Vuurwapens voor geldtransport?

Auteur Topic: Vuurwapens voor geldtransport?  (gelezen 77907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #50 Gepost op: 4 maart 2011, 11:07:55
vuurwapen dracht door beveiligers..... Tot voor kort waren de antillen volwaardig lid van ons koninkrijk, en daar lopen beveilgers ook met vwpn niet allemaal maar wel veelal. Gebleken daar is dat het niet uitmaakt of men met of zonder wapen loopt tav het criminaliteits percentage. Wel is gebleken dat de criminialiteit zwaarder is geworden, lees meer vuurwapen incidenten.

Dan nog even over de ophemeling van de politie eisen tav toelating om agent te worden, hoe kan het dat veel KMar mensen die jaren in dienst zijn ineens ongeschikt worden geacht om agent te worden maar dus ook maar ineens ongeschikt worden gevonden om een vwpn te dragen als beveiliger..... dat rijmt niet in mijn ogen. Te meer omdat dezelfde mensen wel gewoon een vergunning voor de schietsport hebben. Dus veilig worden bevonden om een vwpn te bezitten.

Ik zou in Nederland niet zo zeer beveiligers een wapen willen geven alsmeer het gebruik van een wapen door de politie met minder papierwerk ( en alle andere nadelen van het inzet van je wapen) willen minderen. Ik ga ervanuit dat wij kundige mensen een wapendracht hebben toegestaan en dat die mensen een degelijke afweging maken van het inzet ervan. Nu denkt volgens mij crimineel nederland vooral "och het is maar een agent die zijn wapen pas gebruikt als hij in gevaar komt" Dit idee zou moeten veranderen en niet zo zeer meer wapens op straat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #51 Gepost op: 4 maart 2011, 15:45:57
Ik heb nieuws voor je: Een deel van de DNB medewerkers dragen ook al vuurwapens....
Ja, maar die rijden ook onder begeleiding van Gods eigen wapen... of ze komen de poort van DNB niet uit ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #52 Gepost op: 6 maart 2011, 16:53:20
Dus......

Als al deze functies uitgerust worden met vuurwapens moet de wet ook weer aangepast worden.
Vuurwapens mogen alleen gebruikt worden met noodweer of bepaalde beschermende belangen van justitie en defensie.
(Politie-fucties, boa-functies, Kmar-functies, DBBO )

Beveiliger met wapens? Nee. Beveiliger met wapenstok, pepperspray en transportboeien jah. Dit ook alleen enkel omdat deze solo op pad gaan.
Waardetransport? verzekering? plofkoffers? koffertje afgeven en zoveel mogelijk geweld voorkomen.
Ns personeel? Wapenstok, pepperspray en transportboeien en minimaal met 2 man lopen.

Beveiligers zijn meestal afgekeurd bij de politie? Nee, een beveiliger verdient beter.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 7 maart 2011, 00:25:26
Beveiligers zijn meestal afgekeurd bij de politie? Nee, een beveiliger verdient beter.

Krijgt ie meer centjes of verdient ie beter?  ::)


Oneeye67

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #54 Gepost op: 22 maart 2011, 15:50:35
Hij krijgt meer centjes.... 998765
Ooit me oude teamleider aangesproken omdat ik te weinig uren uitbetaald kreeg, hij op me loonstrook kijken en zich n hoedje geschroken...
Jullie verdienen meer dan wat ik bij de plsie verdiende  :'(

 098uo

Enneuuh, zoals al velen hier schrijven. Beveiligers een vuurwapen geven NEE lokt alleen meer geweld uit. Beveiligers een setje boeien geven JA, wapenstok hoeft niet de meeste hebben een MAG-Lite bij zich die komen ook best hard aan  e050.

Zelf 3 jaar op NS stations in A'dam rondgelopen en wat ik het meest miste is inderdaad handboeien voor de raddraaiers die per-se door de kaartkontrole wilden stormen en een heisa maakten ondaks dat ze aangehouden waren in afwachting van de politie.
En wat ook makkelijk zou zijn is een bonboekje (helaas bleef het bij hopen  :-\  )


Centralist PAC

  • Centralist PAC
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #55 Gepost op: 23 juli 2011, 18:39:04
Goede middag,

Ik breng dit topic weer even tot leven naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen tijd in Nederland.

Zelf ben ik werkzaam als beveiliger/centralist bij een waarde transporteur.
Ik ben van mening dat bewapenen wel een goed idee is en ik weet ook dat het een nadeel kan zijn maar voor de veiligheid van lopers/beveiligers van de panden en voertuigen is het toch wel raadzaam. kijk maar naar de overvallen van afgelopen tijden.

ook ben ik van mening dat een vest tot de standaard uitrusting moet gaan behoren.

Maar bij bewapening moet wel goede en regelmatige training komen.

Wat vinden jullie....

Groeten

Centralist PAC
Mark
Met beveiligde groet  Centralist PAC Mark


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #56 Gepost op: 23 juli 2011, 19:43:13
Zelf ben ik werkzaam als beveiliger/centralist bij een waarde transporteur.
Ik ben van mening dat bewapenen wel een goed idee is en ik weet ook dat het een nadeel kan zijn maar voor de veiligheid van lopers/beveiligers van de panden en voertuigen is het toch wel raadzaam. kijk maar naar de overvallen van afgelopen tijden.

ook ben ik van mening dat een vest tot de standaard uitrusting moet gaan behoren.

Vest  O0

Bewapening niet .... Je moet gewoon niet willen dat je in een hoger geweldsspiraal terecht komt, je ziet hoe er met gewapende mensen omgegaan wordt, het maakt ze geen bal uit ... Als het zover komt, gewoon je spul afgeven, op de grond gaan liggen en een schietgebedje doen, cowboy's die met een wapen gaan lopen zwaaien overleven het simpelweg niet. De trend is dat de overvallers steeds zwaardere bewapening krijgen en dat er geen sprake meer is van messen en dergelijke maar van zware vuurwapens.
Tegen een overvaller met een mes kun je iets, tegen een overvaller met een vuurwapen minder tot niets
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #57 Gepost op: 30 juli 2011, 09:49:57
Zelf ben ik werkzaam als beveiliger/centralist bij een waarde transporteur.
Ik ben van mening dat bewapenen wel een goed idee is en ik weet ook dat het een nadeel kan zijn maar voor de veiligheid van lopers/beveiligers van de panden en voertuigen is het toch wel raadzaam. kijk maar naar de overvallen van afgelopen tijden.

ook ben ik van mening dat een vest tot de standaard uitrusting moet gaan behoren.

Maar bij bewapening moet wel goede en regelmatige training komen.

Wat vinden jullie....

Mijn persoonlijke menig is dat ik het niet zie zitten.

Ten eerste als je collega geldloper wordt overvallen op straat tussen het vtg en het object is hij ten alle tijde te laat om zijn vwpn te pakken. Dit doordat de overvallers uit het niks achter/voor hem staan.
Hij is alleen en de overvallers minmaal met z'n tweeën.

Ten tweede vwb de chauffeur van het geld/waardetransport. Deze mag zijn vtg niet verlaten, op enkele situaties daargelaten. Dus die hoeft ook geen vwpn te dragen. Als hij hem wel zou dragen is hij waarschijnlijk 9 van de 10 toch te laat voordat hij uit zijn vtg is.


Tot nu toe zijn er nog geen of haast geen doden gevallen onder de transporteurs. Ik ben bang dat als zij wel een vwpn gaan dragen die helaas wel het geval zal gaan worden.
Kijk maar de diverse landen waar de transporteurs wel vwpn dragend zijn en die worden ook nog steeds overvallen. Alleen kiezen de overvallers nu voor zwaardere wapens omdat zij een vwpn tegenover zich vinden. De overvaller past zich gewoon aan de situatie aan. Kijk maar naar A'dam -ZO, hier hadden we ook geen schijn van kans.

Automatische geweren ----> Walther P5;
Audi RS6 ----> VW Touran/Golf;


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #58 Gepost op: 30 juli 2011, 11:51:49
Ik ben ook niet voor bewapenen. (als leek zijnde)

Ik denk dat meer gezocht moet worden naar andere oplossingen tegen de berovingen op straat.
Nu loopt men met een koffertje (plofkoffer). Ik denk dat je meer moet naar een systeem waarbij het voor de overvallers niet makkelijk is om iets mee te nemen. Bijvoorbeeld een karretje waarin de koffer zit en die opzichzelf een paar honderd kilo weegt.
Op wieltjes te transporteren maar niet te tillen. Auto's aan laten passen zodat je met het karretje (via een kleine lift) kunt laden en lossen. Eventueel een 2e beveiliger erbij. (dus 3 man op de auto).
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #59 Gepost op: 8 oktober 2011, 05:26:50
Misschien kan je je standpunt even verduidelijken ipv populistisch wat te roepen. Wat zou daarvan het voordeel volgens jou zijn?

PS een deel v/d douaniers is al wapen dragend...

deel van de boa's ook. alleen deze hebben dit nodig ter uitvoering van hun werk. denk aan een jachtopziener, of boswachter.
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer