Wat is een goed uniform voor de beveiliging

Auteur Topic: Wat is een goed uniform voor de beveiliging  (gelezen 17931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 30 december 2010, 18:27:34
Als er dan toch personeelsnummers op uniformen moeten zou ik eerst beginnen bij politie en Kmar, om daar eerst de uniformen aan te passen voor dat we over de beveiliger gaan praten.
Met dit laatste ben ik het geheel eens

En welke argumenten liggen aan die mening ten grondslag?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 30 december 2010, 18:59:23
En welke argumenten liggen aan die mening ten grondslag?

Beetje last van een dubbel moraal............


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #22 Gepost op: 30 december 2010, 19:17:10
Maarten 9 December 2010, 23:32:50
Voor wat betreft de opdruk op de bovenkleding moet (voor de drager) links het beveiligingslogo en rechts het bedrijfslogo met daaronder het personeelsnummer. Het personeelsnummer is makkelijk voor collega's of ontevreden klanten. Achterop de kleding de tekst security met daaronder de bedrijfsnaam en ook op de mouw het bedrijfslogo.

Dit is wat je zelf in je berichtje zei
Dus je wilt eigenlijk dat burgers een nummer zichtbaar moeten gaan dragen, maar daar tegenover ben je er op tegen dat mensen in overheidsfuncties dat niet hoeven waar je dat als burgen juist mag verwachten. Dit geld niet alleen voor Politie of Kmar maar voor iedereen die werkt voor het Rijk, Provincie of Gemeente.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #23 Gepost op: 30 december 2010, 19:18:48
Dus je wilt eigenlijk dat burgers een nummer zichtbaar moeten gaan dragen, maar daar tegenover ben je er op tegen dat mensen in overheidsfuncties dat niet hoeven waar je dat als burgen juist mag verwachten. Dit geld niet alleen voor Politie of Kmar maar voor iedereen die werkt voor het Rijk, Provincie of Gemeente.

Ik draag al een naambordje...... Dat is volgens mij voldoende... Daarnaast ben ik verplicht mijn dienstnummer en legitimatie te tonen mocht de burger daar om vragen. Ik weet niet hoe dat bij beveiligers is geregeld.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #24 Gepost op: 30 december 2010, 19:22:52
Ik draag al een naambordje...... Dat is volgens mij voldoende... Daarnaast ben ik verplicht mijn dienstnummer en legitimatie te tonen mocht de burger daar om vragen. Ik weet niet hoe dat bij beveiligers is geregeld.....

Eigenlijk het zelfde je mag er om vragen al zal dat niet vaak gebeuren net zo goed als dat bij jou niet vaak voorkomt mits je in burger loopt
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 30 december 2010, 20:05:54
Ik heb het zelf ooit 1 keer meegemaakt dat men om mijn naam vroeg daarop heb ik ze mijn personeelsnummer gegeven omdat ik dat meer dan voldoende vond.
En de persoon die er om vroeg sloeg een toon aan van heb ik jou daar. Dacht een beetje dat hij God was of zo en dan ben ik snel klaar met je zeker als ik weet dat je geen gelijk hebt.

Voor wat mobiele surveillance aangaat bij het ene bedrijf moet je je naam invullen op het rapportageformulier en bij de ander vind men dat je personeelsnummer meer dan voldoende is.
Persoonlijk vind ik personeelsnummer meer dan voldoende.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #26 Gepost op: 30 december 2010, 20:18:41
Ik heb het zelf ooit 1 keer meegemaakt dat men om mijn naam vroeg daarop heb ik ze mijn personeelsnummer gegeven omdat ik dat meer dan voldoende vond.

Voor wat mobiele surveillance aangaat bij het ene bedrijf moet je je naam invullen op het rapportageformulier en bij de ander vind men dat je personeelsnummer meer dan voldoende is.
Persoonlijk vind ik personeelsnummer meer dan voldoende.

Persoonlijk geef ik ook mij personeelsnummer als ze vragen om mijn naam. Tevens vind ik dat een naam bordje niet kan je bent op dat moment aan het werk en dan hebben ze aan dat nummer genoeg als er klachten zijn. Vind zelf dat ik uitmaak aan wie ik mijn naam bekent maak en dat hoeft niet via een plaatje
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #27 Gepost op: 30 december 2010, 20:28:06
En welke argumenten liggen aan die mening ten grondslag?
Omdat ik het verplicht vermelden van personeelsnummer op het uniform voor de door jou genoemde doeleinden overbodig vindt. De meeste collega's ken ik, en omgekeerd kennen de meeste collega's mij. Tevens mogen ontevreden klanten ook vragen naar mijn naam/personeelsnummer, of mogen bij mij, informeren naar de klachtenprocedure. Ook bestaat voor de ontevreden klant de mogelijkheid om een leidingevende te spreken van het betreffende beveiligingsbedrijf.
Als de planner van het bedrijf zijn/haar werk goed doet kan tevens achteraf vrijwel altijd worden achterhaald op welke lokatie, welke beveiliger heeft gestaan.

Dat men dan eerst maar eens bij politie/Kmar moet beginnen was meer een opmerking van waarom moeten wij het wel en hoeven zij het niet?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 31 december 2010, 18:03:40
Citaat
Maarten 9 December 2010, 23:32:50
Voor wat betreft de opdruk op de bovenkleding moet (voor de drager) links het beveiligingslogo en rechts het bedrijfslogo met daaronder het personeelsnummer. Het personeelsnummer is makkelijk voor collega's of ontevreden klanten. Achterop de kleding de tekst security met daaronder de bedrijfsnaam en ook op de mouw het bedrijfslogo.

Dit is wat je zelf in je berichtje zei
Dus je wilt eigenlijk dat burgers een nummer zichtbaar moeten gaan dragen, maar daar tegenover ben je er op tegen dat mensen in overheidsfuncties dat niet hoeven waar je dat als burgen juist mag verwachten. Dit geld niet alleen voor Politie of Kmar maar voor iedereen die werkt voor het Rijk, Provincie of Gemeente.

Je buigt mijn pleidooi voor personeelsnummers bij beveiligers om naar een pleidooi tegen een personeelsnummers bij overheidspersoneel. Over dat laatste heb ik me echter niet uitgelaten. Ik heb alleen gezegd dat ik vóórstander een personeelsnummer op het uniform van beveiligers ben.

Vervolgens geven Ehv'er en jij aan dat de politie en KMar dan maar eerst moeten geloven, voordat het bij de beveiliging wordt ingevoerd. Mijn vraag was waarom jullie dat vinden.

Dat men dan eerst maar eens bij politie/Kmar moet beginnen was meer een opmerking van waarom moeten wij het wel en hoeven zij het niet?

Ik zal aangeven waarom ik vind dat het bij beveiligers in ieder geval wel zou moeten.

Ook als beveiliger heb je wel eens ontevreden klanten. Als je zelf als beveiliger actief bent (geweest) zal dat je niet vreemd voorkomen. Ik ben niet van plan om mensen mijn naam te gaan geven (zelfbehoud), maar ik vind wel dat zij mijn personeelsnummer moeten kunnen krijgen. Als ze een klacht willen indienen, weet de baas in ieder geval over wie het gaat. Maar hoe weet de 'klant' dat jij het juiste personeelsnummer geeft?

Bij vaste objecten met één of enkele personeelsleden kan je dan wel zien aan de hand van een planningssysteem. Bij grotere evenementen lopen er zoveel beveiligers - en ook op verschillende posities - dat je aan de hand van de planning niet kunt achterhalen over wie het gaat.

Een personeelsnummer op de kleding is dan een stukje service naar de klant. Als er een klacht binenkomt, kan hoor en wederhoor toegepast worden. En beveiligers die slecht werk verrichten kunnen daarop aangesproken worden door de leidinggevenden. Dat komt de kwaliteit van het beveiligingsbedrijf en de beveiligingsbranche ook ten goede.

Ik draag al een naambordje...... Dat is volgens mij voldoende... Daarnaast ben ik verplicht mijn dienstnummer en legitimatie te tonen mocht de burger daar om vragen. Ik weet niet hoe dat bij beveiligers is geregeld.....

Beveiligers hebben een beveiligingspas. Blauw voor o.a. evenementenbeveiligers, stewards en horecaportiers. Grijs voor beveiligers niveau 2, o.a. 'gewoon' beveiligingswerk, winkersurveillanten en waardetransporteurs. Particuliere recherchebureaus hebben dacht ik een gele pas, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Op die pas staat een foto, naam en toenaam, geboortedatum, het bedrijf waarvoor je werkzaam bent en en documentnummer.

Dit is geregeld in de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus (Wpbor). Een beveiliger is verplicht de pas te tonen aan ambtenaren die belast zijn met toezicht op de Wet Pbor, in de praktijk zijn dat politiemensen van Bijzondere Wetten.

De pas hoeft dus niet getoond te worden aan de burger. En dat zou ik ook niet willen, omdat ik daar dus met mijn volledige namen en geboortedatum op sta. Dan ben je zo te traceren via internet en daar zit ik niet op te wachten.

Vandaar dat het mij handig lijkt om een personeelsnummer op je kleding te hebben:
- je bent 'aanwijsbaar' voor de burger, die daar naar mij mening recht op heeft
- je hoeft geen naam op te geven als iemand een klacht wil indienen, wat voor jezelf prettiger is
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #29 Gepost op: 1 augustus 2011, 16:22:23
Ik ben het wel met Piet eens, je ziet net zoveel uniformen als dat er beveiligingsbedrijven bestaan.
En stukje uniformiteit, ook in uitmonstering van voertuigen, zou de professionaliteit van de beveiligingsbranche ten goede komen.
Ben ik het helemaal mee eens Maarten. Al die verschillende uniformen maakt het er voor de burger en hulpverleners niet duidelijker op.
Sterker nog sommige beveiligers lopen in pakken die bij de gemiddelde kantoormedewerker niet misstaan en daardoor
val je in mijn ogen ook niet op als beveiliger.
Bij objectbeveiliging maar zeker bij winkelbeveiliging is het voor zover ik weet nog steeds de bedoeling dat er een
preventieve werking van uit gaat in mijn ogen en dat valt bij de meeste uniformen nu in het niet doordat men er in
mijn ogen niet herkenbaar uitziet als beveiliger.

Zie voor de verschillende voorbeelden van uniformen vanaf wat ik geplaatst heb in http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=13915.msg904008#msg904008

Jas regulier: zwart met kobaltblauw schouderpand en opdruk security
Maarten bedoel je toevallig een kleurencombinatie zoals bijvoorbeeld de CopI jas van de politie R-R ?


BRON: http://www.mediatv.nl/newuploads/artikel6205/ffcd311f55609f8f862c92dce4cb67b9IMG_6462fotograaf10.JPG
Met dank aan PietjePuk in onderwerp http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=53924.msg904238#msg904238

Het voordeel wat ik in deze jas zie is dat hij lekker opvalt en toch onderscheidend is ten opzichte van een hoop andere jassen.
Security op de rug in retroreflecterende letters het V-logo op de borst en bedrijfsnaam al dan niet met bedrijfslogo op de bovenarm links en rechts.

Voor wat betreft de opdruk op de bovenkleding moet (voor de drager) links het beveiligingslogo en rechts het bedrijfslogo
met daaronder het personeelsnummer.
Het personeelsnummer is makkelijk voor collega's of ontevreden klanten.
Achterop de kleding de tekst security met daaronder de bedrijfsnaam en ook op de mouw het bedrijfslogo.
Geen epauletten, dat vind ik te wannabee en het is een mooie greep voor een eventuele belager.
Het beveiligingslogo verplicht links zal moeten worden aangepast in de WPBR als het zo zou moeten als wat jij voorstelt
omdat nu de keuze wordt gelaten tussen links of rechts dragen.
Zie hiervoor http://wetten.overheid.nl/BWBR0010256/geldigheidsdatum_01-08-2011#Bijlage1
Personeelsnummer op het uniform voor ontreveden klanten is overdreven om op het uniform te vermelden en de meeste collega's kennen elkaar wel in de regel.
Ontevreden klanten of publiek kunnen het personeelsnummer krijgen als het nodig is en men er op een normale manier
naar vraagt.
Om ook op de achterzijde onder Security de bedrijfsnaam te vermelden vindt ik overdreven je moet van een beveiliger
geen wandelend reclamebord maken.
Gewoon de bedrijfsnaam al dan niet met bedrijfslogo links en rechts op de bovenarm is meer dan genoeg.
Epauletten kan handig zijn als je vaak met een porto met losse spreeksleutel werkt en we moeten nu ook niet gelijk
van het slechtste uitgaan als men je wilt vastpakken doet men het toch wel.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen