Levensreddende arts krijgt prent

Auteur Topic: Levensreddende arts krijgt prent  (gelezen 29993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #20 Gepost op: 18 november 2010, 11:01:30
Wat een vreselijk land wonen we eigenlijk :-X :-X :-X echt SCHANDALIG dat deze arts een verbaal krijgt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #21 Gepost op: 18 november 2010, 11:31:08
Ik heb zelf een soortgelijke situatie gehad. Amsterdam west, voor mensen die bekend zijn: de Overtoom.
De rijbaan stond in de file, en op de trambaan kwam een personenauto met zijn knipperlichten aan mij tegemoet rijden.
Na staande houding gaf de bestuurder aan dat hij kinderarts was en dat hij met spoed naar het ziekenhuis moest vanwege problemen bij een bevalling, en dat er geen kinderarts in het ziekenhuis aanwezig was.

Ik heb hem toch maar laten gaan (na het noteren van een rijbewijsnummertje) en heb het later even geverifieerd bij het ziekenhuis, en het verhaal bleek te kloppen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #22 Gepost op: 18 november 2010, 11:42:06
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #23 Gepost op: 18 november 2010, 11:44:22
Ik heb hem toch maar laten gaan (na het noteren van een rijbewijsnummertje) en heb het later even geverifieerd bij het ziekenhuis, en het verhaal bleek te kloppen.
Overweeg je dan niet om hem te begeleiden naar zijn eindbestemming? Twee vliegen in één klap, HIJ is z.s.m. en een stuk veiliger op de plaats van bestemming, en jij kunt direkt zijn verhaal checken.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #24 Gepost op: 18 november 2010, 12:08:33
Vanmorgen was er een interview met deze arts op de radio: hij was onderweg naar een vrouw die onwel was geworden door te weinig suiker (of in ieder geval problemen met de suikerspiegel en het getal 2.1 kwam erin voor). Hij zei verder dat hij inderdaad een esculaap op de auto heeft en heeft uitgelegd dat hij arts was...

Tsja, parkeerwachters: het zijn net mensen.................
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 18 november 2010, 12:27:52
We hebben het nu ook alleen maar over foutparkeren, maar ik ga mij dan ook afvragen wat het rijgedrag zou zijn geweest van de arts aangezien het hier om een spoedmelding gaat.

Huisartsen rijden dagelijks spoedmeldingen, maar dat is niet dezelfde spoed zoals we dat bij de parate diensten kennen. Dus wel zo snel mogelijk naar de patiënt, maar gewoon volgens de verkeersregels. Volgens mij zijn er zelfs huisartsen die hun rondes - en ook spoedmeldingen in voorkomende gevallen - op de fiets doen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 18 november 2010, 12:43:19
Overweeg je dan niet om hem te begeleiden naar zijn eindbestemming? Twee vliegen in één klap, HIJ is z.s.m. en een stuk veiliger op de plaats van bestemming, en jij kunt direkt zijn verhaal checken.

Heb het overwogen, maar er niet voor gekozen. Ik ben namelijk geen taxi service, en ik ga ook niet voor hem uit rijden. Wat mij betreft is dat een probleem van het ziekenhuis. Die moeten er voor zorgen dat er een kinderarts beschikbaar is, en indien ze met piket werken moet hij gewoon een opvallend voertuig krijgen.....
Als we daar mee beginnen is het hek van de dam...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #27 Gepost op: 18 november 2010, 14:39:28
Heb het overwogen, maar er niet voor gekozen. Ik ben namelijk geen taxi service, en ik ga ook niet voor hem uit rijden. Wat mij betreft is dat een probleem van het ziekenhuis. Die moeten er voor zorgen dat er een kinderarts beschikbaar is, en indien ze met piket werken moet hij gewoon een opvallend voertuig krijgen.....
Als we daar mee beginnen is het hek van de dam...
Die beschikbaarheid ben ik sowieso met je eens, het overige is jouw keuze van dat moment. Geen prent geven/begrip tonen vind ik getuigen van een flexibele opstelling, netjes. Maar wat nou als die wagen zich op een hoop rijdt, een andersoortig ongeval veroorzaakt etc. etc., ben jij dan niet degene die hem die 'vrijbrief' heeft gegeven? Je zult het ongetwijfeld ook van z'n rijgedrag van dat moment laten afhangen. Een busbaan pakken is wat anders dan met 120 door de binnenstad scheuren natuurlijk. Ik denk dat ik je wel kan golven  O0


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #28 Gepost op: 18 november 2010, 15:35:01
Heb het overwogen, maar er niet voor gekozen. Ik ben namelijk geen taxi service, en ik ga ook niet voor hem uit rijden. Wat mij betreft is dat een probleem van het ziekenhuis. Die moeten er voor zorgen dat er een kinderarts beschikbaar is, en indien ze met piket werken moet hij gewoon een opvallend voertuig krijgen.....
Als we daar mee beginnen is het hek van de dam...

Ik snap wat je bedoelt dat je geen taxi service bent, maar waar gaat het nou om? om een kind wat dat moment gered moet worden, of dat het ziekenhuis de zaken niet in orde heeft.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #29 Gepost op: 18 november 2010, 15:47:22
Maar wat nou als die wagen zich op een hoop rijdt, een andersoortig ongeval veroorzaakt etc. etc., ben jij dan niet degene die hem die 'vrijbrief' heeft gegeven?

Tja, ik heb gezegd dat het niet helemaal de bedoeling was en ben verder gegaan. Het is aan hem of hij vervolgens over de trambaan verder rijd. Ik heb het in ieder geval niet meer gezien.
Ik heb hem dus geen toestemming gegeven.  ;)

Ik snap wat je bedoelt dat je geen taxi service bent, maar waar gaat het nou om? om een kind wat dat moment gered moet worden, of dat het ziekenhuis de zaken niet in orde heeft.

We belanden nu in een andere discussie, ik wilde alleen een voorbeeld geven van een soortgelijke situatie. Ik ben het inderdaad met je eens dat het leven van een kind duizend maal belangrijker is. Echter heb ik er geen behoefte aan om dat hier verder uit te gaan diepen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.