Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel

Auteur Topic: Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel  (gelezen 62344 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #130 Gepost op: 2 augustus 2014, 07:05:54
Citaat van: DeMassel link=msg=1286727 date=1406887048
Eigenlijk een vreemd ongeval.
Er is ruimte genoeg

De dolly wordt elektronisch aangestuurd tijdens het remmen.
Wss gaat in dat systeem iets verkeerd; de dolly remt spontaan en duikt daardoor iets voorover.
Je ziet ook heel even de remlichten gaan branden.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Gast

  • Gast
Reactie #131 Gepost op: 2 augustus 2014, 09:34:57
Volgens mij knalt die dolly rechts tegen het begin van de betonblokken barriëre aan.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #132 Gepost op: 2 augustus 2014, 11:34:05
Dat is ook mijn indruk, de dolly is wat verder rechts dan de trekker. En als je dan als trekkerchauffeur ervanuitgaat dat de dolly de trekker volgt kan je een probleem hebben. Ik kan niet zien of en zo ja hoe deze dolly op dat moment afzonderlijk gestuurd wordt. Moet ook bij tiller-ladderwagens mogelijk een uitdaging vormen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #133 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:06:01
Iets wat op gestuurde trailers jaren achterop stond: "Let op! Zwenkt uit!"

Elk besturingssysteem heeft na een bocht tijd nodig om terug te komen in "rechtstand", hier is door de lengte van de lading doorgestuurd naar de andere kant van de weg. De tijd die de dolly nodig had om recht te sturen was te kort en dus is het hele spul op de vangrail gelopen. Had het voorkomen kunnen worden, ja denk het wel. Als men inderdaad met afstandbediening had gewerkt en er achter had gelopen. Maar ook hier is er weer iets met geld, tijd en gemak.......  :(

Afstandsbesturing vanuit een ander voertuig is mogelijk, maar de meesten zijn beveiligd op snelheid waarbij dat kan. Via kabel kan het vaak nog wel vanuit de trekker zelf.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.