Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 349302 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #40 Gepost op: 16 december 2010, 17:18:13
Blijkbaar wel, de Amstra containers worden het niet, en de Delfis wordt het ook niet ... Dus je informatie klopt gewoonweg niet ....
Hoe weet je dit zo zeker dan ?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #41 Gepost op: 16 december 2010, 21:15:29
Hoe weet je dit zo zeker dan ?

Het antwoord is een paar postings terug gewoon al gegeven hoor... en ook ik weet het zeker (antwoord Jerommeke) en de bron is de VZA zelf van de personen die betrokken zijn bij het wagenpark.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #42 Gepost op: 16 december 2010, 21:47:54
Waarom mag er eigen niet verteld worden welke type voertuigen er komen, het is toch geen staatsgeheim

wel knap dat niemand zijn mond voorbij lult


Bart S

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 17 december 2010, 09:52:43
Waarom mag er eigen niet verteld worden welke type voertuigen er komen, het is toch geen staatsgeheim

wel knap dat niemand zijn mond voorbij lult

Hier kan ik wel wat over zeggen. Ten eerste vind ik het gespeculeer en raden gewoon erg leuk om te lezen :). De motivaties om te kiezen voor een bepaalde opbouwer zijn leuk gevonden! Als jullie goed lezen, staat het juiste antwoord er echter al twee keer: Mercedes Sprinter met een opbouw van Amstra (System Strobel). Echter geen container, maar de kleinere bus-variant. Hier is een uitgebreid traject (meer dan een jaar) aan vooraf gegaan waarin een aantal merken en opbouwers met elkaar zijn vergeleken (met als hoogtepunt wat mij betreft een testdag op het RDW circut in Lelystad). Uiteindelijk is men tot een plan van eisen gekomen waarop de bekende opbouwers een offerte konden baseren. Uit al deze offertes is dus uiteindelijk Amstra als 'winnaar'uit de bus gekomen. Persoonlijk denk ik dat het een mooie, werkbare auto gaat worden.

Iedereen tevreden? ;D


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #44 Gepost op: 17 december 2010, 12:06:49
Qua rijveiligheid, werkruimte en patientencomfort wint de Sprinter het van de Chevy.
Maar uit sentimenteel oogpunt vind ik het wel jammer dat we de Chevy's gaan kwijtraken.
Never underestimate the power of stupid people


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #45 Gepost op: 17 december 2010, 14:31:54
Tsjah

en qua brandstofverbruik en inruilwaarde is een mercedes ook een beter keuze, en een Sprinter is tweedehands sneller en eenvoudiger te verkopen dan een diesel gorgelende Chevy. Er is genoeg vraag naar een gebruikte Sprinter, maar voor de Chevy geld dat niet.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #46 Gepost op: 17 december 2010, 16:47:13
Iedereen tevreden? ;D

Nee.

Plaatje ter illustratie? hjag :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #47 Gepost op: 17 december 2010, 19:12:32
Qua rijveiligheid, werkruimte en patientencomfort wint de Sprinter het van de Chevy.
Maar uit sentimenteel oogpunt vind ik het wel jammer dat we de Chevy's gaan kwijtraken.



Zeker jammer dat na de "Amsterdamse striping" nu ook de Chevrolet's uit het straatbeeld van ZaWa en Amsterdam verdwijnen. Volgensmij hebben ze nooit anders gereden dan met chevy's, toch?
(vroeger in Zaandam wel oude Ford's met container opbouw, en Boon in Krommenie met Mercedessen (zowel bussen als lage)

De keuze is zeker begrijpelijk, maar het oog wil ook wat. De chevy blijft voor mij de enige "echte" ambulance. Ben blij dat de GGD nog wel een paar jaartjes zal
blijven rijden met de nieuwe (helaas gele) chevy's.


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #48 Gepost op: 17 december 2010, 20:09:57
Zeker jammer dat na de "Amsterdamse striping" nu ook de Chevrolet's uit het straatbeeld van ZaWa en Amsterdam verdwijnen. Volgensmij hebben ze nooit anders gereden dan met chevy's, toch?
(vroeger in Zaandam wel oude Ford's met container opbouw, en Boon in Krommenie met Mercedessen (zowel bussen als lage)

De keuze is zeker begrijpelijk, maar het oog wil ook wat. De chevy blijft voor mij de enige "echte" ambulance. Ben blij dat de GGD nog wel een paar jaartjes zal
blijven rijden met de nieuwe (helaas gele) chevy's.

In het Waterlandse straatbeeld was het vroeger enkel Mercedes dat de klok sloeg. Ruis uit Purmerend reed enkel met mercedessen (bus en laag).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 17 december 2010, 21:19:14
Ja hoor, er hebben ook bij de VZA Sprinters en ''Vissers'' gereden, in een VZA striping variant, met rode neus ;)

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !