Arrestantenverzorger B ?

Auteur Topic: Arrestantenverzorger B ?  (gelezen 6768 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bundy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Gepost op: 6 december 2010, 01:49:53
Allen,

Ik heb een vraag, ik solliciteer nu voor de functie Arrestantenverzorger B. bij district Zaanstreek-Waterland. Ik heb er een redelijk beeld van hoe het werk allemaaal gaat en wat je werkzaamheden zijn. Maar kan iemand mij meer hierover vertellen, bijv. dingen die niet bij een functie omschreven weergeven worden ? Wat zijn de voor en nadelen ?

Bijv.

Wat voor uitrusting heb je ?
Werk je alleen op de pol.buro. of ga je ook daarbuiten aan de slag ?
Met hoeveel man draai je een dienst ?
Heb je enig vrijheid in je werkzaamheden, kan je bijv. zelf naar buiten gaan of zit je zelf ook opgesloten net als een (bewaarder) bij justitie ?

Alvast bedankt voor jullie hulp !!

Met vriendelijke groet,
Mister Bundy !


Nec Temere, Nec Timide.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 6 december 2010, 06:59:06

Wat voor uitrusting heb je ?
Ik weet niet precies in welke rang je wordt aangesteld, maar ik gok op een wapenstok en handboeien (heeeeeeeel misschien pepperspray) voor het geval je naar buiten gaat.
Werk je alleen op de pol.buro. of ga je ook daarbuiten aan de slag ?
Vrijwel altijd binnen, mogelijk af en toe een arrestant ophalen.
Met hoeveel man draai je een dienst ?
Afhankelijk van de grote van het bureau/cellencomplex waar je werkt, de dag, de dienst (nacht/dag/middag)
Heb je enig vrijheid in je werkzaamheden, kan je bijv. zelf naar buiten gaan of zit je zelf ook opgesloten net als een (bewaarder) bij justitie ?
Je hebt weinig vrijheid. Het lijkt inderdaad op de bewaarder bij justitie.

Mogelijk dat iemand van ZaWa deze antwoorden kan bevestigen danwel aanvullen aangezien Amsterdam met surveillanten werkt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 6 december 2010, 16:37:20
Is inderdaad geheel regio-afhankelijk en daarom ook lastig te beantwoorden door niet Za-Wa'ers ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 6 december 2010, 23:08:09
Hoi! Ik heb de onderstaande vragen beantwoord volgens het Utrechtse model, kan afwijken, maar ik denk wel dat er enige gelijkenis in zit.

Wat voor uitrusting heb je ?
Wapenstok, handboeien, pepperspray en in veel regio's zit het vuurwapen er ook bij.

Werk je alleen op de pol.buro. of ga je ook daarbuiten aan de slag ?

Ligt er aan of er een regionaal arrestantencomplex is. Zo niet zit je waarschijnlijk veel op de cellengang, rechtbank of doe je transport van arrestanten.

Met hoeveel man draai je een dienst ?
Ligt er aan hoeveel cellen er in de cellengang zitten. Minimaal vier of vijf?

Heb je enig vrijheid in je werkzaamheden, kan je bijv. zelf naar buiten gaan of zit je zelf ook opgesloten net als een (bewaarder) bij justitie ?
Naar buiten ga je alleen zodra je arrestanten gaat vervoeren. Dus niet surveilleren, maar van A naar B rijden. Bij grote evenementen zal dat iets anders zijn. Maar veel vrijheid zul je niet hebben.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 6 december 2010, 23:33:33
Wat voor uitrusting heb je ?
Wapenstok, handboeien, pepperspray en in veel regio's zit het vuurwapen er ook bij.

In Amsterdam hebben arrestantenverzorgers geen vuurwapen. In het cellencomplex is het (bij ons tenminste) sowieso verboden om een vuurwapen of pepperspray bij je te dragen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bundy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #5 Gepost op: 7 december 2010, 00:08:23
ik wil jullie allen danken voor de mogelijke antwoorden !, zoals jullie al aangeven is het bij elke korps anders. Ik hoopte daarom ook dat er misschien toevallig ieman van ZaWa hier zou zitten en antwoord zou hebben.

Maar ik heb een redelijk goed beeld gekregen, bedankt !
Nec Temere, Nec Timide.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 7 december 2010, 00:09:35
Ze zitten er volgens mij wel tussen hoor, dus hou het topic in de gaten!
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bundy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #7 Gepost op: 7 december 2010, 00:12:48
Zal ik zeker doen !
Nec Temere, Nec Timide.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 7 december 2010, 10:11:22
In Amsterdam hebben arrestantenverzorgers geen vuurwapen. In het cellencomplex is het (bij ons tenminste) sowieso verboden om een vuurwapen of pepperspray bij je te dragen.

In Utrecht heeft een groot deel ook geen vuurwapen. Dit is overigens wel in opkomst (eis van de voormalig minister). Het is inderdaad verboden om een vuurwapen of pepperspray te dragen op de cellengang. Het vuurwapen is meer bedoeld voor het transport en voor de rechtbank.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 7 december 2010, 10:17:32
De rechtbank? Is bij jullie de arrestantenzorg gekoppeld aan de parketpolitie? Bij ons is er een hele duidelijke lijn tussen parket en arrestantenzorg. Arrestentantenzorg wordt voornamelijk gedaan door BOA's en parket door vuurwapendragende surveillanten. Overigens is het in principe de taak van DJI om een arrestant te vervoeren naar een huis van bewaring / PI of rechtbank.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein