Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 350256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #110 Gepost op: 30 juli 2011, 16:59:18
Ik zag gister een filmpje over het C2000 wat er uit lag in Rotterdam Rijnmond.
Dit was volgensmij een filmpje van RTV Rijnmond. Aan het begin van dat filmpje kwam een NL Brandweervoertuig voorbij, nagenoeg hetzelfde als deze VZA'er in opbouw.

kan alleen dat filmpje niet meer vinden.....  ::)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #111 Gepost op: 30 juli 2011, 17:01:13
Ik zag gister een filmpje over het C2000 wat er uit lag in Rotterdam Rijnmond.
Dit was volgensmij een filmpje van RTV Rijnmond. Aan het begin van dat filmpje kwam een NL Brandweervoertuig voorbij, nagenoeg hetzelfde als deze VZA'er in opbouw.

kan alleen dat filmpje niet meer vinden.....  ::)

Ah, gevonden! Zie vanaf 0,02min

Opnieuw onrust over C2000


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #112 Gepost op: 30 juli 2011, 21:49:12
Ah, gevonden! Zie vanaf 0,02min

Opnieuw onrust over C2000
dat is de SI90-1 dat is een opbouw van rosenbauer  ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #113 Gepost op: 30 juli 2011, 23:22:17
Laat ze maar door werken daar de nieuwe auto's zijn ernstig hard nodig!!! Ben benieuwd naar complete plaatje
ACH & HBT


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #114 Gepost op: 31 juli 2011, 13:29:15
Ik vind zelfs net nog een Binz die dezelfde lichtbalken heeft, deze Sarco variant is zelf achter gelijk aan de system strobel/amstra sprinter
http://www.binz-service.com/index.php?id=288&lang=de&rid=221&bid=1



mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #115 Gepost op: 31 juli 2011, 15:12:53
en nog een zelfde voertuig, maar nu van autoform polen. wat word die nieuwe vza sprinter toch een uniek voertuig he ???
http://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=19049&mode=search&sessionid=233dc70db60ffaf359ac26f03c84954e


Gast

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 31 juli 2011, 15:21:26
en nog een zelfde voertuig, maar nu van autoform polen. wat word die nieuwe vza sprinter toch een uniek voertuig he ???[/URL]

Tja, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Een al bestaand ontwerp is vast goedkoper dan iets nieuw op papier willen maken.


Bart S

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 1 augustus 2011, 00:03:54
en nog een zelfde voertuig, maar nu van autoform polen. wat word die nieuwe vza sprinter toch een uniek voertuig he ???

Ik vind de toon van deze opmerking wel wat vervelend en denigrerend. Er is door een groep mensen veel werk verzet, vaak in eigen tijd. Het resultaat hiervan zien jullie nu langzaam ontstaan. Lang niet alle regio's zijn zo 'open' over hun nieuwe voertuigen op een forum. Amstra kwam zelf met deze oplossing voor de zwaailampen en of hij nou door hen is ontwikkeld, of dat ze een bestaande hebben genomen maakt toch niets uit? Het voertuig wordt in Nederland wel uniek, met deze opbouw van zwaailampen, of niet dan. Dat jij nu toevallig bergen met foto's van buitenlandse ambulances hebt die dezelfde lichtbalk lijken te hebben.... :|

En mijn persoonlijke mening is dat ik het wel mooi vind staan. Ik weet zeker dat er straks een ambulance staat waar we goed en veilig mee kunnen werken, en die er ook nog eens mooi bij staat!


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 1 augustus 2011, 00:41:55
Ik heb diverse lichtsystemen zelf ontwikkeld en kan je zeggen dat voor de Nederlandse markt niet sprake is van "we kopiëren even een setup" van een ander land.
De Polyester en polycarbonaat behuizing mag dan wel hetzelfde ogen, maar de lampmodules die erin komen, zullen gegarandeerd anders zijn, mede door de eisen die specifiek voor Nederland gelden. O.a. het voeren van klasse II blauwe verlichting, de groene commandolampen, oranje knipperlichten, oranje flitsers etc.

Persoonlijk vind ik deze constructie wel ideaal. Je hebt geen enorme extra hoogte op het voertuig, alles netjes compact geïntegreerd. Ik ben benieuwd naar de eerste wagens met geactiveerde lampen op de foto.


Groeten, Ruud


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #119 Gepost op: 1 augustus 2011, 04:42:09
Ik vind de toon van deze opmerking wel wat vervelend en denigrerend. Het is mijn kritische opmerking, en die mag ik hier net zo goed neerzetten als jij dat hier doet.
Amstra kwam zelf met deze oplossing ... maar dan hoef ik het toch geen goede oplossing te vinden, en ik heb dus met mijn berichten denk ik duidelijk aangetoond dat het dus een bestaande standaard lichtbalk is die aan verschillende opbouwers word geleverd, en helemaal niet door amstra is ontwikkeld, zelfs de importeur geeft in dit topic aan dat zei de balk aangepast en geleverd hebben aan amstra
] Dat jij nu toevallig bergen met foto's van buitenlandse ambulances hebt die dezelfde lichtbalk lijken te hebben.... :| lijken te hebben? ze zijn gewoon identiek  en door dezelfde firma geleverd, en ik heb er maar een paar foto's van,  de foto's van de  2 posts hierboven kwam ik gister toevallig tegen.

En mijn persoonlijke mening is dat ik het wel mooi vind staan. Ik weet zeker dat er straks een ambulance staat waar we goed en veilig mee kunnen werken, en die er ook nog eens mooi bij staat! als je dit topic terug leest dan zijn er mensen die het geen mooi voertuig vinden
De importeur van de lichtbalk heeft al bevestigd dat er bak licht uit het ding komt, dus die zichtbaarheid zal inderdaad wel goed komen. En mijn berichten zijn inderdaad heel kritisch, ik moet erg wennen aan deze auto. Als de striping er over een tijdje opzit en de eerste foto's worden gemaakt met de lampjes aan dan gaat het er vast heel anders uitzien. :) Ik vind het gewoon erg jammer dat de balk voor en achterop zo sterk op de balken van baus lijken terwijl het voertuig van een andere opbouwer komt, door alle verhalen had ik me denk ik iets heel anders voorgesteld.
Er zijn meer mensen in dit topic die kritische opmerkingen geplaatst hebben, daar word niets over gezegd, en als ik 1 zin plaatst dan word dit weggezet als ''vervelend en denigrerend'' e050 :)


Ik heb diverse lichtsystemen zelf ontwikkeld en kan je zeggen dat voor de Nederlandse markt niet sprake is van "we kopiëren even een setup" van een ander land.
De Polyester en polycarbonaat behuizing mag dan wel hetzelfde ogen, maar de lampmodules die erin komen, zullen gegarandeerd anders zijn, mede door de eisen die specifiek voor Nederland gelden. O.a. het voeren van klasse II blauwe verlichting, de groene commandolampen, oranje knipperlichten, oranje flitsers etc.
Persoonlijk vind ik deze constructie wel ideaal. Je hebt geen enorme extra hoogte op het voertuig, alles netjes compact geïntegreerd. Ik ben benieuwd naar de eerste wagens met geactiveerde lampen op de foto.
Groeten, Ruud
Dat is een duidelijk verhaal O0 ik begrijp inderdaad dat de verlichting totaal in aangepast aan de NL eisen