Arrestantenverzorger B ?

Auteur Topic: Arrestantenverzorger B ?  (gelezen 6770 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 7 december 2010, 16:56:14
In Utrecht bestaat de RAPT. Dat staat voor Regionale Arrestantenzorg, Parkettaken en Transport. De RAPT is een regionale afdeling welke een aantal jaren terug is ontstaan. De parketpolitie en de arrestantenzorg zijn toen samengesmolten. Nu draait vrijwel iedereen op meerdere locaties. Cellengang, rechtbank en transport. Oorspronkelijk bestonden de parketpolitie en de arrestantenzorg volledig uit BOA's. Nu willen ze iedereen niveau 2 opgeleid hebben. De toenmalige BOA's van parket hebben nog een vuurwapen. Het is de bedoeling dat binnenkort (een jaar), alle surveillanten bij de RAPT vuurwapen dragend worden.

DJI vervoerd nog altijd de gedetineerden. Echter de arrestanten die in de regio op de bureau´s zitten en in verzekering worden gesteld, ´s nachts worden aangehouden of gesignaleerd staan, worden door het transport van de RAPT opgehaald. Heel af en toe wordt er een ritje voor de DJI gedaan.


Bundy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #11 Gepost op: 7 december 2010, 23:29:39
Ik heb antwoord gehad van een ZAWA op een ander forum, dit was zijn antwoord:

Citaat
Wat voor uitrusting heb je ?
Handboeien, wapenstok en pepperspray

Werk je alleen op de pol.buro. of ga je ook daarbuiten aan de slag ?
Alleen op het politiebureau

Met hoeveel man draai je een dienst ?
In Zaandijk draai je met 2 man.
In Purmerend draai je in je eentje.
(hiermee is je vorige vraag eigenlijk ook beantwoord)

Heb je enig vrijheid in je werkzaamheden, kan je bijv. zelf naar buiten gaan of zit je zelf ook opgesloten net als een (bewaarder) bij justitie ?
Nee, je zit alleen maar op de cellengang, daar solliciteer je dan ook voor.

Succes met de sollicitatie!Met vriendelijke groeten,
FWetsteijn PL1100 | Zaanstreek-Waterland.

Wat mij opvalt is dat je wel met weinig man draait met 1 man alles doen ? van inboeken tot uitboeken ? Wat mij wel tegenvalt is dat je alleen maar op de cellenblok zit en dat had ik niet verwacht ik dacht dat je ook mee zou doen met parketdiensten. Maargoed ik zal in mijn sollicitatie veel vragen stellen om meer duidelijkheid te verkrijgen.
Nec Temere, Nec Timide.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #12 Gepost op: 7 december 2010, 23:36:28
inboeken en uitboeken gebeurd voor jou. Jij logt wel alle handelingen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 8 december 2010, 00:38:12
Waar is DJI in dit plaatje?

(gaat nog eens topic lezen, wellicht overheen gelezen)

Of hebben we het hier specifiek over tijdelijke opvang op bureau's?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 8 december 2010, 00:40:12
DJI vervoerd nog altijd de gedetineerden. Echter de arrestanten die in de regio op de bureau´s zitten en in verzekering worden gesteld, ´s nachts worden aangehouden of gesignaleerd staan, worden door het transport van de RAPT opgehaald. Heel af en toe wordt er een ritje voor de DJI gedaan.

Gerard had het al aangehaald.

Wat is RAPT?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 8 december 2010, 00:41:22
Gerard had het al aangehaald.

Wat is RAPT?

In Utrecht bestaat de RAPT. Dat staat voor Regionale Arrestantenzorg, Parkettaken en Transport. De RAPT is een regionale afdeling welke een aantal jaren terug is ontstaan. De parketpolitie en de arrestantenzorg zijn toen samengesmolten. Nu draait vrijwel iedereen op meerdere locaties. Cellengang, rechtbank en transport. Oorspronkelijk bestonden de parketpolitie en de arrestantenzorg volledig uit BOA's. Nu willen ze iedereen niveau 2 opgeleid hebben. De toenmalige BOA's van parket hebben nog een vuurwapen. Het is de bedoeling dat binnenkort (een jaar), alle surveillanten bij de RAPT vuurwapen dragend worden.


Regio Utrecht
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 8 december 2010, 00:47:19
Het blijft allemaal maar veranderen. Zal er ooit een tijd komen dat we zeggen: Goh, dit werkt lekker en dit is kostenbesparend, we houden het zo?!  ;)

Overheid.  hjag


Bundy

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #17 Gepost op: 8 december 2010, 22:17:43
Het is inderdaad apart allemaal, elke regio doet het anders. Er zal ergens wel een logische verklaring voor zijn maar overzichtelijk is het niet als sollicitant haha.
Nec Temere, Nec Timide.