Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 350559 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #450 Gepost op: 13 april 2012, 17:54:30
in MWNBrabant hebben ze gewoon magneet stikkers, net zo handig. en valt beter op


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #451 Gepost op: 13 april 2012, 21:40:11
Dankje Haageneesch.

Mooi systeempje, ook de melding "buiten dienst" vind ik zeker geen slechte toevoeging. Stel je voor je maakt een testrit en je komt langs een VKO, nu de mensen blijven het gek vinden dat je dan alsnog doorrijd/niet helpt.. maar achteraf ben je wel verzekeringstechnisch gedekt.
Ik merk dat de dashboard plaatjes die wij gebruiken niet altijd goed te lezen zijn/vreemd genoeg verdwijnen..

Alleen weet ik niet of het ook in die vorm gebruikt wordt. Volgensmij was de "buiten dienst" functie meer voor in de garage/op de post... Als herinnering dat het voertuig niet inzet baar is :-)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #452 Gepost op: 14 april 2012, 09:16:36
Mooi wagentje..

Vraag me wel af waarvoor de ruimte in het midden van de ingebouwde zwaailichten is ? Zou hier een tekstkrans inkomen zo als bij de politie, maar dan met tekst "AUB schuiven, ambulance" :p (geintje natuurlijk)

Maar heeft een apparte opbouw (weet iemand welke dit precies is ?)
Daarnaast vind ik het doortrekken van de gele kleur door middel van stikkers over het glas zeer mooi !!

Vreemd maar zeker een mooie wagen  :D

Een topic vol info over de nieuwe ambu's van AMBULANCE AMSTERDAM: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=46085.0   O0
Brandweer Papendrecht


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #453 Gepost op: 15 april 2012, 20:16:10
Dankje Haageneesch.

Mooi systeempje, ook de melding "buiten dienst" vind ik zeker geen slechte toevoeging. Stel je voor je maakt een testrit en je komt langs een VKO, nu de mensen blijven het gek vinden dat je dan alsnog doorrijd/niet helpt.. maar achteraf ben je wel verzekeringstechnisch gedekt.
Ik merk dat de dashboard plaatjes die wij gebruiken niet altijd goed te lezen zijn/vreemd genoeg verdwijnen..

Tis net als een bus alleen staat daar de bestemming op  :D

Ik zie niet echt de voordelen hiervan in. Zeker als ik lees dat er alternatieven zijn in de vorm van een magneetplaat.  Ik vermoed dat dit tamelijk kostbaar is.


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #454 Gepost op: 26 april 2012, 16:45:11
Er worden er op dit moment 6 compleet afgebouwd en wanneer deze klaar zijn worden ze geleverd.
De leveringen veranderen met de dag volgens mij hahaha

Geef nog even door dat op de Hoofddorp autos 12- en Kennemerland komt en bij de Zaandam Purmerend 11- en zzanstreek waterland komt :p!


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #455 Gepost op: 27 april 2012, 08:50:46
Hoofddorp word idd 12 maar regio zaanstreek houd gewoon de 13.
Dit heeft als reden dat ze worden aangestuurd door de meldkamer van Amsterdam-Amstelland.
Ze rijden wel in een andere regio maar verder hebben ze er niets mee te maken.
En ik heb niet gehoor dat dit veranderd is.
De Hoofddorpse auto's worden aangestuurd door de Haarlemse Meldkamer
ACH & HBT


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #456 Gepost op: 27 april 2012, 09:46:29
Hoofddorp word idd 12 maar regio zaanstreek houd gewoon de 13.
Dit heeft als reden dat ze worden aangestuurd door de meldkamer van Amsterdam-Amstelland.
Ze rijden wel in een andere regio maar verder hebben ze er niets mee te maken.
En ik heb niet gehoor dat dit veranderd is.
De Hoofddorpse auto's worden aangestuurd door de Haarlemse Meldkamer

Er is al (in een ander topic, of misschien zelfs wel in dit topic) veel gediscussieerd over de roepnummers op de ambu's in Za-Wa.
Stel voor om na dit duidelijke antwoord van Fire shark niet weer een discussie te starten?...  98uiye


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #457 Gepost op: 29 april 2012, 01:28:04
wat een gelul allemaal, je ziet toch vanzelf als ze komen??

Twee pagina's ze komen, of toch niet en wanneer wel  98uiye

lekker belangrijk

Inderdaad, wederom allerlei nietszeggende berichten verwijderd omtrent vragen wanneer welke auto vervangen wordt en wanneer nu eindelijk de nieuwe bus komt. Als ze er zijn, dan horen of zien we het vanzelf
1:87 modelletjes:  


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #458 Gepost op: 1 mei 2012, 20:54:41
ik heb de nieuwe 13-178 op film gezet...

had een melding bij me om de hoek...

PRIMEUR 13-178 A1 onderweg naar melding

wat me opvalt is dat er geen tekst op de "lichtkrant" aan de voorzijde staat.
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #459 Gepost op: 1 mei 2012, 23:37:54
wat me opvalt is dat er geen tekst op de "lichtkrant" aan de voorzijde staat.

De lichtkrant is in dit geval ook slecht te zien vanuit een ander voertuig (tenminste: slecht/niet leesbaar vanaf een afstand waarop je de lichtkrant in je spiegel kan zien). Bij bijvoorbeeld de Chevy's zit deze op precies de goede hoogte om hem vanuit de meeste voertuigen in de achteruitkijkspiegel te kunnen zien/lezen. Het lijkt mij daarom dan ook niet van meerwaarde om bij dit type ambu een tekst op de lichtkant te zetten. Of zeg ik nu iets heel raars?