Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 349179 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #30 Gepost op: 13 december 2010, 15:35:36
Wat ik begreep is dat De Graaff niks mee te maken heeft met de bestelling van 60+ sprinters van RAV MWN-Brabant


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #31 Gepost op: 13 december 2010, 15:41:54
oki weet ik dat ook weer

ik was het bericht ook al aan het aanpassen, want in het eerste bericht van dit topic staat gewoon goed dat het een sprinter zonder opbouw word van amstra. jammergenoeg kan ik het hele bericht niet meer aanpassen of wissen.

dus dan word het een miesen, system strobel of sicar (amstra is importeur van deze merken)

Miesen zijn er net een paar verkocht aan Rotterdam Rijnsmond
System strobel rijd al rond in Groningen
Alleen de Sicar is zonder opbouw nog niet geleverd in NL


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #32 Gepost op: 13 december 2010, 15:43:24
Het kan ook nog WAS worden?


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #33 Gepost op: 14 december 2010, 20:22:48
En allemaal mis. hahahaha
Er komt in hoofddorp geen zorg ambulance, gezien de voertuigen van Hoofddorp onder meldkamer kennemerland rijd en die hebben geen zorg ambulances.
Maar wat niet is kan ooit nog een keer komen natuurlijk!
ACH & HBT


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #34 Gepost op: 14 december 2010, 20:28:58
Het juiste antwoord is reeds gegeven:

Zal een normaal model bus worden met een Amstra opbouw (geen container).
Never underestimate the power of stupid people


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #35 Gepost op: 14 december 2010, 21:01:24
Dus geen Binz, system strobel(amstra) of ambulanzmobile(delfis)

dan blijft er nog over Wietmarscher, toevallig dat er in brabant, zeeland en limburg 57 Wietmarscher ambu's geleverd zijn. Appart, die 57 ambu's zijn via de Graaff of in samenwerking met de graaff geleverd en laat VZa nou net een paar keer een ovd auto hebben gehuurt bij de Graaff(Nissan X-trail en Suzuki Swift).

nouw de Vries kan zijn tent wel sluiten, niemand die nog een chevy besteld en de VW T5 Tyche kom ik nu ook niet echt vaak tegen.

t zou ook nog een Miesen sprinter kunnen worden, die zijn er een paar aan Rottderdam Rijnmond verkocht

Het lijkt me toch niet dat ze ineens met een vreemde buitenlandse opbouw komen, maar je weet maar nooit met conexion daar gaat het gewoon om de centen en wie het goedkoopste kan leveren
Voorz over ik de berichten heb gevolgd is VZA geen onderdeel van Connexxion, maar eigendom van het AMC in Amsterdam.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #36 Gepost op: 14 december 2010, 21:06:49
gezien de voertuigen van Hoofddorp onder meldkamer kennemerland rijd en die hebben geen zorg ambulances
en hoe noem je de b wagens op de post haarlem en velsen dan?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #37 Gepost op: 14 december 2010, 21:46:43
Voorz over ik de berichten heb gevolgd is VZA geen onderdeel van Connexxion, maar eigendom van het AMC in Amsterdam.


Helemaal correct.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #38 Gepost op: 14 december 2010, 21:49:01
gezien de voertuigen van Hoofddorp onder meldkamer kennemerland rijd en die hebben geen zorg ambulances
en hoe noem je de b wagens op de post haarlem en velsen dan?

Volgensmij zijn dit in Kennemerland gewone ambulance's die gebruikt worden voor B ritten (zoals dat hier voor de komst van de zorgambu's ook zo was). Volgensmij hebben ze daarom ook geen andere naam gekregen. (maar correct me if i'm wrong!)

De zorgambulances van de VZA zijn toch even wat anders ingedeeld qua bepakking en rijdt er tevens geen AVP op de auto.
Vandaar ook dat hij zorgambulance is genoemd zodat er een duidelijk verschil is.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #39 Gepost op: 15 december 2010, 19:30:35
Volgensmij zijn dit in Kennemerland gewone ambulance's die gebruikt worden voor B ritten (zoals dat hier voor de komst van de zorgambu's ook zo was). Volgensmij hebben ze daarom ook geen andere naam gekregen. (maar correct me if i'm wrong!)

De zorgambulances van de VZA zijn toch even wat anders ingedeeld qua bepakking en rijdt er tevens geen AVP op de auto.
Vandaar ook dat hij zorgambulance is genoemd zodat er een duidelijk verschil is.

De BLS-ambulances in Kennemerland zijn ook altijd al redelijk uitgeklede ambulances geweest. Er zit bijvoorbeeld geen Lifepak12 monitor in, maar een AED. Ook wordt er meestal (maar niet uitsluitend) andere bemensing op ingezet dan op de A-auto.
De nummering is alleen nooit aangepast. De B-Bus Connexxion is de 12-153. De B-Bus GGD was de 12-143, maar met de komst van de 144 worden ook de andere auto's als B-ambulance gebruikt. Met de aanvulling dat er dan wel met de AED gereden wordt geloof ik.
De auto meldt zich ook altijd in bij de MKA als zijnde B-bus, er wordt geen A1 gereden.

Overigens heb ik wel de indruk dat de VZA-zorgambulance veel meer uitgekleed is dan de BLS-ambulances in Kennemerland.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening