Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus

Auteur Topic: Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus  (gelezen 21040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #20 Gepost op: 11 december 2010, 17:48:55
Op termijn komen er moderne toepassingen in als GPS etc..

Termijn? Modern? GPS is al ontzettend oud.

Ik hoop dat dit wel in de huidige aanbesteding meegaat. Bevraging vanuit het voertuig en het kunnen afmuteren van meldingen zou erg prettig zijn en komt de hoeveelheid blauw op straat écht ten goede.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #21 Gepost op: 11 december 2010, 17:52:06
Word een landelijk systeem, wat dus tezamen met de aanbesteding gaat lopen  ;)

GLM draait ook proef met een dergelijk systeem dat door Honac gelevert wordt. Maar zoals Wout al zegt moet je er wel geld voor hebben. Ik ken iemand bij wie het korps geeneens geld heeft om iedereen van de nieuwe blauwe stropdas te voorzien. Laat staan dit systeem.

De Passat ziet er goed uit! !!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 11 december 2010, 18:52:40
Op termijn komen er moderne toepassingen in als GPS etc..

Termijn? Modern? GPS is al ontzettend oud.

Ik hoop dat dit wel in de huidige aanbesteding meegaat. Bevraging vanuit het voertuig en het kunnen afmuteren van meldingen zou erg prettig zijn en komt de hoeveelheid blauw op straat écht ten goede.

Men bedoelt wellicht locator systemen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #23 Gepost op: 11 december 2010, 19:03:05
Als jullie met locator een systeem bedoelen waardoor de meldkamer ziet waar je rijd, dan is dat er al...

En inderdaad, je kan afmuteren in de auto, er komt integraal bevragen op (voor de leken, iemand door alle systemen halen)

Er zal uiteindelijk ook een link komen naar de navigatie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #24 Gepost op: 11 december 2010, 19:31:50
Die passat ziet er wel erg gelikt uit zeg, hoop dat de politie die krijgt, en dan wel met slanke(re) lichtbalken.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 11 december 2010, 19:46:06
Die passat ziet er wel erg gelikt uit zeg, hoop dat de politie die krijgt, en dan wel met slanke(re) lichtbalken.

Die slankere lichtbalk komt er in ieder geval niet. Ik hoop dan op een zo vol mogelijke Freedom ... op het dak van een Passat  juhf bkll
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #26 Gepost op: 11 december 2010, 20:02:07
Ik hoop op de uitvoering zoals hij hier is afgebeeld. Mooie Passet, geen barclaybak, en een beetje fatsoenlijke motor (min 140pk tdi)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #27 Gepost op: 12 december 2010, 00:13:51
Vanuit de aanbesteding komt de auto idd met de Freedom. Ik hoop dat de 149pk nu de standaard wordt. Gelukkig heeft mijn baas er al bij de Touran voor gekozen. Ik snap niet dat regio's nog de 105pk rijden... Nu nog de keuze voor de Passat ipv de Touran :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #28 Gepost op: 12 december 2010, 18:05:10
Als jullie met locator een systeem bedoelen waardoor de meldkamer ziet waar je rijd, dan is dat er al...

En inderdaad, je kan afmuteren in de auto, er komt integraal bevragen op (voor de leken, iemand door alle systemen halen)

Er zal uiteindelijk ook een link komen naar de navigatie.
Dat zou echt heerlijk zijn. Integrale bevraging en afmuteren.

Alleen ik las in Voorzien! dat er 3 pakketten komen. Van kaal tot uitgebreid. Ik heb zo'n vermoeden wat de meeste korpsen gaan bestellen, de vraag is wat daar dan in zit.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #29 Gepost op: 12 december 2010, 18:44:51
Nouja...het betreft de voertuigen in de basis uitvoering, de + uitvoering en de ++ uitvoering.

De basis uitvoering is voor onherkenbare voertuigen, de + uitvoering voor de handhavingsvoertuigen en de ++ uitvoering voor de noodhulpvoertuigen. Dus als een korps een noodhulpvoertuig besteld zit er ook hetzelfde op in elke regio. De ' vrijheid' om het zo maar even te noemen die de korpsen bij de opbouw hadden met de vorige aanbesteding is er grondig uitgesloopt deze keer. Naar mijn mening niet meer dan terecht.