijk aan zijn kant te hebben is die methode veel moeilijker (hij slaat en schopt terug) en leidt niet snel tot het gewenste resultaat. Nee, het doel is dat ie mee komt, en dat bereik je niet door slaan alleen. Vastpakken is veel effectiever. Je zou misschien eens kunnen leren hoe je, als je eenmaal iemands been vast hebt hem vervolgens op zijn buik kan dwingen, een truukje dat iedereen kan leren. Dat deed die hond uiteindelijk even voor  0098.



Maar dan kom je bij het feit dat de IBT lessen bij de politie minimaal zijn... De agenten kunnen wel willen maar als je geen medewerking van je baas krijgt dan houd het al snel op...  :-\