Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 349123 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #300 Gepost op: 7 oktober 2011, 00:01:25
Moet zeggen dat ik de signalering er niet echt proffesioneel uit vind zien...

In de eerste plannen, die ik ooit onder ogen kreeg, werd gesproken over een Zirkon lichtbalk voor op. Behalve dat dit (in mijn opinie) een mooier lichtbeeld geeft had het ook een stuk netter gestaan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #301 Gepost op: 7 oktober 2011, 00:16:58
Bijvoorbeeld, maar dan zonder dat ik er zeeziek van wordt  e050

Ik zou zelf het "taxibordje" vervangen door een paar mooie felle blauwe ledjes  998765
Inderdaad, want de tekst VZA, maakt ook geen verschil toch?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #302 Gepost op: 7 oktober 2011, 00:19:59
Bijvoorbeeld, maar dan zonder dat ik er zeeziek van wordt  e050
Ytube-> ambulance 13-156 : http://www.youtube.com/results?search_query=ambulance+13-156&aq=f&aql=f   :D
-
Moet zeggen dat ik de signalering er niet echt proffesioneel uit vind zien...

In de eerste plannen, die ik ooit onder ogen kreeg, werd gesproken over een Zirkon lichtbalk voor op. Behalve dat dit (in mijn opinie) een mooier lichtbeeld geeft had het ook een stuk netter gestaan.
Ik heb een voorgevoel dat alleen de eerste lichting deze opbouw krijgt, en dat de volgende ambulances een paar aanpasingen krijgen. het is mijn gevoel maar ::) ik heb verder ook niet bepaald inside informatie ofzo :P


ROBMARELKO

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #303 Gepost op: 7 oktober 2011, 16:50:20
He Micha Martinez,

ik hem hem nog niet van dichtbij gezien,

maar wat is er dan niet goed aan de signalering?, naar mijn idee meer dan fel genoeg?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #304 Gepost op: 7 oktober 2011, 17:10:57
He Micha Martinez,

ik hem hem nog niet van dichtbij gezien,

maar wat is er dan niet goed aan de signalering?, naar mijn idee meer dan fel genoeg?
Hey rob
bedankt voor je eerdere uitleg over de importeur van deze balk, en over de aanpasingen.  Top dat je dit hier deelt O0
Er is helemaal niets mis met deze signalering. perfect zichtbaar en geweldig fel. Daar heb ik een forum collega zelfs nog op gewezen toen deze beweerde dat de geintegreerde balken niet goed zichbaar zijn. ;)
maar
Ik vind deze ambulance niet super mooi, niet qua interieur en niet qua exterieur. en dit is natuurlijk niet belangrijk want het moet een werkbaar voertuig zijn, en ik geloof dat ie dat zeker is.
Maar hij ziet er niet zo strak uit als een ambulanzmobile, system strobel groningen of wietmarscher sprinter. als ik naar die vza sprinter kijk dan lijkt het wel of de verlichting van alles wat is. Ik vind het niet een geheel als ik ook nog naar de verlichting, streep op de zijkant en de gele stickers op de zijruiten kijk.
Ik kraak je product niet af, ik vind het alleen niet de mooiste optie die er is. En dat doet verder niets af aan de kwaliteit van de Sarco balk/spoiler en doet ook niets af aan de system strobel opbouw, want dat zit echt wel goed. :)
We kunnen in ieder geval niet zeggen dat VZA/Amstra geen appart voertuig heeft ontwikkeld  098uo


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #305 Gepost op: 7 oktober 2011, 19:59:42
Over smaak valt te twisten, maar het is in ieder geval niet zo'n dertien-in-een-dozijn Sprinter als in de rest van Nederland.
Never underestimate the power of stupid people


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #306 Gepost op: 18 oktober 2011, 17:28:56
Hier een filmpje van de nieuwe 13-156 in Full HD kwaliteit:

A1 (NIEUWE) Ambulance 13-156 - Vlietstraat Amsterdam


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #307 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:20:05
Ik plaatst deze fotokes om te laten zien hoe het er met lichtbalk uit zou zien. Ik vind een standaard voertuig met lichtbalk een betere keuze. de achterspoiler en zijverlichting ziet er bij de vza dan weer beter uit.
foto espoo fireimages.net



-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #308 Gepost op: 28 november 2011, 16:13:03
Weet iemand wat er met de 13-156 is? Zie geen alarmeringen meer etc.. Proefperiode afgelopen?..  ???
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #309 Gepost op: 28 november 2011, 22:10:39
Weet iemand wat er met de 13-156 is? Zie geen alarmeringen meer etc.. Proefperiode afgelopen?..  ???

Laatste alarmering is inderdaad al van 2-11, vier weken geleden.