Laat beveiligers politie ontlasten

Auteur Topic: Laat beveiligers politie ontlasten  (gelezen 24676 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #70 Gepost op: 28 februari 2012, 13:31:57
En de VKR's kunnen de politie ook ontlasten van alcohol-en\of snelheidscontroles bv die met de lasergun.
Maar dan kom je weer iets te dicht bij opsporingsdinges tuurlijk. Wel geef ons een beperkte cursus BOA-bevoegdheid toegespitst op de situatie.
Ik ben wel voor zo een klus naast verkeerregelen wel te vinden.


Gast

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 28 februari 2012, 13:35:44
Schoenmaker blijf bij je leest, verkeer regelen. Inderdaad kom je met zo'n idee te dicht bij "opsporingsdinges" zoals je het noemt, wat het voor mij nog lastiger maakt om je voorstel serieus te nemen.
Ik prefereer iemand met volledige bevoegdheid (BOA of anderszins) die mij controleert op alchohol- of snelheid dan een iets opgewaardeerde verkeersregelaar die lekker moet blijven doen waar hij/zij voor is opgeleid.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 7 maart 2012, 23:59:31
Particuliere beveiliger mag straks bekeuren

Een parkeerbon of een boete voor wildplassen, opgelegd door een medewerker van een particulier beveiligingsbureau? Het kan straks gebeuren, als het aan het Amsterdamse stadsbestuur ligt.

Morgen buigt de gemeenteraad zich over een voorstel van wethouder Carolien Gehrels om bij de dienst Stadstoezicht particuliere beveiligers aan te stellen als tijdelijke buitengewone opsporingsambtenaren (boa's). De gemeente heeft zelf te weinig van deze mensen in dienst om de orde te handhaven op 'piekmomenten', zoals Koninginnedag en bij belangrijke voetbalwedstrijden. De tweehonderd boa's van Stadstoezicht moeten dan versterking krijgen van een tiental particuliere beveiligers, die voor korte tijd in dienst komen als ambtenaar.

Het is een nieuwe stap in een ontwikkeling waarbij gemeenten steeds meer politietaken overnemen. Een woordvoerder van de Vereniging Nederlandse Gemeenten bevestigt dat het vaker voorkomt dat particuliere beveiligers door gemeenten worden ingehuurd om kleine klussen van de politie over te nemen.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3221734/2012/03/07/Particuliere-beveiliger-mag-straks-bekeuren.dhtml#.T1fb8VksV-0.nujij


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #73 Gepost op: 8 maart 2012, 06:33:47
Particuliere beveiliger mag straks bekeuren

Een parkeerbon of een boete voor wildplassen, opgelegd door een medewerker van een particulier beveiligingsbureau? Het kan straks gebeuren, als het aan het Amsterdamse stadsbestuur ligt.

Morgen buigt de gemeenteraad zich over een voorstel van wethouder Carolien Gehrels om bij de dienst Stadstoezicht particuliere beveiligers aan te stellen als tijdelijke buitengewone opsporingsambtenaren (boa's). De gemeente heeft zelf te weinig van deze mensen in dienst om de orde te handhaven op 'piekmomenten', zoals Koninginnedag en bij belangrijke voetbalwedstrijden. De tweehonderd boa's van Stadstoezicht moeten dan versterking krijgen van een tiental particuliere beveiligers, die voor korte tijd in dienst komen als ambtenaar.

Het is een nieuwe stap in een ontwikkeling waarbij gemeenten steeds meer politietaken overnemen. Een woordvoerder van de Vereniging Nederlandse Gemeenten bevestigt dat het vaker voorkomt dat particuliere beveiligers door gemeenten worden ingehuurd om kleine klussen van de politie over te nemen.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3221734/2012/03/07/Particuliere-beveiliger-mag-straks-bekeuren.dhtml#.T1fb8VksV-0.nujij

Wat een achterlijke ontwikkeling. Als we dit gaan toestaan komt er dan over b.v. 5 of 10 jaar de groenteboer op de hoek er ook bij of andere winkeliers die boetes uit kunnen schrijven voor winkeldiefstal?
Nog ff en dan kan de hele politiemacht straks afgeschaft worden!!! (is nog goedkoper!) Grrrrrr....  >:(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Pocahontas

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #74 Gepost op: 31 mei 2012, 13:06:03
amstaf3, vraagje wat voor een politietaken zie die beveiligers dan voor ons uitvoeren.

In de noodhulp heb je er met alle respect geen moer aan. Misschien voor toezicht op een winkelcentrum/plein of ondersteuning bij een verkeerscontrole. Verder zou ik het niet weten. Oh ja eventueel een NSA-melding.

Beveiligers, zouden met een klein stukje opleiding, makkelijk aangiftes van inbraak enzo kunnen laten opnemen, verkeerscontrole kunnen laten uitvoeren. Toezicht laten houden op evenementen, kortom het is maar net wat je de beveiliging wilt laten doen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #75 Gepost op: 31 mei 2012, 14:12:40
Beveiligers, zouden met een klein stukje opleiding, makkelijk aangiftes van inbraak enzo kunnen laten opnemen, verkeerscontrole kunnen laten uitvoeren.  

Dan zullen ze toch een BOA-diploma moeten halen, anders mag je geen aangiftes opnemen of een verkeerscontrole uitvoeren.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #76 Gepost op: 31 mei 2012, 17:31:42
Een beveiliger , welke een BOA opleiding heeft gevolgd en ook als zodanig tewerk is gesteld, mag GEEN beveiligingstaken meer uitvoeren. Dus de zgn: Gemeentelijke Opsporings Ambtenaren of Handhavers welke een BOA functie uitoefene worden alleen maar groter in getal. En de regiopolitie krimpt in. Ander probleem is de aanstelling, met daarin het werkgebied.
Bij instappen begint de inzet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #77 Gepost op: 31 mei 2012, 17:38:17
Een beveiliger , welke een BOA opleiding heeft gevolgd en ook als zodanig tewerk is gesteld, mag GEEN beveiligingstaken meer uitvoeren. Dus de zgn: Gemeentelijke Opsporings Ambtenaren of Handhavers welke een BOA functie uitoefene worden alleen maar groter in getal. En de regiopolitie krimpt in. Ander probleem is de aanstelling, met daarin het werkgebied.

Is dit zo? En als het zo is sinds wanneer?

In mijn tijd bij de KMar heb ik ook bijgeklust als beveiliger en dit heb ik eerst wel geverifieerd bij de korps leiding.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #78 Gepost op: 31 mei 2012, 18:56:37
Is dit zo? En als het zo is sinds wanneer?

In mijn tijd bij de KMar heb ik ook bijgeklust als beveiliger en dit heb ik eerst wel geverifieerd bij de korps leiding.

Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
Artikel 5

2. Een ambtenaar als bedoeld in de artikelen 141 onderscheidenlijk 142, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering verricht geen werkzaamheden voor een beveiligingsorganisatie of recherchebureau en houdt, hetzij alleen, hetzij met andere personen, geen beveiligingsorganisatie of recherchebureau in stand.

Officiele titel:Wet van 24 oktober 1997 tot vaststelling van de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #79 Gepost op: 31 mei 2012, 19:04:48
Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus
Artikel 5

2. Een ambtenaar als bedoeld in de artikelen 141 onderscheidenlijk 142, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering verricht geen werkzaamheden voor een beveiligingsorganisatie of recherchebureau en houdt, hetzij alleen, hetzij met andere personen, geen beveiligingsorganisatie of recherchebureau in stand.

Officiele titel:Wet van 24 oktober 1997 tot vaststelling van de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus

Ah da's al een tijdje na mijn tijd 998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.