Levensreddende arts krijgt prent

Auteur Topic: Levensreddende arts krijgt prent  (gelezen 30095 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 17 november 2010, 21:47:51
Ach, gezien dat de OvJ de bekeuring ook niet seponeert vermoed ik dat er wel wat meer aan de hand is...  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 17 november 2010, 21:58:38
Volgens mij gaat het hier niet om een agent maar om een BOA van de desbetreffende gemeente of bedrijf die het parkeerbeheer voor de gemeente uitvoert. Ook ik heb hier mee te maken gehad in Rotterdam met een OPVALLEND voertuig met toeters en bellen aan komen rijden onder het toeziend ook van de stadswacht. De wagen geparkeerd op een invalidenparkeerplaats om niet de hele weg te blokkeren, en ja hoor; je raad het al.
Ik heb het respect voor die gasten al een hele tijd geleden verloren.  

Komt me bekend voor ... Met een politievoertuig prio1 aankomen om een winkeldief op te halen bij de Albert Heijn ... Vervolgens een bon onder de ruitenwisser ... :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 17 november 2010, 22:02:11
Komt me bekend voor ... Met een politievoertuig prio1 aankomen om een winkeldief op te halen bij de Albert Heijn ... Vervolgens een bon onder de ruitenwisser ... :-X

Ik neem aan dat de OvJ deze wel seponeert? ???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 17 november 2010, 22:10:36
Ik neem aan dat de OvJ deze wel seponeert? ???

Deze kon (gelukkig) nog terug gehaald worden bij de parkeerdienst ... Heel veel wikken en wegen later  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #14 Gepost op: 17 november 2010, 22:33:05
Bij de plaatselijke supermarkt hier zet de chauffeur de ambulance ook altijd op de invalidenparkeerplaats, die is immers het dichtstbij. En bij een bezoekje aan de McDonald's staat de ambulance ook gewoon half op de stoep voor het pand, hoor. Heb nog nooit gehoord dat daar een bekeuring voor is gegeven.

We gaan wat off-topic, maar wordt het bekeuren van voorrangsvoertuigen überhaupt behandeld in de BOA-opleiding?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #15 Gepost op: 18 november 2010, 00:52:09
Zoals te lezen is gaat het om een verzorgingstehuis vanwaaruit de melding kwam en als ik het niet verkeerd begrijp de melding ook gedaan heeft. Lijkt mij dat het personeel wijs genoeg is om in een dergelijk spoedeisend geval de daarvoor bedoelde diensten in te lichten. Daarmee bedoel ik de ambulance of indien aanwezig een huisarts die is voorzien van een voertuig met OGS om zodoende met spoed ter plaatse kunnen komen.
Ook van de kant van de huisarts lijkt het mij verstandig om in het geval dat je een dergelijk belletje krijgt, maar zelf niet voorzien bent om met spoed naar het incident te gaan, de hulpdiensten inschakelt/inlicht.

Dat een huisarts zijn/haar bezoeken met eigen auto doet kan ik begrijpen maar eerlijk gezegd niet dat je dan geen ontheffing hebt (lijkt mij handig).
Nu moet ik wel zeggen dat ik een leek ben als het gaat om de medische hulpverlening en dergelijke.


Die laatste zin klopt inderdaad. HAP-voertuigen worden buiten kantooruren gebruikt. Tijdens kantooruren gebruikt de huisarts zijn eigen voertuig. Verder bellen verzorgingshuizen als het enigszins kan de huisarts daar die de patiënt meestal beter kent, juist minder toeters en bellen het verzorgingshuis inbrengt en meer mogelijkheden/kennis heeft de patiënt ter plekke te behandelen.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 18 november 2010, 00:59:10
Bij het verzorgingshuis hier hebben ze een speciale parkeerplaats voor artsen, maar dat zou van mij niet hoeven. Van mij mogen ze overal parkeren als de situatie erom vraagt en ga er dan ook vanuit dat zo'n bon verscheurd wordt. Zat ik even fout met mijn gedachten blijkbaar. :'(
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #17 Gepost op: 18 november 2010, 01:12:11
Heeft een arts niet een bordje of sticker met een esculaap in/op zijn auto. Hier in het dorp hebben ze dat wel allemaal. Uit Amsterdam ken ik ook de wijkverpleegkundige met een bordje "wijkverpleegkundige op bezoek bij patient" en de verloskundigen die een soortgelijk bordje in de auto hebben.

Blijf ik me ook afvragen wat het echte verhaal is. Als je met een goed verhaal komt (en bijbehorend bewijs natuurlijk) bij de OvJ zal deze echt wel seponeren. En de Telegraaf is nu ook niet de meest betrouwbare bron.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #18 Gepost op: 18 november 2010, 10:20:08
Bij het verzorgingshuis hier hebben ze een speciale parkeerplaats voor artsen, maar dat zou van mij niet hoeven. Van mij mogen ze overal parkeren als de situatie erom vraagt en ga er dan ook vanuit dat zo'n bon verscheurd wordt. Zat ik even fout met mijn gedachten blijkbaar. :'(

geen slecht idee, de stoep en de invalidenplek kan natuurlijk ook een keertje vol zijn. en een standaard plekje kan je onthouden. en je kunt dan dus waarschijnlijk nog sneller binnen zijn als op de invalidenplek.

en hierbij ga ik er vanuit dat de parkeerplaats voor de deur ligt en niet 3 straten verderop.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #19 Gepost op: 18 november 2010, 11:00:11
Die laatste zin klopt inderdaad. HAP-voertuigen worden buiten kantooruren gebruikt. Tijdens kantooruren gebruikt de huisarts zijn eigen voertuig. Verder bellen verzorgingshuizen als het enigszins kan de huisarts daar die de patiënt meestal beter kent, juist minder toeters en bellen het verzorgingshuis inbrengt en meer mogelijkheden/kennis heeft de patiënt ter plekke te behandelen.

Het is al wat duidelijker voor mij. Ik zal dan voor een dergelijk geval ook niet meteen met een geeltje staan zwaaien aangezien ik alle waardering heb voor wat de arts heeft betekent voor de patient.
Het gaat mij er alleen om om aan te geven welke vragen ik mijzelf (en de betreffende arts) vraag om een afweging te kunnen maken. We hebben het nu ook alleen maar over foutparkeren, maar ik ga mij dan ook afvragen wat het rijgedrag zou zijn geweest van de arts aangezien het hier om een spoedmelding gaat. Voor spoedmeldingen heb je in principe autos die die veel herrie maken, blauwe lampjes hebben en de kleur geel schreeuwen om snel en veilig op locatie te komen. De arts had geen van allen, zelfs geen kaart/ontheffing achter de voorruit. Je zou het als agent maar tegenkomen op straat. Wat is dan wijs en verantwoord?
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &