Hoe willen hulpverleners worden benaderd voor nieuwe trainingen / cursussen?

Auteur Topic: Hoe willen hulpverleners worden benaderd voor nieuwe trainingen / cursussen?  (gelezen 1420 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AquaPlanning

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
    • RYA Powerboat vaarschool AquaPlanning
- Mijn vaarschool is gecertificeerd in een Brits systeem (RYA) en de trainingen zijn daardoor nog onbekend. Watersporters zijn inmiddels enthousiaste afnemers van deze trainingen doch het lukt me niet om hulpverleners te overtuigen van het nut van deze RYA trainingen.
Een voorbeeld: een Nederlandse cursus + examen voor Marcom-B voor marifonie duurt in Nederland 3 dagen, een Britse SRC cursus duurt één dag, inclusief examen. Met beide trainingen mag je uiteraard hetzelfde.

- Ik besef dat voor een hulpverlener vertrouwde kwaliteit belangrijker is dan achter alle nieuwtjes aanlopen, toch blijf ik het vreemd vinden dat het me niet lukt om professionele interesse te genereren. Vanwege de praktijkgerichtheid van RYA cursussen ben ik er overigens van overtuigd dat SRC'ers in de praktijk beter met een marifoon om kunnen gaan. Het beetje Engels dat je moet kennen lijkt me geen groot bezwaar.

- Wie zou ik moeten benaderen voor overleg?
Bij de Brandweer blijkt ieder korps eigen beslissingen te nemen, doch vaak in overleg met overkoepelende organisaties. Voor een buitenstaander ietwat verwarrend.
Bij de politie wordt vaak verwezen naar een afdeling in Rotterdam die vaar-trainingen zou organiseren, doch hier is erg weinig over te vinden.

Het aanbieden van gratis proeftrainingen blijkt geen goede methode, blijkbaar kom je dan te wanhopig over of zo?

Graag hoor ik jullie ideeën over hoe jullie graag benaderd willen worden voor nieuwe cursussen. Beurzen? Praktijktesten? Via de vakbladen? Grotere opleidingsinstituten? Ideeën zijn welkom!