Ambulanceverpleegkundige worden

Auteur Topic: Ambulanceverpleegkundige worden  (gelezen 32797 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Isis

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 24 januari 2011, 11:23:23
Hallo ambulanceverpleegkundigen,

De afgelopen zomer heb ik 4 weken gewerkt in een verzorgingshuis, om te kijken of ik ouderenzorg leuk vind.
Vond het idd leuk echter de acute zorg spreekt me meer aan. Nu zou ik erg graag een dag mee gaan op de ambulance, met als doel een mooie en leerzame dag te hebben. Nu is mijn vraag, hoe staan jullie als verpleegkundigen tegenover een leergierige enthousiaste aankomend HBO-V studente die uit interesse erg graag een dag mee zou willen op de ambulance? En zou je willen
motiveren waarom je daar ja of nee tegen zou zeggen?

Met vr. gr.
Isis


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #11 Gepost op: 24 januari 2011, 20:27:54
gemotiveerde mensen zijn bijna altijd welkom. neem eens contact op met de lokale ambulancedienst en leg het doel van je "snuffelstage" uit. als je met een goed verhaal komt zal het vast wel lukken. succes


Isis

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2011, 14:27:08
gemotiveerde mensen zijn bijna altijd welkom. neem eens contact op met de lokale ambulancedienst en leg het doel van je "snuffelstage" uit. als je met een goed verhaal komt zal het vast wel lukken. succes

Rick, ik heb een ambulanceverpleegkundige gesproken die net zoals jij reageerde op mijn enthousiasme, echter ik moest de "snuffelstage" officieel aanvragen bij zijn teamleider en zij keurde het verzoek helaas af. Dus echt eenvoudig is het niet om een "snuffelstage" te regelen. Zo jammer!


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2011, 14:39:35
Veel diensten zijn al druk bezet met stagiaires en leerlingen vanuit uiteenlopende werkvelden, ze zitten dus niet altijd op nog meer stagiaires te wachten. (is wel per dienst verschillend natuurlijk)
Het is makkelijker als je een ingang hebt via een bekende die al op de auto werkt
Nurse powerrrrr


Isis

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2011, 13:09:51
Wat ik jammer vind is dat je verzoek tot een snuffelstage afgewezen wordt vanwege je leeftijd, op zich begrijp ik goed dat er een grens gesteld moet worden, echter daar kan toch ook een uitzondering op gemaakt worden?
Zo werd mij verteld dat wanneer je maar enthousiast, leergierig, gemotiveerd en serieus bent je wel een dienst op de ambulance mee mag lopen, dat ben ik en toch word het verzoek afgewezen op basis van leeftijd.
Ook iemand van onder de 30 jaar kan best al een het een en ander gezien en meegemaakt hebben in het leven.
Ik denk dat teamleiders en cluster managers van ambulancediensten veel meer naar de persoon achter het verzoek zoden moeten kijken alvorens een verzoek af te wijzen echter ik begrijp ook dat men daar geen tijd voor heeft.
Zo jammer!


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2011, 13:55:20
Wat ik jammer vind is dat je verzoek tot een snuffelstage afgewezen wordt vanwege je leeftijd, op zich begrijp ik goed dat er een grens gesteld moet worden, echter daar kan toch ook een uitzondering op gemaakt worden?
Zo werd mij verteld dat wanneer je maar enthousiast, leergierig, gemotiveerd en serieus bent je wel een dienst op de ambulance mee mag lopen, dat ben ik en toch word het verzoek afgewezen op basis van leeftijd.
Ook iemand van onder de 30 jaar kan best al een het een en ander gezien en meegemaakt hebben in het leven.
Ik denk dat teamleiders en cluster managers van ambulancediensten veel meer naar de persoon achter het verzoek zoden moeten kijken alvorens een verzoek af te wijzen echter ik begrijp ook dat men daar geen tijd voor heeft.
Zo jammer!



 


Kijk dat vind ik een uitspraak, waarom oordelen terwijl je nog niets van de achtergrond van de persoon weet. Jij bent echt enthousiast en wil er voor gaan, maar waarom zo moeilijk I don't know. En natuurlijk is er een grens maar om op leeftijd een oordeel te doen dat is niet heel slim.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2011, 17:58:18
Kijk dat vind ik een uitspraak, waarom oordelen terwijl je nog niets van de achtergrond van de persoon weet. Jij bent echt enthousiast en wil er voor gaan, maar waarom zo moeilijk I don't know. En natuurlijk is er een grens maar om op leeftijd een oordeel te doen dat is niet heel slim.
Niet persoonlijk bedoeld, maar aankomend HBO-V betekend nog op de middelbare school... in haar profiel staat 18 jaar, en ik denk dat je iemand van 18 niet willens en wetens bloot moet stellen aan wat je kunt tegenkomen op de ambu.... je kunt nog zo enthousiast zijn, als het een klein beetje fout loopt gaat het ook echt fout, ik heb er dagen tussenzitten dat ik het zelf al teveel vindt, laat staan wat je er van meekrijgt als je nog in de veilige omgeving van een scholengemeenschap je dagen slijt.... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2011, 22:21:38
Mee eens, Jeroen!

Je kunt niet alles over één kam scheren maar wij stellen niet voor niets deze richtlijnen op. Bepaalde zaken maken veel indruk. Wij zijn ook niet in staat om de inzetten te "filteren". Je loopt stage en vertrekt weer maar wie gaat je begeleiden als je er klachten aan overhoudt? Wij doen het niet meer, hoor!

Wij hebben ooit een meisje van 16 meegenomen (vriendendienst) die graag verpleegkunde wilde studeren. Zij is later op haar 21ste teruggekomen als eindejaars HBo-V'er en erkende dat ze toen veel te jong was om de ervaringen een plaats te geven.

Ambulancezorg leent zich niet voor een snuffelstage van scholieren, er zijn simpelweg te veel variabelen waar wij geen invloed op hebben terwijl we wel de verplichting hebben om je te beschermen.


Wacht nou rustig af, begin met een beroepsopleiding en over een paar jaar verder praten we wel verder.....

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2011, 23:19:16
Weer wijs gesproken WM ! 0098
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2011, 23:28:46
Weer wijs gesproken WM ! 0098

Dank U, ik weet af en toe niet waar ik de wijsheid vandaan haal.... 998765
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon