Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 349182 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #360 Gepost op: 13 januari 2012, 09:30:57
Ik mis nog een verandering .... Winterbanden.
Ja maar dat hebben alle AA busjes tegenwoordig ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #361 Gepost op: 13 januari 2012, 11:22:11
persoonlijk snap ik het nut van 2 roepnummers op de zijkanten ook niet helemaal.
Was alleen de schuifdeur dan alleen niet voldoende geweest?
Vond hem persoonllijk voor de aanpassingen er beter uit ziet, maar het is maar uiterlijk, het gaat er omdat hij zijn werk goed doet!!!
ACH & HBT


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #362 Gepost op: 13 januari 2012, 11:30:49
Ik mis nog een verandering .... Winterbanden.
Volgens mij staat de auto op de laatste foto al op winterbanden want de velgen zijn ineens zwart in plaatst van orgineel grijs, het lijkt me dat er een extra setje velgen is besteld voor de winterbanden en dat deze niet grijs gespoten zijn. Stalen standaard velgen worden wel eens in het zwart aangeleverd  ;).

Mogelijk is dat roepnummer op de schuifdeur nog een test ofzo, maar de Chevrolets van A'dam hebben een klein roepnummer in witte cijfers op de dakrand boven de voorportieren, dat lijkt me dan mooier maarjah  :D


mcwoofer

  • ICT Projectmamanger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #363 Gepost op: 13 januari 2012, 11:34:23
persoonlijk snap ik het nut van 2 roepnummers op de zijkanten ook niet helemaal.
Was alleen de schuifdeur dan alleen niet voldoende geweest?
Vond hem persoonllijk voor de aanpassingen er beter uit ziet, maar het is maar uiterlijk, het gaat er omdat hij zijn werk goed doet!!!

Kan me ook een verhaal herinneren, dat het roepnummer hoog op de zijkant was dat voertuigen ter herkennen waren in grote groepen mensen, want dan steken de nummers boven de menigte uit.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #364 Gepost op: 13 januari 2012, 13:29:35
moet de bestickering van ambulances net als bij de brandweer voldoen aan eisen?
Misschien dat het nummer op de deur dus een eigen inbreng is.
Net als het nieuwe logo met naam, het log is origineel blauw....
Op de Ex ggd auto's staat hij wel in het blauw en op de first responders blauwe letters met witte rand. kortom drie verschillende....
ACH & HBT


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #365 Gepost op: 13 januari 2012, 14:33:10
moet de bestickering van ambulances net als bij de brandweer voldoen aan eisen?
Misschien dat het nummer op de deur dus een eigen inbreng is.
Net als het nieuwe logo met naam, het log is origineel blauw....
Op de Ex ggd auto's staat hij wel in het blauw en op de first responders blauwe letters met witte rand. kortom drie verschillende....

Ja, net als brandweer en politie voertuigen moeten ook ambulances zich aan de voorgeschreven regels houden.
Die kun je o.a. vinden op www.ambulancestriping.nl , waar je dan o.a. dit soort tekeningen vindt;

http://striping.profmedia.eu/images/vehicles/pdf/2011-01-12_ambu005--MB-Sprinter2010.pdf


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #366 Gepost op: 13 januari 2012, 16:40:50
Oke nou dat is duidelijk, hij voldoet dus aan de eisen die gesteld zijn alleen blijf ik het jammer vinden dat die rooie streep eraf is :P
ACH & HBT


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #367 Gepost op: 13 januari 2012, 18:06:23
Oke nou dat is duidelijk, hij voldoet dus aan de eisen die gesteld zijn alleen blijf ik het jammer vinden dat die rooie streep eraf is :P

Hij lijkt een beetje naakt nu  ;D


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #368 Gepost op: 8 februari 2012, 11:22:10
175 (Amstelveen) staat op dit moment op de Karperstraat, in afwachting van zijn kenteken wanneer deze er is gaat hij zsm in gebruik worden genomen!
ACH & HBT


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #369 Gepost op: 10 februari 2012, 02:56:50
175 (Amstelveen) staat op dit moment op de Karperstraat, in afwachting van zijn kenteken wanneer deze er is gaat hij zsm in gebruik worden genomen!

En hij rijdt!! hij bestaat echt!!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-