Levensreddende arts krijgt prent

Auteur Topic: Levensreddende arts krijgt prent  (gelezen 29980 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 7 december 2010, 21:39:30
Volgende vraag, kopen jullie netjes een parkeerkaartje als je voor jezelf (avond-)eten gaat kopen .... ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #61 Gepost op: 8 december 2010, 01:04:59
Volgende vraag, kopen jullie netjes een parkeerkaartje als je voor jezelf (avond-)eten gaat kopen .... ?
Ja. Ik kies er voor om met de auto te gaan, terwijl ik ook (mijn mogelijkheden) per brommer, fiets of OV had kunnen gaan. 1 uitzondering: als ik met mijn moeder ga, aangezien in de hele regio Haaglanden met een Invalidenparkeerkaart geen parkeerkaartje gekocht hoeft te worden.

En nee, ik misbruik dat ding niet, want ik weet hoe strontvervelend het kan zijn als iemand zonder kaart op een invalidenparkeerplek staat. Die ene euro, ach, die kan ik wel missen..


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #62 Gepost op: 8 december 2010, 01:24:18
Volgende vraag, kopen jullie netjes een parkeerkaartje als je voor jezelf (avond-)eten gaat kopen .... ?

Bedoel je met een prive-auto of met een dienstauto(ambulance) ??

parkeerkaartje kopen voor eten halen met de ambu lijkt me nogal onzinnig, en nee we gaan ook niet op die beschikbare parkeerplek 100 meter verderop staan. We staan met de ambu dichtbij de winkel op de stoep, bij de gele,witte, blauwe of  rode streep etc etc, allemaal om te zorgen dat we heeeel snel bij de burgers in nood zijn.

Onzinnige en zielige figuren en discussies zoals bij Geen Stijl (inderdaad de naam zegt alles al) die pesterige fotos publiceren van ambtenaren en dienstverleners, daar doe ik niet aan mee. leidt tot niets. >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #63 Gepost op: 8 december 2010, 13:59:03
Kantonrechter: huisarts mag te hard rijden

EMMER-COMPASCUUM -  Huisarts C. Edgar uit het Drentse Emmer-Compascuum hoeft een boete voor een snelheidsovertreding niet te betalen. Dat heeft de kantonrechter in Emmen bepaald.

 De arts reed in maart met een snelheid van 76 kilometer per uur op een weg waar hij maximaal 50 km/uur mocht om snel bij een spoedgeval te zijn. Hij werd geflitst en kreeg een boete van 146 euro. De arts vindt dat huisartsen in een personenauto te hard mogen rijden als ze snel bij een patiënt moeten zijn.

De rechter oordeelde dat de arts in dit geval te hard mocht rijden, omdat dat gebeurde op een plek waar de verkeerssituatie overzichtelijk is. Ook bracht de arts geen andere weggebruikers in gevaar.

Edgar: „Ik ben blij met de uitspraak, maar ik had de rechter ook gevraagd uitspraak te doen in welke situaties een huisarts over het algemeen wel te hard mag rijden. Dit om zulke boetes in de toekomst te voorkomen. Daar heeft hij helaas niks over gezegd.”

Edgar wil de kwestie nu bij de politiek aankaarten. Volgens hem krijgen veel huisartsen te maken met boetes als ze een spoedgeval hebben. „Maar zij betalen ze wel, omdat ze geen zin hebben in extra stress als ze de bekeuringen moeten aanvechten.”

Bron: Telegraaf.nl
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #64 Gepost op: 8 december 2010, 16:29:51
Kantonrechter: huisarts mag te hard rijden

EMMER-COMPASCUUM -  Huisarts C. Edgar uit het Drentse Emmer-Compascuum hoeft een boete voor een snelheidsovertreding niet te betalen. Dat heeft de kantonrechter in Emmen bepaald.

 De arts reed in maart met een snelheid van 76 kilometer per uur op een weg waar hij maximaal 50 km/uur mocht om snel bij een spoedgeval te zijn. Hij werd geflitst en kreeg een boete van 146 euro. De arts vindt dat huisartsen in een personenauto te hard mogen rijden als ze snel bij een patiënt moeten zijn.

De rechter oordeelde dat de arts in dit geval te hard mocht rijden, omdat dat gebeurde op een plek waar de verkeerssituatie overzichtelijk is. Ook bracht de arts geen andere weggebruikers in gevaar.

Edgar: „Ik ben blij met de uitspraak, maar ik had de rechter ook gevraagd uitspraak te doen in welke situaties een huisarts over het algemeen wel te hard mag rijden. Dit om zulke boetes in de toekomst te voorkomen. Daar heeft hij helaas niks over gezegd.”

Edgar wil de kwestie nu bij de politiek aankaarten. Volgens hem krijgen veel huisartsen te maken met boetes als ze een spoedgeval hebben. „Maar zij betalen ze wel, omdat ze geen zin hebben in extra stress als ze de bekeuringen moeten aanvechten.”

Bron: Telegraaf.nl

En dit vind ik ook weer te ver gaan. Ik vind het prima dat de bekeuring is kwijtgescholden omdat het om een overzichtelijke kruising gaat. In dit specifieke geval oké. Ik hoop alleen niet dat dit een vrijbrief is voor de huisartsen om de snelheidsovertredingen te gaan plegen, aangezien zij daar simpelweg niet de kennis en expertise in hebben. Spoedrijden wordt gedaan door spoedrijders, die daar een gedegen opleiding voor hebben gehad.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #65 Gepost op: 8 december 2010, 16:38:43
Wat houdt de huisartsen nu nog tegen? Ze zijn er vrijwel zeker van dat de boete wordt kwijtgescholden en ze zijn de held van de dag..
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #66 Gepost op: 8 december 2010, 16:46:33
Wat houdt de huisartsen nu nog tegen? Ze zijn er vrijwel zeker van dat de boete wordt kwijtgescholden en ze zijn de held van de dag..

En dan is het wachten totdat de eerste een klapper maakt....


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #67 Gepost op: 8 december 2010, 17:05:28
Het betekent nog steeds dat bij iedere bekeuring een zaak moet worden aangespannen. Iedere verkeerssituatie is anders in overzichtelijkheid en veiligheid dus iedere keer zal een rechter zich hierover neerbuigen.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #68 Gepost op: 12 december 2010, 20:41:32
Volgens mij gaat het hier niet om een agent maar om een BOA van de desbetreffende gemeente of bedrijf die het parkeerbeheer voor de gemeente uitvoert. Ook ik heb hier mee te maken gehad in Rotterdam met een OPVALLEND voertuig met toeters en bellen aan komen rijden onder het toeziend ook van de stadswacht. De wagen geparkeerd op een invalidenparkeerplaats om niet de hele weg te blokkeren, en ja hoor; je raad het al.
Ik heb het respect voor die gasten al een hele tijd geleden verloren.  
Kan mij voorstellen, sommigen zijn net als de farizeeërs: lettervreters en muggezifters.
En dan verwonderd zijn dat geweld tegen publieke ambetnaren toeneemt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #69 Gepost op: 18 maart 2011, 16:00:49
Bij de plaatselijke supermarkt hier zet de chauffeur de ambulance ook altijd op de invalidenparkeerplaats, die is immers het dichtstbij. En bij een bezoekje aan de McDonald's staat de ambulance ook gewoon half op de stoep voor het pand, hoor. Heb nog nooit gehoord dat daar een bekeuring voor is gegeven.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/zo_effe_een_vet_hart_halen.html