Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 350390 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #270 Gepost op: 3 oktober 2011, 11:14:24
Zit hier nou een oud type brancard in? Ik dacht dat iedere dienst naar die gele brancard (weet even de naam niet meer) over aan het stappen was?
Stryker  :) ?


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #271 Gepost op: 3 oktober 2011, 11:38:16
Ja, Stryker! Die bedoelde ik

En Live... Sorry, ik ben andere fora gewend waar je bij "qoute" alleen het geselecteerde gedeelte overneemt.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Bart S

  • Gast
Reactie #272 Gepost op: 3 oktober 2011, 14:20:05
Zit hier nou een oud type brancard in? Ik dacht dat iedere dienst naar die gele brancard (weet even de naam niet meer) over aan het stappen was?

Deze brancards zijn van Ferno, en zo oud zijn ze echt niet hoor. Een jaar of 4 schat ik. Ze zijn ontdaan van alle poespas om het gewicht zo laag mogelijk te houden.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #273 Gepost op: 3 oktober 2011, 16:44:55
Deze brancards zijn van Ferno, en zo oud zijn ze echt niet hoor. Een jaar of 4 schat ik. Ze zijn ontdaan van alle poespas om het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Precies... ik moet er niet aan denken om zo'n groot mooi ingewikkeld duur zwaar geel apparaat al die kleine "piep"woningen in te moeten wurmen, dat gaat met deze smalle compacte brancard al vaak met veel moeite...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #274 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:26:13
Zou je als fabrikant van brancards dan niet een brancard ontwikkelen die de luxe heeft van een nieuwe brancard en de eenvoud van de "oude"?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #275 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:29:18
Het raam waar jullie het over hadden kan idd dicht. (Foto)
Momenteel staat de ambulance op de Karperweg in Amsterdam omdat de mobilofoon stuk is.
Ik heb ook gehoord dat de ambulance ook nog een paar dagen op de GGD post (Valckenierstraat) komt te staan.













Mooie foto's Bas! De binnenkant ziet er toch veel beter uit dan de buitenkant.  ;)
Brandweer Papendrecht


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #276 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:45:42

Mooie foto's Bas! De binnenkant ziet er toch veel beter uit dan de buitenkant.  ;)
Thanks. Ik vind hem zelf van buiten ook wel mooi.

Nog even leuk om te vertellen:
Als de stekker erin zit staat er op het led bordje het aantal volt.
Dus bijv. 230V. Heb hier jammer genoeg geen foto van.
Als de groene lamp aan staat staat er 1e AMBULANCE


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #277 Gepost op: 3 oktober 2011, 18:37:36
Waarom zit er zo`n grote kast langs het stuur met alle schakelaars en hebben ze niet gewoon het compactere Canbus systeem gepakt ?  ::)



Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #278 Gepost op: 3 oktober 2011, 18:54:06
Waarom zit er zo`n grote kast langs het stuur met alle schakelaars en hebben ze niet gewoon het compactere Canbus systeem gepakt ?  ::)


Heb geen idee.
Weet wel dat de 13-152 en 13-153 dit ook hebben.


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #279 Gepost op: 3 oktober 2011, 19:50:08
Waarom zit er zo`n grote kast langs het stuur met alle schakelaars en hebben ze niet gewoon het compactere Canbus systeem gepakt ?  ::)


Zo'n grote kast heeft niks te maken met het canbus, hoewel die kast zit er op aan gesloten!  98uiye
die grote kast heeft te maken met je leverancier die dat type of een compacter type (voor meer geld?) levert.
Zo leverde Ambulanz mobile die knoppenkast ook. nu hebben die een eigen systeem.
1:87 modelletjes: