Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus

Auteur Topic: Politie hightech op surveillance: Nederland krijgt rijdende politiebureaus  (gelezen 21138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #30 Gepost op: 12 december 2010, 18:48:38
Dat klinkt dan wel weer heel positief.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #31 Gepost op: 12 december 2010, 18:57:01
Daar moet ik dan wel weer een kleeeeeeeeeeeeein puntje toevoegen die ik er net stiekem nog niet bij verteld had ;) Binnen de pakketten zitten nogsteeds wel opties. Dus een korps kan bijvoorbeeld bepalen dat ze optioneel groene PD verlichting, of de MDT er in monteren. Echter ben ik benieuwd hoe het zich de komende jaren gaat ontwikkelen.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #32 Gepost op: 12 december 2010, 20:16:04
De Passat smoelt goed, maar of ze praktisch zijn.... In FL is destijds ook gekozen voor de Volvo V50 ipv de Touran. Afgezien van de sublieme wegligging en snelheid, ongeschikt als noodhulpvoertuig: te krap, te laag, te weinig opbergruimte. En dit zal bij de Passat niet veel beter zijn...


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #33 Gepost op: 12 december 2010, 20:33:12
Wat dat betreft is het nooit goed. In Amsterdam wordt er tegenwoordig met de touran gereden in de noodhulp na dat jarenlang te hebben gedaan in de golfjes. Nu kent de touran voordelen wat betreft ruimte en comfort, maar ook cruciale nadelen wat betreft snelheid, logheid (wegligging) en wat ik zelf heel erg ervaren heb het bochtenwerk.

Ik denk dat de passat een mooie middenweg bied tussen de twee eerder genoemde modellen van VW.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 12 december 2010, 20:39:46
De Passat smoelt goed, maar of ze praktisch zijn.... In FL is destijds ook gekozen voor de Volvo V50 ipv de Touran. Afgezien van de sublieme wegligging en snelheid, ongeschikt als noodhulpvoertuig: te krap, te laag, te weinig opbergruimte. En dit zal bij de Passat niet veel beter zijn...

Een Passat is van binnen (veel) groter als een V50. Qua klasse zit de S40/V50 in de Golf(station) en de Passat is zéker ruimer van binnen.  In de Passat kun je met gemak met 4 personen zitten. In een V50 zit ik op de voorstoel met m'n knie'tjes tegen het dashbord aan  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #35 Gepost op: 12 december 2010, 20:50:18
Nouja...het betreft de voertuigen in de basis uitvoering, de + uitvoering en de ++ uitvoering.

De basis uitvoering is voor onherkenbare voertuigen, de + uitvoering voor de handhavingsvoertuigen en de ++ uitvoering voor de noodhulpvoertuigen. Dus als een korps een noodhulpvoertuig besteld zit er ook hetzelfde op in elke regio. De ' vrijheid' om het zo maar even te noemen die de korpsen bij de opbouw hadden met de vorige aanbesteding is er grondig uitgesloopt deze keer. Naar mijn mening niet meer dan terecht.
Kijk, dat is fijn!
Is er een lijstje met specs wat die uitvoeringen inhouden?


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #36 Gepost op: 12 december 2010, 20:54:19
Reken maar dat de meeste korpsen in het kader van bezuinigingen voor de minst aangeklede versie gaan.
Hoop natuurlijk van niet.......maarja we zullen het vanzelf merken.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #37 Gepost op: 12 december 2010, 21:30:17

Een Passat is van binnen (veel) groter als een V50. Qua klasse zit de S40/V50 in de Golf(station) en de Passat is zéker ruimer van binnen.  In de Passat kun je met gemak met 4 personen zitten. In een V50 zit ik op de voorstoel met m'n knie'tjes tegen het dashbord aan  :-X

Tip: vergelijk de modellen is in de Carbase van Autoweek, dan zie je dat de verschillen niet heel erg groot zijn (op sommige punten zoals hoofdruimte achterin is de Passat zelfs minder dan de V50). Maar goed, het is centimeterwerk..


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #38 Gepost op: 12 december 2010, 22:56:48
Tip: vergelijk de modellen is in de Carbase van Autoweek, dan zie je dat de verschillen niet heel erg groot zijn (op sommige punten zoals hoofdruimte achterin is de Passat zelfs minder dan de V50). Maar goed, het is centimeterwerk..
Wij rijden zelf 'n Passat Highline, en me oom toevallig een Volvo V50. Ik moet zeggen, qua ruimte zit er wel dégelijk verschil in. Onze passat, is stukken ruimer. ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


grigor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Golf+ MWB
Reactie #39 Gepost op: 18 december 2010, 20:29:23
zo te zien kan er met de transporter ook geen arrestant meer mee zie geen arrestanten hok?