Levensreddende arts krijgt prent

Auteur Topic: Levensreddende arts krijgt prent  (gelezen 29979 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #40 Gepost op: 22 november 2010, 17:21:25
Wij hebben één keer onze ambu voor de McDonalds op de stoep gezet, en ook wij kregen een prent onder onder ruitenwisser, terwijl er ook nog een bordje onder het dashboard ligt waarop staat ontheffing.. (uiteindelijk ook weer kwijtgescholden)..

En ook wij zetten onze ambu bij de albert heijn op de invalideplek.. denk dat iedereen dat wel doet.. Straks moet je weg, en moet je ook nog een kwartier naar je auto rennen..

Invalide plaats is bij ons een no go voor de voertuigen. Alleen als het echt niet anders kan en je bent met een spoedklus bezig. Liever dan nog even op de stoep parkeren. Waar moet een invalide dan parkeren als zijn plaats al bezet is? Ze maken die plaatsen niet voor de lol maar voor mensen die niet mobiel zijn.

Als je boodschappen gaat doen onder werktijd dan is het helemaal not done om het voertuig op een invalilde plaats te zetten. De chauffeur kan dan ook blijven zitten en even in de buurt parkeren.


Deesli

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #41 Gepost op: 22 november 2010, 17:24:57
We doen het ook niet als alle invalide plekken al bezet zijn, alleen bij onze Albert Heijn, zijn er ongeveer 6 invalide plekken,
Deze zijn dan alle 6 leeg.. dan maakt 1 zo'n ambulance ook niet veel uit..

Maar dat is mijn mening..


DF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90
Reactie #42 Gepost op: 1 december 2010, 18:56:53
nog een huisarts die denk dat ie onder en boven de wet is.


Emmer-Compascuum -

Huisarts Carmichael Edgar uit Emmer-Compascuum wil dat dokters zich bij spoedgevallen niet aan de maximumsnelheid hoeven te houden. Hij is naar de rechter gestapt om een boete van 146 euro aan te vechten die hij kreeg voor een snelheidsovertreding op het Kanaal A NZ in Emmer-Compascuum.

"Ik heb het overige verkeer echt niet in gevaar gebracht", zegt Edgar. "Maar ik heb wél te hard gereden: 76 kilometer per uur, waar ik 50 mocht. Ik was op weg naar een spoedgeval. Dan telt elke seconde. Als arts heb je de eed afgelegd om je uiterste best te doen je medemens te helpen. Om dat te kunnen doen, moet je soms de verkeerswet overtreden. Moet een een huisarts dan maximaal 50 kilometer per uur rijden en tegen de nabestaanden zeggen: Sorry, ik mag niet harder rijden?"

Bron: www.dvhn.nl


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #43 Gepost op: 1 december 2010, 19:11:29
Wat denkt meneer Edgar wel niet? Dat hij in zijn onopvallende privévoertuig zonder enige signalering gewoon veel te hard mag rijden? En welke verzekeraar gaat dat dekken? ::)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #44 Gepost op: 1 december 2010, 19:14:42
Bij levensbedreigend letsel zal er ook een ambu meerijden neem ik aan? Er zal dan niet alleen een huisarts rijden toch?  O0


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #45 Gepost op: 1 december 2010, 19:59:23
Bij levensbedreigend letsel zal er ook een ambu meerijden neem ik aan? Er zal dan niet alleen een huisarts rijden toch?  O0
Lang niet altijd, hoor. Bovendien komt de huisarts vrijwel altijd vanaf een andere kant dan de ambulance dus zullen ze niet samen rijden.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #46 Gepost op: 1 december 2010, 20:23:17
Lang niet altijd, hoor. Bovendien komt de huisarts vrijwel altijd vanaf een andere kant dan de ambulance dus zullen ze niet samen rijden.

Kan je jezelf is nader verklaren en voorbeelden geven van lang niet altijd hoor? Dat van de andere kant aan komen rijden dan de ambulance heeft hier toch niks mee te maken lijkt me zo.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #47 Gepost op: 1 december 2010, 20:46:36
Kan je jezelf is nader verklaren en voorbeelden geven van lang niet altijd hoor? Dat van de andere kant aan komen rijden dan de ambulance heeft hier toch niks mee te maken lijkt me zo.

Ik denk dat hier sprake is van een klassieke lees- cq begripsfout....
met het meerijden van de ambulance wordt bedoeld dat bij de melding van de patient aan de HA de HA ook de ambulance zal waarschuwen om aan te gaan rijden. Zodoende zal er zowel een ambu als een arts rijdend zijn, en nee, ze hoeven niet per sé uit de zelfde richting te komen...

Mzzl, d´n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #48 Gepost op: 1 december 2010, 20:48:15
Ah, ik had het geïnterpreteerd op de manier van het vooruit rijden van de ambulance, zodat de huisarts toch relatief opvallend naar het adres kon rijden.

Inderdaad, Druifie is me voor.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #49 Gepost op: 1 december 2010, 20:57:16
Ik denk dat hier sprake is van een klassieke lees- cq begripsfout....
met het meerijden van de ambulance wordt bedoeld dat bij de melding van de patient aan de HA de HA ook de ambulance zal waarschuwen om aan te gaan rijden. Zodoende zal er zowel een ambu als een arts rijdend zijn, en nee, ze hoeven niet per sé uit de zelfde richting te komen...

Mzzl, d´n Druif

Klopt helemaal, zo bedoelde ik het ook  ;)