Laat beveiligers politie ontlasten

Auteur Topic: Laat beveiligers politie ontlasten  (gelezen 24530 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #30 Gepost op: 7 december 2010, 17:20:38
Dus een Politiemedewerker die een buurmeisje om het leven brengt en misbruikt ligt het aan zijn werk  

Ik citeer mijzelf:"in de meeste gevallen waarin agenten ontsporen is het werk de aanleiding." en dus niet alle gevallen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #31 Gepost op: 7 december 2010, 17:23:02
amstaf3, vraagje wat voor een politietaken zie die beveiligers dan voor ons uitvoeren.

In de noodhulp heb je er met alle respect geen moer aan. Misschien voor toezicht op een winkelcentrum/plein of ondersteuning bij een verkeerscontrole. Verder zou ik het niet weten. Oh ja eventueel een NSA-melding.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #32 Gepost op: 7 december 2010, 17:42:27
Amstaf3, ik ben al vaker met jou in discussie geweest en ga niet weer zo'n discussie beginnen omdat je simpelweg niet luistert. Iedereen kan er het voorbeeld van Sander V. bij halen. Maar ik ken er ook veel, echt heel veel, over beveiligers die worden aangehouden en/of veroordeeld of toch met een best strafblad nog werkzaamheden uitvoeren. Ik kan ook zo uit mijn hoofd de namen noemen van een tweetal BOA's die vast zit voor moord en beroving.. In ieder plek kom je rotte appels tegen. Maar elke keer als jij tegenargumenten krijgt reageer je niet of sla je als een klein kind om je heen.

Ik kom zelf uit de beveiliging. Ik heb ook gezien dat er echt heel veel figuren rondlopen die bij de politie willen of gesolliciteerd hebben maar afgewezen zijn. Moet je nu die mensen maar alsnog in een soort politiedienst gaan invoeren? Lijkt mij niet handig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #33 Gepost op: 7 december 2010, 17:54:00
amstaf3, vraagje wat voor een politietaken zie die beveiligers dan voor ons uitvoeren.

In de noodhulp heb je er met alle respect geen moer aan. Misschien voor toezicht op een winkelcentrum/plein of ondersteuning bij een verkeerscontrole. Verder zou ik het niet weten. Oh ja eventueel een NSA-melding.

Er zijn natuurlijk taken waarbij je er niks aan hebt (Noodhulp) maar er zijn ook best wel taken die hier wel voor geschikt zouden zijn zoals je zelf al aangeeft Toezicht op pleinen/winkelcentrum, ondersteuning bij verkeercontole, evenementen daar lopen ze nu al als het doorgaat dat er daar minder Politie aanwezig is zoals voorgesteld dan zullen ze toch iets meer bevoegdheden en geweldsmiddelen moeten hebben als nu daar hebben ze namelijk veel te maken met alcohol en drugs gebruik, kermissen, toezicht openbare ruimte, pleindiensten in de uitgaansgebieden desnoots een koppel met een OA, beveiliging met hond en er zullen best nog meer ideen zijn waar het mogelijk is.
Buiten de taken die ze nu al doen zoals winkels, bedrijven enz.
Wat ik ook denk waar het omgaat is dat ze bv. handboeien, peperspray al hoewel dit ook tegen je kan werken(wie kent dat niet tegen de wind in spuiten of na gebruik met je hand ff in je gezicht wrijven) te mogen gebruiken bij deze taken dat maakt het voor hun ook iets makkelijker en veiliger.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #34 Gepost op: 7 december 2010, 18:46:54
Amstaf3, ik ben al vaker met jou in discussie geweest en ga niet weer zo'n discussie beginnen omdat je simpelweg niet luistert. Iedereen kan er het voorbeeld van Sander V. bij halen. Maar ik ken er ook veel, echt heel veel, over beveiligers die worden aangehouden en/of veroordeeld of toch met een best strafblad nog werkzaamheden uitvoeren. Ik kan ook zo uit mijn hoofd de namen noemen van een tweetal BOA's die vast zit voor moord en beroving.. In ieder plek kom je rotte appels tegen. Maar elke keer als jij tegenargumenten krijgt reageer je niet of sla je als een klein kind om je heen.

Ik kom zelf uit de beveiliging. Ik heb ook gezien dat er echt heel veel figuren rondlopen die bij de politie willen of gesolliciteerd hebben maar afgewezen zijn. Moet je nu die mensen maar alsnog in een soort politiedienst gaan invoeren? Lijkt mij niet handig.

Ik bedoel ook niet als een Politiedienst laten we dat in godsnaam houden zoals dat is maar dat er sommige taken zijn die nu bij de Politie liggen die daar misschien eigenlijk niet thuis horen of gewoon geen tijd voor is en die afgehandeld kunnen worden door beveiligers en mochten ze er om de een of andere reden dan niet uitkomen dan kunnen ze altijd nog de hulp in roepen van de pliessie daar moet toch over te praten en gedachte te wisselen zijn.
En als er dan besloten wordt dat zij die taken gaan uitvoeren dan zal je ook moeten kijken wat ze ervoor nodig hebben omdat zo goed en veilig mogelijk te kunnen doen.
Dat er rotte appels rond lopen zal ik ook niet ontkennen maar ook die heb je overal zoals je zelf al aangeeft. Dat je geen stafblad hebt wil niet zeggen dat je nooit iets gedaan hebt, er zullen best een aantal die genoeg gedaan hebben maar geen strafblad hebben of mensen die een strafblad hebben maar bv. wel bij een bank werken.
Ik luister (lees) wel maar dat wil niet zeggen dat ik het met je eens ben en dat hoeft ook niet.
Dat er beveiligers zijn die aangehouden of veroordeeld zijn zal best maar waarvoor, omdat ze een vervelende klant een tik hebben gegeven en dan zeg ik het netjes, ik zal de laatste zijn die dat ontkend of voor drugshandel weer het andere uiterste
Beveiligers liggen nu eenmaal onder een vergrootglas je hoeft maar iets te doen en ze doen aangifte tegen je alleen bij het laatste is het niet meer dan normaal.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #35 Gepost op: 7 december 2010, 18:54:17
Er zijn natuurlijk taken waarbij je er niks aan hebt (Noodhulp) maar er zijn ook best wel taken die hier wel voor geschikt zouden zijn zoals je zelf al aangeeft Toezicht op pleinen/winkelcentrum, ondersteuning bij verkeercontole, evenementen daar lopen ze nu al als het doorgaat dat er daar minder Politie aanwezig is zoals voorgesteld dan zullen ze toch iets meer bevoegdheden en geweldsmiddelen moeten hebben als nu daar hebben ze namelijk veel te maken met alcohol en drugs gebruik, kermissen, toezicht openbare ruimte, pleindiensten in de uitgaansgebieden  (...)

Volgens mij gebeurt dit al in veel plaatsen. In mijn woonplaats zie ik op uitgaansavonden regelmatig een koppeltje beveiligers rondlopen door de binnenstad, naast de beveiliging in de horecazaken zelf. Ook in winkelcentra en al helemaal op evenementen zie ik vaak (veel) beveiligers actie. Ik heb het idee dat de bevoegdheden die ze nu hebben prima voldoen (burgerarrest, evt met proportionele dwang). Enige waar ik voorstander van ben is toestemming om handboeien te gebruiken bij een aanhouding. Uiteraard met dien verstande dat de beveiliger er in getraind en getoetst is en dat een verdachte onverwijld wordt overgedragen aan een OA.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet helemaal wat bedoelt wordt met extra bevoegdheden?!
Senior GGP / Oost-Brabant


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #36 Gepost op: 7 december 2010, 19:06:25
Volgens mij gebeurt dit al in veel plaatsen. In mijn woonplaats zie ik op uitgaansavonden regelmatig een koppeltje beveiligers rondlopen door de binnenstad, naast de beveiliging in de horecazaken zelf. Ook in winkelcentra en al helemaal op evenementen zie ik vaak (veel) beveiligers actie. Ik heb het idee dat de bevoegdheden die ze nu hebben prima voldoen (burgerarrest, evt met proportionele dwang). Enige waar ik voorstander van ben is toestemming om handboeien te gebruiken bij een aanhouding. Uiteraard met dien verstande dat de beveiliger er in getraind en getoetst is en dat een verdachte onverwijld wordt overgedragen aan een OA.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet helemaal wat bedoelt wordt met extra bevoegdheden?!

Wat is er op tegen als je wat brede tyrewraps bij je hebt? ::)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #37 Gepost op: 7 december 2010, 19:13:47
Wat is er op tegen als je wat brede tyrewraps bij je hebt? ::)

Ik heb gelezen (weet niet of het op dit forum was?) dat het gebruik van tie wraps niet bepaald veilig is, omdat het nogal snel te strak gaat zitten waardoor afknelling ontstaat.
Als dat zo is lijkt het me geen goede ontwikkeling om beveiligers daarmee uit te rusten!
Senior GGP / Oost-Brabant


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 7 december 2010, 23:45:20
Een psychologische test is maar een schifting, zo zie ik het. Rotte appels zitten overal. Dat hou je met een gesprekje en een paar vragenlijsten / figuurtjes plaatsen / sommetjes / stellingen / casuïstieken niet tegen.

Rotte appels zijn tenslotte ook vaak intelligente mensen. Ze komen voor in alle lagen. Daar kan geen testje tegenop. Het scheidt de echte randfiguren van de rest, meer niet.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 7 december 2010, 23:50:36
Een psychologische test is maar een schifting, zo zie ik het. Rotte appels zitten overal. Dat hou je met een gesprekje en een paar vragenlijsten / figuurtjes plaatsen / sommetjes / stellingen / casuïstieken niet tegen.

Rotte appels zijn tenslotte ook vaak intelligente mensen. Ze komen voor in alle lagen. Daar kan geen testje tegenop. Het scheidt de echte randfiguren van de rest, meer niet.

Dus als je niet door een test komt ben je een echte randfiguur...  ::) juhf bkll