Vuurwapens voor geldtransport?

Auteur Topic: Vuurwapens voor geldtransport?  (gelezen 78156 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 16 november 2010, 23:14:24
Is dat dan vergelijkbaar? Schietoefening bij de politie, is dat ook op schijven of meer realistisch met video schiet simulator?

Dan is "beter schieten" anders bij politie als bij sportschutters. Een sportschutter heeft geen haast op de schietbaan...

Ik denk dat je haast beter kunt vertalen als stress omstandigheden waarbij je nog x regeltjes in je hoofd moet afwerken of het wel gerechtvaardigd is om je wapen te gebruiken. Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten... :)


Gast48368

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 16 november 2010, 23:18:47
Laten we er vanuit gaan dat de gemiddelde sportschutter(min 16 x p/j) een stuk beter schiet als de gemiddelde politieagent(min 2 x p/j).

Een sportschutter is toch niet te vergelijken met een politieagent. Mijn eerste ingeving is wel dat 2 x per jaar schieten wel erg minimaal is. Maar bij gebrek aan kennis in deze weet ik niet of mijn twijfels hierin terecht zijn.

Wellicht kan iemand uit het veld hierover uitspraken doen.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #32 Gepost op: 16 november 2010, 23:34:56
Wat mij opvalt is dat er wel erg veel laagdunkend gedaan wordt over Beveiligers enkele quots: wanaby's, ze zijn ongeschikt voor de Politie, het zijn cowboys er zijn er altijd wel een paar bij die zo zijn maar er zitten ook bij de Politie mensen die daar niet thuis horen. Maar we geven wel bv. Handhaving wel middelen om zich te kunnen verdedigen lees handboeien, peperspray en korte stok en het bekende bonnenboekje.
Het is ook niet zo gek dat er steeds meer bedrijven om beveiligers vragen.
We kunnen beter de beveiligers als een volwaardig beroepsgroep zien in plaats van te kleineren en is onder ogen zien dat ze naar vermogen goed werk verrichten ondanks dat ze ten aanzien van het buitenland totaal geen enige bevoegdheid hebben.
Geef 1 voorbeelden
Evenementenbeveiligers
Er wordt nu gezegd dat een organisator zelf de beveiliging moet gaan regelen om dat de Politie te weinig tijd hiervoor heeft dit zou in kunnen houden dat er alleen nog maar beveiligers lopen zonder enige bevoegdheid, er is niemand waarop ze kunnen terugvallen zoals bv in hoek van holland.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #33 Gepost op: 16 november 2010, 23:42:30
En waar zijn de cijfers te vinden die aantonen dat er door meer wapens minder criminaliteit is??? Die zal je niet vinden, integendeel, je komt zelf al met het voorbeeld van de North Hollywood shootout. Dat is het resultaat van meer en zwaardere wapens.

Je kan de vraag ook stellen waar de cijfers te vinden zijn die aantonen dat er door minderwapens minder criminaliteit is???
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #34 Gepost op: 16 november 2010, 23:55:34
Is dat dan vergelijkbaar? Schietoefening bij de politie, is dat ook op schijven of meer realistisch met video schiet simulator?

Dan is "beter schieten" anders bij politie als bij sportschutters. Een sportschutter heeft geen haast op de schietbaan...

Laat ik voorop stellen dat geen 1 van boven realistisch is het kaf word pas van het koren gescheiden als er daadwerkelijk teruggeschoten wordt op je en je de kogels om of over je hoofd hoort fluiten
dan zie je pas wie er wegduikt of blijft staan bij wijze van spreken en na afloop niet gelijk of later psycho hulp nodig heeft en dat is niet iets dat je kan leren dat moet in je zitten.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 17 november 2010, 00:16:07
en hoe kon jij tot deze conclusie?


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #36 Gepost op: 17 november 2010, 00:22:50
Misschien kan je je standpunt even verduidelijken ipv populistisch wat te roepen. Wat zou daarvan het voordeel volgens jou zijn?

PS een deel v/d douaniers is al wapen dragend...

Conducteurs en andere medewerkers in publieke handhavende functies bedoel ik, dus geen portiers.
Ik vind dat deze mensen weerbaarder moeten zijn tegen agressief gedrag.
Conducteurs weken vaak alleen en komen met regelmaat in aanraking met agressie tijdens hun werk.
De agressievelingen zijn meestal zwartrijders en mensen die zich misdragen (en dus aangesproken worden).
Heb ook gezegd (vuur)wapens. Een goed begin zou pepperspray zijn en een setje handboeien om raddraaiers te kunnen vasthouden.

Is toch niks populistisch aan?

Portiers en beveiligers zie ik niet zitten. Moet ook zeggen dat ik bij een aantal discotheken portiers zich ook behoorlijk heb zien misdragen.
Om zulke gasten een gun te geven is vragen om troubles.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 17 november 2010, 10:02:38
Conducteurs en andere medewerkers in publieke handhavende functies bedoel ik, dus geen portiers.
Ik vind dat deze mensen weerbaarder moeten zijn tegen agressief gedrag.
Conducteurs weken vaak alleen en komen met regelmaat in aanraking met agressie tijdens hun werk.
De agressievelingen zijn meestal zwartrijders en mensen die zich misdragen (en dus aangesproken worden).
Heb ook gezegd (vuur)wapens. Een goed begin zou pepperspray zijn en een setje handboeien om raddraaiers te kunnen vasthouden.

Is toch niks populistisch aan?

Portiers en beveiligers zie ik niet zitten. Moet ook zeggen dat ik bij een aantal discotheken portiers zich ook behoorlijk heb zien misdragen.
Om zulke gasten een gun te geven is vragen om troubles.

Het is al laat en ik ben alleen op een trein de vervoersbewijzen aan het controleren. Er zitten een aantal aangeschoten jongeren in de trein, die weigeren hun voeten van de bank te halen. Er volgt wat duw en trek werk. Dan grijp ik naar mijn pepperspray...

Maak het verhaal verder af en kleur de plaatjes met veel rood.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #38 Gepost op: 17 november 2010, 11:50:39
en hoe kon jij tot deze conclusie?

Palmpie ik zie dat jij iets met brand doet.
Laat ik het dan in jou gebied proberen uit te leggen.
Een brandweerman krijgt alleen nog maar les voor een simulator en niet meer in bv oefengebouwen of in de hitte container waar je de werkelijk warmte en vlammen ziet en voelt.
Maar als er op een scherm een flash-over wordt geprojecteerd of om het heel gek te zeggen de brandweer gaat net zoals een bhv curcus alleen nog maar oefenen met een brandbakje, prullenbak of kastje wat leren ze hiervan.
en als ze dan geslaagt zijn dan komen ze voor het eerst in de werkelijkheid en voelen voor het eerst de echte hitte en vlammen.
Dat is de reden waarom de brandweer zo realistisch mogelijk oefend het is wel gecontroleerd maar het komt iets dichter bij de werkelijkheid als je dan een foutje maakt voel je het ook gelijk.

In mijn optiek is de praktijk of het zo dicht mogelijk benaderen hiervan de allerbeste leermeester.
Dus ja ook Politie agenten zullen moeten weten hoe het is om echt onder vuur te liggen, dat er op hun geschoten wordt en dat ze geraakt worden.
en dat leer je nu eenmaal niet op een schietbaan of simulator
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #39 Gepost op: 17 november 2010, 12:10:21
Conducteurs en andere medewerkers in publieke handhavende functies bedoel ik, dus geen portiers.
Ik vind dat deze mensen weerbaarder moeten zijn tegen agressief gedrag.
Conducteurs weken vaak alleen en komen met regelmaat in aanraking met agressie tijdens hun werk
Heb ook gezegd (vuur)wapens. Een goed begin zou pepperspray zijn en een setje handboeien om raddraaiers te kunnen vasthouden.

Is toch niks populistisch aan?

Portiers en beveiligers zie ik niet zitten. Moet ook zeggen dat ik bij een aantal discotheken portiers zich ook behoorlijk heb zien misdragen.
Om zulke gasten een gun te geven is vragen om troubles.

Hoe zie je het dan  bv part. beveiligers in de publieke ruimte die handhaven daar ook en dat worden er steeds meer
Portiers, winkel, evenementenbeveiligers enz. hebben meer met agressie te maken tijdens hun werk.
Maar een goed begin zou zijn pepperspray en een setje handboeien om raddraaiers te kunnen vasthouden.
Maar ook bij Controleurs en handhavende diensten heb ik behoorlijke misdragingen gezien.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende