Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 350397 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #180 Gepost op: 9 september 2011, 23:36:02
heey waar heb ik die foto's eerder gezien        
oh ja in mijn mail box hahaha bedankt man

Ben benieuwd wat voor herrie eruit gaat komen gezien het feit dat ik volgens mij 3 sirenes in de Grill zie zitten!

What!! nice... dat gaat kabaal opleveren :P


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #181 Gepost op: 10 september 2011, 00:02:34
Mooi voertuig,
Weet iemand wellicht waarom de tekst 'ambulance' en roepnummer op de ene zijkant aanzienlijk groter is dan op de andere zijkant?
Ik heb het vergeleken met de aerodynamische streep/vorm op de zijkant, maar bij beide strepen komt de E (links) of A (rechts) (eerste en laatste letter van AmbulancE) net niet onder die aerodynamische streep. Lijkt dus gezichtsbedrog.


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #182 Gepost op: 10 september 2011, 00:26:26
Is de rode lijn met blokjes op de zijkant een knipoog naar het verleden? Het lijkt op de oude huisstijl van VZA van voor de Oranje neuzen. Mooi!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #183 Gepost op: 10 september 2011, 10:47:18
Ik heb het vergeleken met de aerodynamische streep/vorm op de zijkant, maar bij beide strepen komt de E (links) of A (rechts) (eerste en laatste letter van AmbulancE) net niet onder die aerodynamische streep. Lijkt dus gezichtsbedrog.

op de linkse zijde van de ambulance past de tekst ''ambulance'' netjes op de schuifdeur, als je aan de rechtse zijde kijkt en je zou de "tekst ambulance'' op de schuifdeur proberen te zien dan komt dit niet uit omdat het lettertype groter is. Dit is trouwens eerder in dit topic al aangegeven, het is een test om te bekijken welke grote het beste opvalt.  ;)
Dit vind ik trouwen wel vreemd want ambu striping.nl schrijft voor dat de tekst grote bijvoorbeeld 100% moet zijn, en niet 120% zoals aan de rechtse zijde. En als ik de tekst ''ambulance'' met andere foto's vergelijk dan zou deze zelfs nog een stukje smaller moeten zijn dan de schuifdeur van het nieuwe type sprinter.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #184 Gepost op: 10 september 2011, 13:40:02
Dit vind ik trouwen wel vreemd want ambu striping.nl schrijft voor dat de tekst grote bijvoorbeeld 100% moet zijn, en niet 120% zoals aan de rechtse zijde. En als ik de tekst ''ambulance'' met andere foto's vergelijk dan zou deze zelfs nog een stukje smaller moeten zijn dan de schuifdeur van het nieuwe type sprinter.

VZA gaat het een en ander proberen (eens kijken hoever ze kunnen gaan ;) ) . De gehele reflecterende zijkant zoals op enkele TIGIS-ambulance's staat ook niet vermeld op de site  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #185 Gepost op: 10 september 2011, 13:51:13
VZA gaat het een en ander proberen (eens kijken hoever ze kunnen gaan ;) ) . De gehele reflecterende zijkant zoals op enkele TIGIS-ambulance's staat ook niet vermeld op de site  ;)
tsjah dat is ook zo, maar ik bedoel meer dat de tekstgrote gewoon al vastligt, daar zijn tekeningen van en het is duidelijk omschreven. Die grote moet erop volgens de regeltjes van de wijze mensen van ambu striping.nl dus ik snap niet wat ze daarmee willen experimenteren.
In breda hebben Chevrolet ambulances rondgereden die de complete striping te groot hadden, zelfs de biza striping, het zag er gewoon niet uit. 098uo
Maar van de andere kant gezien, er zijn ook regio's die een groter roepnummer hebben dan is voorgeschreven en dit valt heel goed op. :D


Bart S

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 11 september 2011, 14:57:58
Zoals het ons verteld is, is dat je het lettertype op 100% of 200% mag hebben. De rechterzijde is helemaal in 200% en de linkerzijde zou dan 100% zijn. De rode streep is gekozen om extra op te vallen en het was aanvankelijk de bedoeling dat hij van een ander, beter reflecterend materiaal gemaakt zou zijn. Hierdoor kreeg je wel een kleurverschil met de andere rode striping dus is de extra streep uiteindelijk toch van het voorgeschreven (en dus minder goed reflecterend!) materiaal gemaakt. Overigens heeft de gele sticker op de zijramen (het zgn. Zweeds design) ook iets kleurverschil t.o.v. het gespoten deel van de auto. Op de foto's missen nog de sidebars, dit worden dezelfde als op de nieuwe Rotterdamse Sprinters gemonteerd zijn. En er zitten inderdaad 3 speakers in de grille. De middelste is recht vooruit gericht en de buitenste speakers staan 45 graden gedraaid. Hopelijk heeft het effect. To be continued! 8)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #187 Gepost op: 11 september 2011, 15:42:46
Zoals het ons verteld is, is dat je het lettertype op 100% of 200% mag hebben. De rechterzijde is helemaal in 200% en de linkerzijde zou dan 100% zijn. De rode streep is gekozen om extra op te vallen en het was aanvankelijk de bedoeling dat hij van een ander, beter reflecterend materiaal gemaakt zou zijn. Hierdoor kreeg je wel een kleurverschil met de andere rode striping dus is de extra streep uiteindelijk toch van het voorgeschreven (en dus minder goed reflecterend!) materiaal gemaakt. Overigens heeft de gele sticker op de zijramen (het zgn. Zweeds design) ook iets kleurverschil t.o.v. het gespoten deel van de auto. Op de foto's missen nog de sidebars, dit worden dezelfde als op de nieuwe Rotterdamse Sprinters gemonteerd zijn. En er zitten inderdaad 3 speakers in de grille. De middelste is recht vooruit gericht en de buitenste speakers staan 45 graden gedraaid. Hopelijk heeft het effect. To be continued! 8)
En twee fotokes van het ''Zweedse desigs ''.  opbouwer en type: Tamslans Negea, foto: Anders Peterson  0098


Ik zou dan de 100% tekst het mooiste vinden met een groter roepnummer, maarjah daar ga ik dan weer niet over. ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #188 Gepost op: 16 september 2011, 16:31:31
Zoals het ons verteld is, is dat je het lettertype op 100% of 200% mag hebben. De rechterzijde is helemaal in 200% en de linkerzijde zou dan 100% zijn. De rode streep is gekozen om extra op te vallen en het was aanvankelijk de bedoeling dat hij van een ander, beter reflecterend materiaal gemaakt zou zijn. Hierdoor kreeg je wel een kleurverschil met de andere rode striping dus is de extra streep uiteindelijk toch van het voorgeschreven (en dus minder goed reflecterend!) materiaal gemaakt. Overigens heeft de gele sticker op de zijramen (het zgn. Zweeds design) ook iets kleurverschil t.o.v. het gespoten deel van de auto. Op de foto's missen nog de sidebars, dit worden dezelfde als op de nieuwe Rotterdamse Sprinters gemonteerd zijn. En er zitten inderdaad 3 speakers in de grille. De middelste is recht vooruit gericht en de buitenste speakers staan 45 graden gedraaid. Hopelijk heeft het effect. To be continued! 8)
Was net even aan "de overkant", maar hij is eindelijk binnen... nu nog wachten tot ie klaar om in te zetten is...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #189 Gepost op: 16 september 2011, 23:10:02
Was net even aan "de overkant", maar hij is eindelijk binnen... nu nog wachten tot ie klaar om in te zetten is...

Foto? :-)