agressie op straat

Auteur Topic: agressie op straat  (gelezen 5746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:36:03
laten we in deze discussie inderdaad niet naar de hedendaagse opvoeding van kinderen gaan kijken,(dit even ook om Ger@rd en Jorrin gerust te stellen ;D)Maar wat is er te doen aan de agressie op straat,en vooral is er een oplossing voor te bedenken
Het komt er dus op neer dat er niet over gepraat mag worden? Want zo is de discussie dus niet zinvol. Als je het hebt over agressie op straat en hoe het op te lossen vind ik dat je naar meerdere aspecten moet kijken. Dus ook de opvoeding. Even voor de moeders onder ons "GEEN AANVAL"!!! Maar er moet wel over gesproken kunnen worden.

Overigens is een deel van de agressie ook de schuld van een naar mijn mening "TE" tollerante samenleving. En net als wat target zei; Misschien zijn we er al wel te laat mee.  :-\


Target77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:50:35
Het komt er dus op neer dat er niet over gepraat mag worden? Want zo is de discussie dus niet zinvol. Als je het hebt over agressie op straat en hoe het op te lossen vind ik dat je naar meerdere aspecten moet kijken. Dus ook de opvoeding. Even voor de moeders onder ons "GEEN AANVAL"!!! Maar er moet wel over gesproken kunnen worden.

Overigens is een deel van de agressie ook de schuld van een naar mijn mening "TE" tollerante samenleving. En net als wat target zei; Misschien zijn we er al wel te laat mee.  :-\

Allereerst moeten niet alle moeders zich aangevallen voelen daar het maar om een heel klein groepje individuen gaat.  ;)


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #12 Gepost op: 29 augustus 2004, 13:01:13
Het komt er dus op neer dat er niet over gepraat mag worden? Want zo is de discussie dus niet zinvol. Als je het hebt over agressie op straat en hoe het op te lossen vind ik dat je naar meerdere aspecten moet kijken. Dus ook de opvoeding. Even voor de moeders onder ons "GEEN AANVAL"!!! Maar er moet wel over gesproken kunnen worden.

Overigens is een deel van de agressie ook de schuld van een naar mijn mening "TE" tollerante samenleving. En net als wat target zei; Misschien zijn we er al wel te laat mee.  :-\

Ik heb nooit beweerd dat ik er niet over wil praten, ik denk alleen dat we er in deze topic vanuit moeten gaan dat het feit er ligt. En van hieruit moeten we verder.
En als we dan roepen dat het wellicht al 'te laat' is, dan hoop ik niet dat ik alle jongeren op diezelfde hoop moet gooien want dan ziet de toekomst er somber uit. :(

Gerard: als je met mij wilt discussieren over opvoeding: prima. Maar doe dat in een andere topic of over de mail. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 29 augustus 2004, 13:02:11
Het komt er dus op neer dat er niet over gepraat mag worden? Want zo is de discussie dus niet zinvol. Als je het hebt over agressie op straat en hoe het op te lossen vind ik dat je naar meerdere aspecten moet kijken. Dus ook de opvoeding. Even voor de moeders onder ons "GEEN AANVAL"!!! Maar er moet wel over gesproken kunnen worden.

Overigens is een deel van de agressie ook de schuld van een naar mijn mening "TE" tollerante samenleving. En net als wat target zei; Misschien zijn we er al wel te laat mee.  :-\
OK,als jullie vinden dat opvoeding een bron kan zijn van agressie laten we dit op een zinvolle manier meelopen in de discussie ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 augustus 2004, 14:03:53
OK,als jullie vinden dat opvoeding een bron kan zijn van agressie laten we dit op een zinvolle manier meelopen in de discussie ;)

Ik vind dat er zeker in sommige gevallen iets schort aan de opvoeding, maar het is niet altijd een gebrek aan "goeie(hoe moet dat :-\)" opvoeding. D.w.z., die link wordt er al snel gelegd, m.a.w., vooroordelen zijn snel gemaakt. Ik dacht "vroeger ;D" ook: Wat een vervelend kind, heeft zeker geen goeie opvoeding gehad, maar nu ik ze zelf heb, heb ik die stelling al heel snel laten varen.

De huidige maatschappij is aan het verloederen, sociale controle is ver te zoeken, iedereen rent zichzelf voorbij, zonder te weten wat ie nou daadwerkelijk aan het doen is.

Ik kan heel veel voorbeelden opnoemen, waardoor kinderen, jongeren en volwassenen niet meer op het rechte spoor blijven, maar het blijft een wisselwerking tussen vele faktoren.

Pleiten voor zwaardere straffen is makkelijk, maar dan is het feit al gepleegd, ik zoek het liever in "het voorkomen van", en daar is de hele samenleving mee gemoeid ;)


Target77

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2004, 15:06:52
Ik vind dat er zeker in sommige gevallen iets schort aan de opvoeding, maar het is niet altijd een gebrek aan "goeie(hoe moet dat :-\)" opvoeding. D.w.z., die link wordt er al snel gelegd, m.a.w., vooroordelen zijn snel gemaakt. Ik dacht "vroeger ;D" ook: Wat een vervelend kind, heeft zeker geen goeie opvoeding gehad, maar nu ik ze zelf heb, heb ik die stelling al heel snel laten varen.

De huidige maatschappij is aan het verloederen, sociale controle is ver te zoeken, iedereen rent zichzelf voorbij, zonder te weten wat ie nou daadwerkelijk aan het doen is.

Ik kan heel veel voorbeelden opnoemen, waardoor kinderen, jongeren en volwassenen niet meer op het rechte spoor blijven, maar het blijft een wisselwerking tussen vele faktoren.

Pleiten voor zwaardere straffen is makkelijk, maar dan is het feit al gepleegd, ik zoek het liever in "het voorkomen van", en daar is de hele samenleving mee gemoeid ;)


Maar door zwaardere straffen kan je ook een voorbeeld stellen voor potentielen  ;) ;D


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2004, 16:49:42
Een misdadiger is ziek in zijn geest. Die laat zich mijns inziens niet tegenhouden omdat de straf nu ineens zwaarder is geworden. Die denkt niet eens na over de straf. :-\


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2004, 17:08:23
Een misdadiger is ziek in zijn geest. Die laat zich mijns inziens niet tegenhouden omdat de straf nu ineens zwaarder is geworden. Die denkt niet eens na over de straf. :-\
Dan heb je het wel over de misdadigers. Als we het nu gaan hebben over de "huis en tuin" agressie. Bijvoorbeeld een stel gasten schelden agenten uit voor alles wat terminaal is en eindigd op leijer of vernielen een verkeersbord. Als je daar flinke boetes op zet zullen ze het de volgende keer wel laten.


Target77

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2004, 17:28:59
Dan heb je het wel over de misdadigers. Als we het nu gaan hebben over de "huis en tuin" agressie. Bijvoorbeeld een stel gasten schelden agenten uit voor alles wat terminaal is en eindigd op leijer of vernielen een verkeersbord. Als je daar flinke boetes op zet zullen ze het de volgende keer wel laten.

Zit duidelijk een verschil tussen de geharde misdadigers en de asociale agressievelingen....heeft Ger@rd volkomen gelijk in.  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2004, 17:34:22
Dan heb je het wel over de misdadigers. Als we het nu gaan hebben over de "huis en tuin" agressie. Bijvoorbeeld een stel gasten schelden agenten uit voor alles wat terminaal is en eindigd op leijer of vernielen een verkeersbord. Als je daar flinke boetes op zet zullen ze het de volgende keer wel laten.

Je kunt er inderdaad een flinke boete opzetten, maar daar veranderd de persoon qua denkwijze niet van.
En dan leg je weer de nadruk op wat diegene heeft gedaan, zo van: Jij hebt iets gedaan, dus krijg je straf(EN daarmee automatisch aandacht ;) ).
Ik zie liever dat we de zaken omdraaien, en mensen gaan belonen op hun goeie gedrag. Altijd wordt er aandacht besteed aan negatieve gebeurtenissen.

Ik zie nooit in de krant staan, het was een geweldig feest, en iedereen heeft zich keurig gedragen ;D

Onlangs werd er bij ons een 2 daags evenement gehouden,echt een geweldig feest met duizenden mensen. Er is in die 2 dagen 1 schermutseling geweest, tussen 2 personen welke afgevoerd zijn door de politie.

Staat er de volgende dag op de voorpagina van de kranten:Massale vechtpartij tijdens evenement, en er werd echt NIETS positiefs vermeld over dit evenement.
Dat is dus wat de media naar buiten brengt, het negatieve enorm opblazen, en met geen woord reppen over iets geweldigs. Die 2 raddraaiers hebben dus de krant gehaald, de feestvierders alleen gefeest hebben, en keurig weer zonder geweld naar huis zijn gegaan niet. Dat bedoel ik dus: de hele samenleving is verantwoordelijk voor de hedendaagse mentaliteit.

Trouwens, zie jij politie als de jeugd aan het vernielen is, ikke niet ???

Het is meestal groepsgedrag, individuen zullen dit soort dingen niet in hun eentje doen. En meestal ontstaat dit gedrag ook door drank en drugs.