Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 352660 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #690 Gepost op: 26 april 2013, 20:15:20
Ambu zit op de weg met een monteur voor een testrit etc. Kan me wel wat voorbeelden bedenken.

Ptsstttt. Lees mijn bericht nog eens.  ;D

bui·ten·dienst (de; m; meervoud: buitendiensten)
1
werk buiten de muren van het eigen bedrijf
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #691 Gepost op: 26 april 2013, 20:21:18
Alle ambulances zijn toch werkzaam in de buitendienst? Of rijden er ook ambulances alleen intern door de post heen?  :P
Spatie vergeten..... e050


Bart S

  • Gast
Reactie #692 Gepost op: 26 april 2013, 20:39:19
Zozo, er is heel wat te doen om dat ene bordje.... Het is heel simpel:

Blauwe lampen aan -> AMBULANCE (bij de oudste voertuigen nog "VZA". Vond de baas leuk.) Nut? Geen idee maar de mogelijkheid was er dus iemand heeft besloten om het zo te doen.
Groene lampen aan -> 1e AMBULANCE Nut? Ja. Duidelijk herkenningspunt, naast het groene licht, voor de aankomende eenheden.
Aan de walstroom -> 230V Nut? Ja. Extra controlemiddel of de auto wel opgeladen wordt.
Of BUITEN DIENST er nog op zit weet ik niet.


B.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #693 Gepost op: 26 april 2013, 20:41:51
Ik vind het een leuke feature moet ik zeggen, maar ik mis het praktisch nut nog even. Is dit een speeltje van de technische dienst of zit er daadwerkelijk een goed idee achter?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #694 Gepost op: 26 april 2013, 23:39:23
Dat kan O0.   misschien kan een med ons meer info geven over de achterliggende gedachte.
Nog niet zo lang geleden reden ambulances rond met een zwaaibalk en in het midden zat toen al een transparant deel met "Ambulance" of een esculaap. Bij de VZA stond toen ook al de naam in het transparant. Nu heb je nieuwe mogelijkheden.
"Buitendienst" kan ook wel handig zijn; als een monteur/dealer een testrit rijdt en langs een incident komt, snapt het publiek waarschijnlijk sneller waarom de beste man geen hulp kan bieden.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #695 Gepost op: 26 april 2013, 23:40:21
Nog niet zo lang geleden reden ambulances rond met een zwaaibalk en in het midden zat toen al een transparant deel met "Ambulance" of een esculaap. Bij de VZA stond toen ook al de naam in het transparant. Nu heb je nieuwe mogelijkheden.
"Buitendienst" kan ook wel handig zijn; als een monteur/dealer een testrit rijdt en langs een incident komt, snapt het publiek waarschijnlijk sneller waarom de beste man geen hulp kan bieden.
In Haaglanden rijden er ambulance's rond met een gele sticker met 'BUITEN DIENST' er op, geplakt over de teksten 'ambulance'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #696 Gepost op: 27 april 2013, 00:20:03
Als het tekstkrantje er toch op zit en de mogelijkheid is er... Waarom zou je hem dan niet gebruiken.
Het ''Buiten Dienst'' zal ook voor eigen personeel zijn, alhoewel ik niet weet hoe het sleutel-managment is bij ambulancediensten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #697 Gepost op: 27 april 2013, 01:45:44
Ptsstttt. Lees mijn bericht nog eens.  ;D

bui·ten·dienst (de; m; meervoud: buitendiensten)
1
werk buiten de muren van het eigen bedrijf

Alzheimer light, noemen ze zoiets :P  ;D ;D ;D   98uiye
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #698 Gepost op: 27 april 2013, 10:09:57
Eigenlijk maakt het mij niet uit wat voor tekst dat er voorop staat. Hij is rood en rood betekend stoppen. Voor mensen die slechter kunnen lezen op afstand is de stelregel dat "Rood" met blauwe lampen aan de voorkant betekend dat je niet hebt zitten opletten en dat je moet stoppen. Dit kan gevaarlijke situatie's opleveren. :-X

Wat dit topic betreft wordt er misbruik gemaakt van het display doordat VZA  er ook reclame mee maakt en dat mag dan weer niet. VZA heeft zijn eigen drie letters erin staan bij niet OGS vervoer(gisteren nog bij de Arena gespot). >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #699 Gepost op: 27 april 2013, 12:00:16
Wat dit topic betreft wordt er misbruik gemaakt van het display doordat VZA  er ook reclame mee maakt en dat mag dan weer niet. VZA heeft zijn eigen drie letters erin staan bij niet OGS vervoer(gisteren nog bij de Arena gespot). >:(

Áls er nog VZA op staat dan is dat zowiezo bij de eerste generatie... De rest is allemaal voorzien van de tekst AMBULANCE.

Ik snap het overigens ook niet én zie ook het praktisch nut er niet van. De groene lamp voor 1e auto en het ouderwetse ''laad''-lampje deed volgens mij ook prima dienst ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !