Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 350351 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #390 Gepost op: 13 februari 2012, 18:36:33
Maar wat is er nu met de 13-198, is deze ambu toch nog uit dienst gegaan & afgevoerd? Eerst werd er gezegt dat ie met andere chevy's was afgevoerd, toen weer terug. En nu al hele tijd geen melding meer, en verschuivingen. (13-104 en 13-190)..

Op een gegeven moment houdt het wel op al die reparaties... zeker als er nieuwe voertuigen in het zicht zijn...
Ik denk dat hij nu definitief uit beeld is, en ze het zolang even oplossen door wat te schuiven met voertuigen.


EvD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #391 Gepost op: 13 februari 2012, 19:09:03
Ben erg benieuwd of ze voor regio 11 en 12 resp Zaanstreek-Waterland en Kennemerland gaan gebruiken :)!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #392 Gepost op: 13 februari 2012, 20:50:38
Ben erg benieuwd of ze voor regio 11 en 12 resp Zaanstreek-Waterland en Kennemerland gaan gebruiken :)!

Dat verwacht ik niet. Denk dat het "traditiegetrouw" op zijn amsterdams erop blijft staan.
Als ze het al aanpassen aan ZaWa en KE zullen ze ook de roepnummers aanpassen, want anders wordt het wel een hele rare combinatie  ;)

Wellicht wordt het " Amsterdam & O" zoals ook op de medium care en de 13-193/197 staat....we zullen zien! :-)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #393 Gepost op: 13 februari 2012, 20:52:03
De bedrijfsnaam staat op het donkere gedeelte van de deur... ;) de regio op het gele deel...

 e050 e050 e050


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #394 Gepost op: 15 februari 2012, 22:08:45
Maar wat is er nu met de 13-198, is deze ambu toch nog uit dienst gegaan & afgevoerd? Eerst werd er gezegt dat ie met andere chevy's was afgevoerd, toen weer terug. En nu al hele tijd geen melding meer, en verschuivingen. (13-104 en 13-190)..

Ik heb de 198 van de week op de karperstraat zien staan samen met de 178 deze voertuigen worden gebruikt als DONOR om de andere oudere modellen nog rijdende te houden, intern is er echt niet veel meer van over en is dus ook niet meer inzetbaar  ;)
ACH & HBT


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #395 Gepost op: 18 februari 2012, 17:28:39


Dienst: Ambulance Amsterdam
Post: Amstelveen
Roepnummer: 13-175
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Sprinter 319CDI System Strobel Amstra
Kenteken: 08-TJT-2
Byzonderheden: Tekstkrantje is voorzien van een afdekplaat, gevolg is dat hij minder verblindend/fel is. Tevens verbaas ik mij over de signalering, ik vind de montage er vrij slordig uit zien (onder de afdekkappen)

Excuus voor de scheve foto
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #396 Gepost op: 18 februari 2012, 18:14:54

Excuus voor de scheve foto
scheve foto's kunnen ook wel mooi zijn hoor ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #397 Gepost op: 19 februari 2012, 09:04:11
Het nadeel is dat ze tegenwoordig veel ledjes in weinig ruimte willen plaatsen het ziet er idd niet uit!
Vandaar ook de witte kappen ipv de blauwe!
En de VZA was de VZA niet geweest wanneer ze natuurlijk net weer iets anders hadden als de rest.
Al heb ik al een zelfde soort hier voorbij zien komen op het forum!
Erg gaan verhalen dat de volgende generatie toch niet voorzien word van deze signalering maar let wel het zijn "verhalen"
ACH & HBT


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #398 Gepost op: 19 februari 2012, 10:12:47


Dienst: Ambulance Amsterdam
Post: Amstelveen
Roepnummer: 13-175
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes Sprinter 319CDI System Strobel Amstra
Kenteken: 08-TJT-2
Byzonderheden: Tekstkrantje is voorzien van een afdekplaat, gevolg is dat hij minder verblindend/fel is. Tevens verbaas ik mij over de signalering, ik vind de montage er vrij slordig uit zien (onder de afdekkappen)

Excuus voor de scheve foto

Grappig dat dat tekstkrantje blijkbaar aangeeft dat hij aan de walstroom zit, middels de tekst 230V
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #399 Gepost op: 20 februari 2012, 13:56:37
Het nadeel is dat ze tegenwoordig veel ledjes in weinig ruimte willen plaatsen het ziet er idd niet uit!
Vandaar ook de witte kappen ipv de blauwe!
En de VZA was de VZA niet geweest wanneer ze natuurlijk net weer iets anders hadden als de rest.
Al heb ik al een zelfde soort hier voorbij zien komen op het forum!
Erg gaan verhalen dat de volgende generatie toch niet voorzien word van deze signalering maar let wel het zijn "verhalen"

Toch als je het vergelijkt met de container-voertuigen (model als de 13-183, 152 & 153) dan kán het wel netjes. Nieuwe varianten (met groen, amber en blauw) rijden in Haaglanden en Rotterdam al rond.
Daarnaast vind ik de lichtopbrengst erg tegenvallen in vergelijk met bovengenoemde voertuigen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !