GRIP 1 Trein stil door breuk bovenleiding Stationsstraat - Oostzaan 21-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Trein stil door breuk bovenleiding Stationsstraat - Oostzaan 21-12-2010  (gelezen 10311 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
nooit gehoord van het ATB systeem? of werkt dat niet bij stroomloze treinen?

Zoek maar eens op ATB en 40 km/u....  :-X


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
nooit gehoord van het ATB systeem? of werkt dat niet bij stroomloze treinen?

Kom op, zeg! Het gevarensein is ook bedoeld voor tegemoetkomende treinen op het naastliggende spoor. Als de bovenleiding naar beneden getrokken is wil je daar als machinist niet met 140 km/h op in rijden, voorruiten van treinen houden een stalen kabel met die snelheid niet altijd buiten namelijk.

En zelfs al is het enkelspoor, dan nog zal iedere machinist bijna in reflex het gevarensein aanzetten in zo'n situatie. Het gevarensein is typisch iets dat je bij een incident liever een keer te veel aanzet dan een keer te weinig...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Een rood sein kan altijd niet opgemerkt worden, of om de een of andere reden niet op rood springen. ;)

Het systeem is er juist voor om treinen die het sein heen rijden automatisch te stoppen

Zoek maar eens op ATB en 40 km/u....  :-X

Klopt bij minder als 40 werkt die inderdaad niet, in mijn mening word het echt tijd dat dit veranderd word, ik weet dat men dan niet zacht door een kapot sein kan rijden. (of met een andere geldige reden) maar waarom word er geen knop gemaakt waarmee het systeem tijdelijk afgezet kan worden? eventueel met een harde piep voor de herrinering.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Het systeem is er juist voor om treinen die het sein heen rijden automatisch te stoppen

Klopt bij minder als 40 werkt die inderdaad niet, in mijn mening word het echt tijd dat dit veranderd word, ik weet dat men dan niet zacht door een kapot sein kan rijden. (of met een andere geldige reden) maar waarom word er geen knop gemaakt waarmee het systeem tijdelijk afgezet kan worden? eventueel met een harde piep voor de herrinering.

Z'n knop klinkt leuk. Maar dan is het wachten op de eerste trein met vertraging waarbij de machinist te hard gaat rijden om nog op tijd te komen. De rest laat zich raden ;-)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gestrande trein moet sneller weg

http://nos.nl/artikel/208405-gestrande-trein-moet-sneller-weg.html
 NOS Toegevoegd: donderdag 30 dec 2010, 09:27
Update: donderdag 30 dec 2010, 10:15

Gestrande treinen moeten bij warm en koud weer sneller worden weggesleept. In een brandbrief (.pdf) van Inspectie Verkeer en Waterstaat staat dat de spoorbedrijven binnen twee uur treinen met passagiers moeten hebben weggesleept.

Aanleiding voor de brief is de storing vorige week bij Zaandam. Reizigers zaten uren opgesloten in een trein door een beschadigde bovenleiding. Daardoor was er geen elektriciteit. De ventilatie en de verwarming deden het niet.

De Inspectie schrijft dat ze "duidelijke aanwijzingen heeft dat het hier geen incident betreft". "Dit soort situaties doen zich in de huidige weersomstandigheden maar ook in de zomermaanden bij warm weer in de praktijk vaker voor."

Voor 10 januari moeten de vervoerders doorgeven hoe ze aan de nieuwe eisen gaan voldoen. Zo moeten er sleeptreinen paraat staan op verschillende plaatsen.
Samen sterk in de hulpverlening!