Vuurwapens voor geldtransport?

Auteur Topic: Vuurwapens voor geldtransport?  (gelezen 77906 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 16 november 2010, 22:12:28
Mwoah...

Er wordt weleens gezwaaid met een AK-47. Bij tijd en wijle staart er iemand in een pijp van een RPG.

Maar verder niks bijzonders hoor.

Het gebeurd in Nederland toch ook wel eens dat iemand in de loop van een AK 47 kijkt of een bazooka ziet voor zijn neus?
Is wel eens gebeurd bij waardetransporten, dacht ik zo.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #21 Gepost op: 16 november 2010, 22:13:30
Het schijnt dat een P99 niet zo zwaar is om bij je te hebben als agent... Zit ook een redelijk magazijn met voorraad bij...  8) Zal beter werken als een MP5...  ;)


Maar nu weer terug naar de europese regels. Weet iemand of die daadwerkelijk ingevoerd gaan worden?
Een P99 met volle patroonhouder is inderdaad een goede partij tegen een AK,
Snel de auto uit verstoppen en zwaaien met de  98uiye


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #22 Gepost op: 16 november 2010, 22:14:53
Het gebeurd in Nederland toch ook wel eens dat iemand in de loop van een AK 47 kijkt of een bazooka ziet voor zijn neus?
Is wel eens gebeurd bij waardetransporten, dacht ik zo.
Wel meer als eens ook.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 16 november 2010, 22:23:14
Een P99 met volle patroonhouder is inderdaad een goede partij tegen een AK,
Snel de auto uit verstoppen en zwaaien met de  98uiye

Sorry, zat 9 cijfers er naast... bedoelde de FN P90  ;) 0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 16 november 2010, 22:26:07
Wel meer als eens ook.

Ach in Nederland mag je gewoon geen hol en daar moeten we maar aan wennen. (Overal veel geld voor neerleggen mag echter wel, maar dat is een andere discussie)
Btw de P90 wil ik wel met sinterklaas :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 16 november 2010, 22:30:29
Ach in Nederland mag je gewoon geen hol en daar moeten we maar aan wennen. (Overal veel geld voor neerleggen mag echter wel, maar dat is een andere discussie)
Btw de P90 wil ik wel met sinterklaas :P




En hoeveel waardetransporteurs zijn er de afgelopen jaren omgekomen / gewond geraakt? Volgens mij is het in NL erg goed geregeld.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #26 Gepost op: 16 november 2010, 22:34:38
Het lokt misschien meer geweld uit, maar tegenwoordig lokt alles bijna geweld uit.
Zelfs toevallig in iemands richting kijken kan al verkeerd begrepen worden tegenwoordig.
Als een crimineel een BOA, stadswacht of beveiliger met een vuurwapen ziet lopen, dan zal het misschien inderdaad meer geweld opleveren.
Als een crimineel wil, dan zal het sowieso meer geweld willen gebruiken en dan denk ik aan de North Hollywood shootout.


En waar zijn de cijfers te vinden die aantonen dat er door meer wapens minder criminaliteit is??? Die zal je niet vinden, integendeel, je komt zelf al met het voorbeeld van de North Hollywood shootout. Dat is het resultaat van meer en zwaardere wapens.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #27 Gepost op: 16 november 2010, 22:44:17
Citaat
Daarnaast moet je ook niet willen dat beveiligers met een vuurwapen gaan lopen .... Eerder een idee om (al) het politiepersoneel (wat op straat loopt) te voorzien van een vuurwapen.

Ik hoop alleen dat dan ook het politiepersoneel net zoveel jaarlijkse schietbeurten moet volgen als bv de sportschutter en eigenlijk moeten ze zeker nog meer beurten moeten doen en een jaarlijks examen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #28 Gepost op: 16 november 2010, 22:55:27

Ik hoop alleen dat dan ook het politiepersoneel net zoveel jaarlijkse schietbeurten moet volgen als bv de sportschutter en eigenlijk moeten ze zeker nog meer beurten moeten doen en een jaarlijks examen.
Laten we er vanuit gaan dat de gemiddelde sportschutter(min 16 x p/j) een stuk beter schiet als de gemiddelde politieagent(min 2 x p/j).


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 16 november 2010, 23:07:28
Laten we er vanuit gaan dat de gemiddelde sportschutter(min 16 x p/j) een stuk beter schiet als de gemiddelde politieagent(min 2 x p/j).
Is dat dan vergelijkbaar? Schietoefening bij de politie, is dat ook op schijven of meer realistisch met video schiet simulator?

Dan is "beter schieten" anders bij politie als bij sportschutters. Een sportschutter heeft geen haast op de schietbaan...