Laat beveiligers politie ontlasten

Auteur Topic: Laat beveiligers politie ontlasten  (gelezen 24587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #10 Gepost op: 7 december 2010, 15:40:11
Persoonlijk zou ik dan liever solo-surveillance rijden. Hoef ik ook niet op iemand te letten die "niks" mag en/of kan. Omdat hij er ten eerste niet voor is opgeleid en ten tweede niet in het bezit is van de door overheidswege verstrekte geweldsmiddelen.

Ik denk dat het dan ook de bedoeling is dat de beveiligers ook geweldsmiddelen gaan krijgen buiten het vw.
Ik zie hier ook eigenlijk geen probleem in mits ze hiervoor een opleiding krijgen hoe ze te gebruiken.
Uiteindelijk zijn ze ook verschaft aan handhaving incl. combi vest.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 7 december 2010, 15:43:00
Ik denk dat het dan ook de bedoeling is dat de beveiligers ook geweldsmiddelen gaan krijgen buiten het vw.
Ik zie hier ook eigenlijk geen probleem in mits ze hiervoor een opleiding krijgen hoe ze te gebruiken.
Uiteindelijk zijn ze ook verschaft aan handhaving incl. combi vest.

Zie je dit als geen probleem uit het oogpunt van een beveiliger of uit het oogpunt van een politieagent?


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #12 Gepost op: 7 december 2010, 15:44:27
Ik denk dat het dan ook de bedoeling is dat de beveiligers ook geweldsmiddelen gaan krijgen buiten het vw.
Ik zie hier ook eigenlijk geen probleem in mits ze hiervoor een opleiding krijgen hoe ze te gebruiken.
Uiteindelijk zijn ze ook verschaft aan handhaving incl. combi vest.

Doe daar een scheutje beslissingsbevoegdheden bij en paar grammen politietrainig en voilá: Surveillant.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 7 december 2010, 15:48:56
Als men beveiligers met geweldsmiddelen wil gaan uitrusten, zal deze beveiliger geen beveiliger meer zijn maar een BOA want dat diploma zal hij dan toch echt moeten gaan halen. Dus kan men net zo goed een surveillant bij je in de auto stoppen. Deze hebben dan weliswaar ook geen vwpn maar hebben wel een opl. van een jaar achter de rug. Als je oudere surv. pakt die al een tijdje rond loopt, die heeft tenminste operationele ervaring.

Geef mij dan maar een surv. ipv een bev.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 7 december 2010, 15:53:24
Alleen zal een commerciële beveiligers veel goedkoper zijn dan een 'ambtenaar'... Beveiligingsklussen besteed men aan op financiiën niet op kwaliteit...


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #15 Gepost op: 7 december 2010, 15:54:52
Zie je dit als geen probleem uit het oogpunt van een beveiliger of uit het oogpunt van een politieagent?

Ze zijn uiteindelijk ook gegeven aan handhaving, stadswachten en ondersteuning ov en daar zijn ook geen problemen meer over en is iedereen dat gaan accepteren.
Dus uit dat oogpunt gezien zie ik ook geen probleem voor beveiligers.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #16 Gepost op: 7 december 2010, 16:01:52
Citaat
Ze zijn uiteindelijk ook gegeven aan handhaving, stadswachten en ondersteuning ov en daar zijn ook geen problemen meer over en is iedereen dat gaan accepteren.

Dit zijn geen beveiligers. Deze mensen zijn allemaal beëdigd als BOA en dus opgeleid en getraind in het gebruik van geweldsmiddelen.

Citaat
Dus uit dat oogpunt gezien zie ik ook geen probleem voor beveiligers

Zullen ze eerst de selectie-eisen moeten aanpassen, het antecedentenonderzoek moeten verzwaren, psychologische-test moeten ondergaan. Dus voorzien ik voor een hoop beveiligers WEL problemen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #17 Gepost op: 7 december 2010, 16:06:32
Ik heb regelmatig contact met beveiligers, en heb al diverse malen gehoord dat ze ooit bij de politie wilden maar niet door de screening /sollicitatie kwamen, en dan ga je ze nu alsnog op een politieauto zetten... Lijkt mij niet slim.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #18 Gepost op: 7 december 2010, 16:07:58
Alleen zal een commerciële beveiligers veel goedkoper zijn dan een 'ambtenaar'... Beveiligingsklussen besteed men aan op financiiën niet op kwaliteit...

Daar draait het uiteindelijk altijd om alles moet nu eenmaal steeds goedkoper maar wel kwaliteit leveren.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #19 Gepost op: 7 december 2010, 16:12:03
Wat wel een idee zou kunnen zijn om beveiligers meer en effectiever in te zetten in het uitgaansleven. Pleindiensten met een koppeltje beveiliger-agent zou ik dan wel zien zitten. Ook gezien het feit dat er dan meer en sneller back-up kan zijn van extra agenten/beveiligers.
Daarnaast zou de ondersteuning op een plein door middel van een beveiliger + hond ook een goede zet zijn..... Dat zou onze hondegeleiders behoorlijk ontlasten....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.