Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel

Auteur Topic: Begeleiding uitzonderlijk vervoer / Convoi Exceptionnel  (gelezen 62338 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #50 Gepost op: 20 augustus 2011, 09:58:12
Klopt op o.a. 2:20 zie je dat duidelijk ;)

Klopt, maar door die knipperende koplampen wordt je eigenlijk zo verblind dat je geheel niet kunt zien wat er nu aan de han is. Mogelijk dat ik zelfs wel ff met groot licht had geseind, politie of niet 998765

Ik dacht dat wigwag in NL alleen overdag toegestaan is? (Ja ik weet dat dit buitenland is...)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #51 Gepost op: 20 augustus 2011, 23:11:11
Ik vind wigwag juist beter als het wat donkerder is,zien je ze van ver al aankomen op de vluchtstrook. Werkt beter dan onze flitser en zwaailampen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #52 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:03:43
Ik vind wigwag juist beter als het wat donkerder is,zien je ze van ver al aankomen op de vluchtstrook. Werkt beter dan onze flitser en zwaailampen.
Nee, echt niet. Wigwag is enorm vervelend 's nachts. Ten eerste verblindt het ontzettend, en je ziet pas de blauwe lampen als het voertuig naast je rijdt.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #53 Gepost op: 21 augustus 2011, 00:30:12
Dat is een vtg van de polizei. O0
Dat had ik uiteraard al door ;) .

Ik vind wigwag juist beter als het wat donkerder is,zien je ze van ver al aankomen op de vluchtstrook. Werkt beter dan onze flitser en zwaailampen.

Ja en nee. Opvallend zeker, maar tegelijk vind ik te, om en om is wat dat betreft al veel beter, voor een prio 1 / A1 waar je snel snel ergens heen wilt/moet ok. Maar zo'n konvooi rijd zo langzaam dat dit geen enkele meerwaarde heeft. Ik zie zonder die wigwam veel meer blauw en oranje en al dat oranje maakt veel meer duidelijk dan die ene wigwag.

Nu is het wel zo dat die wigwag in zo'n filmpje NOG opvallender is dan in het echt, maar voor een begeleiding is het gewoon te.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #54 Gepost op: 21 augustus 2011, 11:59:49
Ik zal binnekort is proberen om een filmpje te maken van mijn verlichting. Vooral die koplamp om,om is mooi.
Wij hebben nu trouwens op de nieuwe voertuigen ook flitsers achterop,bij mij naast de achterlichten. Idiaal om achter opkomend verkeer te waarschuwen dat je gaat uitvoegen naar de vluchtstrook of helemaal gaat stoppen! O0


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #55 Gepost op: 21 augustus 2011, 12:15:34
Toch wel kunstig hoor,hoe die gasten met zon mega lading de bochten nemen.
Ik moet af en toe al behoorlijk pielen met een gelede bus achter de truck ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 21 augustus 2011, 13:13:12
Wat te denken van dit :o
Amerikanischer Schwertransport
User: joru59


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #57 Gepost op: 23 augustus 2011, 04:06:41
WOW  :o :o

Ook echt gewoon 2 trekkende en 2 duwende trucks  :D En heeeeeeeel veeeeeeel wielen  :o
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 23 augustus 2011, 06:55:00
Ja, dat zie je niet in NL met al die rotondes ;D


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #59 Gepost op: 23 augustus 2011, 07:48:39
Ja, dat zie je niet in NL met al die rotondes ;D

Of daarna zie je die rotondes niet meer  ::)  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV