Politie vuurt met verboden kogel

Auteur Topic: Politie vuurt met verboden kogel  (gelezen 9009 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bauke

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 26 september 2004, 12:59:18
Bij deze actie is een AT ingezet, en het is een proef om te kijken met welke middelen het AT verdachten kan gaan aanhouden.
Het is veiliger voor de ATer en in anderen landen gebruiken AT groepen veel meer verschillende wapen om verdachten aan te houden.
Het is niet meteen dodelijk en de verdachten is ff de weg kwijt en zo kan het AT de man of vrouw aanhouden.
Nu moet het AT nog bij de verdachten komen om hem of haar te kunnen aanhouden, met deze (kogel) kan het op afstand gebeuren dus is het veel veiliger voor de AT.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 26 september 2004, 22:31:34
Bij deze actie is een AT ingezet, en het is een proef om te kijken met welke middelen het AT verdachten kan gaan aanhouden.
Het is veiliger voor de ATer en in anderen landen gebruiken AT groepen veel meer verschillende wapen om verdachten aan te houden.
Het is niet meteen dodelijk en de verdachten is ff de weg kwijt en zo kan het AT de man of vrouw aanhouden.
Nu moet het AT nog bij de verdachten komen om hem of haar te kunnen aanhouden, met deze (kogel) kan het op afstand gebeuren dus is het veel veiliger voor de AT.

alleen nu hoorde ik afgelopen week dat de verdachte waar het om ging in deze zaak,toch meer letsel had opgelopen dan eerst werdt aangenomen.
En ook blijvend letsel
Ik zal nog eens even kijken of ik die info boven water kan krijgen ;)


PJ

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 27 september 2004, 10:24:02
alleen nu hoorde ik afgelopen week dat de verdachte waar het om ging in deze zaak,toch meer letsel had opgelopen dan eerst werdt aangenomen.
En ook blijvend letsel
Ik zal nog eens even kijken of ik die info boven water kan krijgen ;)

waarschijnlijk bedoel je onderstaand bericht:

Man flink verwond door experimentele kogel

WOERDEN - De Woerdenaar die vorige maand door de politie werd beschoten met een 'bean bag' heeft daar fikse verwondingen aan overgehouden. Zijn ouders vrezen dat zijn hand onherstelbaar is beschadigd en overwegen juridische stappen. De man heeft vijf grote wonden.

De politie zette de experimentele stopkogel in na een echtelijke ruzie. De man stond met een mes te zwaaien waarmee hij zichzelf wilde steken.

Het effect van de speciale kogel zou gelijk moeten zijn aan de stomp van een bokser, maar na de vijf schoten lag de Woerdenaar, drie weken in het gevangenis-ziekenhuis in Scheveningen.


© RTV Utrecht | 22 september 2004 ·


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2004, 21:40:48
Politie mag beanbag-kogel voorlopig niet gebruiken  
Minister Remkes (Binnenlandse Zaken) moet het gebruik van de beanbag-kogel snel goedkeuren. Dat heeft persofficier Somsen van het Openbaar Ministerie in Utrecht gezegd. Remkes heeft het gebruik van deze kogel verboden, tenzij zijn ministerie er toestemming voor geeft. Dat schreef Remkes donderdag in een brief aan de Tweede Kamer. Volgens het OM is het zakje hagel een goede middenweg tussen pepperspray en schieten met scherp. De kogel verwondt het slachtoffer niet, maar komt aan als de klap van een bokser. De beanbag werd afgelopen zomer bij hoge uitzondering gebruikt bij een gijzeling in Woerden. Een man liep een klaplong op, maar dat kwam niet door de beanbag.

Door: Nieuwsredactie van 112rivierenland.nl

Dit is weer typisch politiek, alle tests succesvol afgerond en dan niet accoord gaan omdat het een keer niet het goede effect had. Als je het mij vraagt moet dit gewoon gebruikt kunnen worden. Zal wel degelijk gewonden schelen.
Brandwacht 1e klas + WVD


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 23 oktober 2004, 23:50:24
Wat zijn we toch hoog ontwikkelde wezens, vind je niet? Staat er een idioot met een mes te zwaaien is het beste waar we op kunnen komen een speciaal team van 60 KM verderop te laten komen om 5 zakjes met bonen op 'm af te schieten.
En daarna spreken de voorlichters (de enige journelastieke bron na invoering c2000) af elkaar zo tegen te spreken dat er niemand meer wat van begrijpt.  ;D

Ja ja, het gaat goed!

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2004, 07:09:03
Volgende keer maar Henk bellen dan?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 24 oktober 2004, 10:38:31
Volgende keer maar Henk bellen dan?

Ha ha ha!!
Haal ik bij de dierenarts een verdovingsgeweer. ;D
Of zo'n flashgranaat.  :o
 
Bij zoiets moet je denk ik een paar mariniers hebben die niet bang zijn voor een mes. En het leger heeft daar vast wel een modernere methode voor dan bonezakjes af schieten (lijkt op stenen gooien, dat doen we al héél lang, een paar miljoen jaar al).

Henk


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #37 Gepost op: 24 oktober 2004, 17:00:20
een paar mariniers die niet bang zijn voor een mes...die komen uit rotterdam of roosendaal...das gelukkig ook niet zo ver :-X


maar ik snap wel wat je bedoelt, alleen is het zo dat iemand die met een mes loopt te zwaaien en ook echt van plan lijkt om te prikken bijna onbenaderbaar is...maakt bijna niet uit hoe snel of getruct je bent, als je binnen een afstand van 5 meter bent ben je bijna kansloos asl je em wilt ontwapenen zonder wapens te gebruiken....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #38 Gepost op: 24 oktober 2004, 17:15:35
een paar mariniers die niet bang zijn voor een mes...die komen uit rotterdam of roosendaal...das gelukkig ook niet zo ver :-X

Je vergeet Doorn. Dat is aanzienlijk dichterbij. En als ik me niet vergis zit daar het BBE ook.  ::)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #39 Gepost op: 24 oktober 2004, 18:00:06
Je vergeet Doorn. Dat is aanzienlijk dichterbij. En als ik me niet vergis zit daar het BBE ook.  ::)

Dat is bij utrecht dichterbij...maar voor leeuwarden? of zwolle?  AT's zijn er per politieregio (of sommige regio's gecombineerd). Daarbij is de BBE bedoeld voor anti-terroristische inzetten...iemand met een mes net zo aanpakken als een terrorist die iemand gijzelt....hmm  denk dat dat kamervragen oplevert ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-