Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 349239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #210 Gepost op: 19 september 2011, 21:52:13
Ik hoorde dat er dan "Niet instappen"' zou worden getoond. LOL
"Sorry, geen dienst"  ;D
greetz,  Enrique


Bart S

  • Gast
Reactie #211 Gepost op: 19 september 2011, 22:24:15
Geen grapje hoor mannen. Het was een specifieke wens van de monteurs:



Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #212 Gepost op: 19 september 2011, 23:10:53
In Rijnmond zit er dan een klein magneetplaatje "buiten dienst" op de motorkap. Helpt niet heel veel m.i. Bij de politie in Rijnmond rijdt men met enorme magneetplaten voor en achter "GARAGE TESTRIT". Dat is wél duidelijk.
greetz,  Enrique


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #213 Gepost op: 20 september 2011, 00:00:22
Is een reactie die ik had kunnen verwachtten, maar ik bedoel transparanten gebruiken om een bedrijfsnaam in te tonen zit geen enkelle HV instantie op te wachten lijkt mij.
Verder als het al toegestaan is denk ik dat we een wildgroei gaan krijgen aan transparanten dan, een VZA hoe nobel ook blijft een commreciele instelling en als zij dit mogen waarom zou een bakker van op de hoek dan geen transparant mogen voeren met zijn bedrijfsnaam erin?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #214 Gepost op: 20 september 2011, 17:44:58
In Rijnmond zit er dan een klein magneetplaatje "buiten dienst" op de motorkap. Helpt niet heel veel m.i. Bij de politie in Rijnmond rijdt men met enorme magneetplaten voor en achter "GARAGE TESTRIT". Dat is wél duidelijk.

We hebben ook nog BUITEN BEDRIJF als variatie op de auto`s ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #215 Gepost op: 20 september 2011, 17:55:25
Is een reactie die ik had kunnen verwachtten, maar ik bedoel transparanten gebruiken om een bedrijfsnaam in te tonen zit geen enkelle HV instantie op te wachten lijkt mij.
Verder als het al toegestaan is denk ik dat we een wildgroei gaan krijgen aan transparanten dan, een VZA hoe nobel ook blijft een commreciele instelling en als zij dit mogen waarom zou een bakker van op de hoek dan geen transparant mogen voeren met zijn bedrijfsnaam erin?

Het gebruik van transparanten op ambulances is toegestaan, maar de Regeling Verkeerstekens en Verkeersregels 1991 zegt het volgende:
1. Verlichte transparanten die informatie bieden over de bestemming of het gebruik van het voertuig mogen worden gevoerd door:
a. personenauto’s, bedrijfsauto’s en motorfietsen:
1°. in gebruik bij de politie;
2°. in gebruik bij de brandweer;
3°. in gebruik bij pechhulpdiensten;
4°.  in gebruik bij Rijkswaterstaat;
5°.  die worden gebruikt door artsen;
6°.  die worden gebruikt voor het geven van rijonderricht of het afleggen van een rijproef;
7°.  die worden gebruikt door ambulancediensten waaraan krachtens de Wet ambulancevervoer een vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer;
8°. van hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van een meldkamer als bedoeld in artikel 35 van de Wet veiligheidsregio’s bezighouden met het verlenen van eerstelijns spoedeisende hulpverlening;
b. autobussen van openbaar vervoerdiensten;
c. bedrijfsauto’s van transportbegeleiders;
d. personen- en bedrijfsauto’s ingericht als dierenambulance;
e. taxi’s.

De tekst VZA geeft nu niet echt informatie over het gebruik van het voertuig. Gemiste kans.

Overigens is het normaal dat blauw en groen door elkaar gebruikt kunnen worden. Een eerste ambulance kan immers ook dusdanig staan dat deze blauw moet voeren voor de veiligheid. Blauw en amber tegelijk dat kan als het goed is niet meer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #216 Gepost op: 20 september 2011, 19:28:43
Overigens is het normaal dat blauw en groen door elkaar gebruikt kunnen worden. Een eerste ambulance kan immers ook dusdanig staan dat deze blauw moet voeren voor de veiligheid. Blauw en amber tegelijk dat kan als het goed is niet meer.

Amber groen en blauw kan bij onze nieuwe (net afgeleverde) auto's allemaal tegelijk en in willekeurige combinaties.
Is Brabant MWN (regio 20 + 21)
1:87 modelletjes:  


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #217 Gepost op: 20 september 2011, 20:49:18
Dat geldt ook voor de hagel nieuwe 16103 RAD Hollands Midden


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #218 Gepost op: 21 september 2011, 09:27:49
Vza ambulance 13-156 post Hoofddorp

Ach dan doen we er nog maar en filmpje bij van alleen blauw zonder groen.... waarom.... omdat het kan  :P

Zijn er nog meer wensen hahaha
ACH & HBT


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #219 Gepost op: 21 september 2011, 09:42:20
Ze zullen niet zo snel vergeten welk roepnummer dit voertuig heeft! Het staat er wel zes keer op.   :|
Brandweer Papendrecht