Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 350284 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #650 Gepost op: 25 januari 2013, 12:32:45
Maar de oranje benzen gaan nog wel even mee.....die zijn nog niet zo oud. (13-152, 153 ,194 enz.) En de zorgambu's zijn ook niet zo gek oud, maar kunnen denk ik langer mee dan A-ambulances aangezien er rustiger mee wordt gereden....Ik ga de oranje cheby's zeker missen, blijven geweldige wagens die erg betrouwbaar zijn.

Dat is niet mijn ervaring... maar ik rij er ook nog maar 4 jaar mee... maar qua draaicirkel, passieve en actieve veiligheid en stuureigenschappen etc is de mercedes een betere auto.. de uitstraling van een chevy is ongeėvenaard, maar qua auto is het weinig soeps
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ambutrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #651 Gepost op: 25 januari 2013, 16:43:58
Worden ze nog wel verkocht die "betrouwbare" nieuwe chevy's ?
Volgens mij is de 13-122, ex ggd uit 2011, een van de nieuwste chevy's die nog rondrijdt.
Kenteken 42-RND-5


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #652 Gepost op: 25 januari 2013, 19:12:33
Worden ze nog wel verkocht die "betrouwbare" nieuwe chevy's ?
Volgens mij is de 13-122, ex ggd uit 2011, een van de nieuwste chevy's die nog rondrijdt.
Kenteken 42-RND-5
Ik ging er vanuit dat de laatste twee jaar geen enkele wheeled coach chevrolet was verkocht via DRV, maar uit jou info blijkt toch iets anders.
http://www.dutchrescuevehicles.com/nl/afleveringen
Appart dat de laatste 2 generaties GHOR voertuigen voertuigen voor A'dam (Golf+ en Civic)) erwel op staan, vreemd dat DRV deze lijst niet up-to-date heeft, kennelijk werd er in de afgelopen twee jaar nog wel een enkele chevy afgeleverd, maargoed het zal algemeen bekend zijn dat de mercedes sprinter bij de NL-se ambulances in de meerderheid is, al zal dat in A'dam nog wel even duren ;)


ambutrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #653 Gepost op: 25 januari 2013, 22:45:50
De verhouding is nu 34 chevy's tegen 25 Mercedessen.
Er moeten dit jaar als het goed is nog 8 Mercedessen komen.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #654 Gepost op: 25 januari 2013, 22:58:49
Chevrolet's schijnen wel prettig te zien voor verpleegkundiges aangezien er binnen weinig lawaai is van buiten. Degelijke wanden...

bij de 13-152 enz.kun je nauwlijks meer praten aals je 100 km/u gaat want te veel lawaai zou er zijn.


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #655 Gepost op: 26 januari 2013, 01:36:43
Chevrolet's schijnen wel prettig te zien voor verpleegkundiges aangezien er binnen weinig lawaai is van buiten. Degelijke wanden...

bij de 13-152 enz.kun je nauwlijks meer praten aals je 100 km/u gaat want te veel lawaai zou er zijn.
Als je gaat kijken naar de ruimte is een sprinter wel veel aantrekkelijker.
De ruimte van een chevy valt nog best tegen.


xtream

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #656 Gepost op: 26 januari 2013, 01:55:03
de sprinters  enz.. zijn gewoon bestelbussen voor tnt en paket diensten!!!!
je heb een hoop ruimte !helemaal mee eens!
maar de chevy blijft  NR 1 !
je kunt er mee lezen en schrijven !!
ik heb er jaren en nog met dikke plezier mee gereden!


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #657 Gepost op: 26 januari 2013, 10:37:01
de Chevy's zijn ***auto's om in te werken. Vooral tgv de lage instap aan de zijkant en de kleine ruimte achterin (in een lage mercedes heb je nog meer werkruimte)...

Ik werk in veel verschillende auto's...en allemaal hebben ze hun voor- en nadelen echter er is maar 1 ding waarin de Chevy uitblinkt....en dat is het motorgeluid...die vind je nergens anders. 8)
Voor de rest...geef mij maar een TNT-busje...


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #658 Gepost op: 27 januari 2013, 00:17:52
De verhouding is nu 34 chevy's tegen 25 Mercedessen.
Er moeten dit jaar als het goed is nog 8 Mercedessen komen.

Je zal waarschijnlijk ook de chevys van post valckenierstraat mee geeld hebben, deze autos zijn voorlopg nog niet aan vervanging toe!
ACH & HBT


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #659 Gepost op: 27 januari 2013, 02:18:01
Chevrolet's schijnen wel prettig te zien voor verpleegkundiges aangezien er binnen weinig lawaai is van buiten. Degelijke wanden...

bij de 13-152 enz.kun je nauwlijks meer praten aals je 100 km/u gaat want te veel lawaai zou er zijn.
Dat is ook waarom er daarvan niet meer besteld zijn... ook qua dynamiek zijn het geen fijne auto's

de sprinters  enz.. zijn gewoon bestelbussen voor tnt en paket diensten!!!!
je heb een hoop ruimte !helemaal mee eens!
maar de chevy blijft  NR 1 !
je kunt er mee lezen en schrijven !!
ik heb er jaren en nog met dikke plezier mee gereden!
ja, voor het plezier moet je inderdaad een chevy hebben, om mee te werken een Mercedes.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-