Weginspecteur mishandeld

Auteur Topic: Weginspecteur mishandeld  (gelezen 7790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 27 december 2010, 17:54:17
http://www.webregio.nl/noord-kennemerland/regionaal-nieuws/artikel/1862637/foto/2/weginspecteur-mishandeld-bij-ongeluk-a22.aspx?pagina=2

Weginspecteur mishandeld bij ongeluk A22
27 december 2010

BEVERWIJK - Een weginspecteur van Rijkswaterstaat is zondagochtend mishandeld bij een ongeluk op de A22 bij Beverwijk. De man was aanwezig om assistentie te verlenen, maar dat werd blijkbaar niet op prijs gesteld. De inspecteur is naar een ziekenhuis vervoerd, zo meldt een interne brief van Rijkswaterstaat die in handen is gekomen van WebRegio.

Na onderzoek bleek de weginspecteur gelukkig alleen een hechting onder zijn oog te moeten hebben. Wel was de man logischerwijs erg geschrokken. Hij heeft dan ook de tijd gekregen om bij te komen.

Rijkswaterstaat meldt verder in haar interne brief dat het ‘helaas de harde werkelijkheid is’. Het meldt dan ook aan haar werknemers dat het ‘niet vanzelfsprekend is dat je je als inspecteur in een veilige situatie bevindt’. Het roept haar werknemers dan ook vooral op ‘voorzichtig en waakzaam’ te zijn.

De brieven in het groot: 1 en 2.
http://www.webregio.nl/content/acties/download/Afbeelding1.jpg
http://www.webregio.nl/content/acties/download/Afbeelding2.jpg



Het eerdere bericht over het ongeluk is hier te vinden.
http://www.webregio.nl/noord-kennemerland/regionaal-nieuws/artikel/1862195/glijpartijen-op-spekgladde-a22-.aspx




Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #1 Gepost op: 27 december 2010, 18:12:38
Is het bekend of de dader is aangehouden?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2010, 10:56:12
Hulpverlener mishandeld

BEVERWIJK -  De politie is op zoek naar twee mannen die op Tweede Kerstdag een medewerker van Rijkswaterstaat hebben mishandeld langs de A22.

De twee onbekende mannen waren rond 6.30 's ochtends met hun auto van de weg geraakt en stonden daar te wachten op hulp.
Toen een medewerker van Rijkswaterstaat als eerste arriveerde om assistentie te verlenen, vertelde hij de twee mannen dat er een bergingsauto aan te pas moest komen om de auto te verslepen. Zonder enige aanleiding werd de medewerker vervolgens mishandeld. Het tweetal is er hierna vandoor gegaan, vermoedelijk zijn ze opgehaald door een andere automobilist, meldt de politie.
Het slachtoffer werd in een ziekenhuis behandeld aan zijn verwondingen. De gestrande auto is achtergebleven.
Getuigen die de twee mannen gezien hebben die ochtend, wordt verzocht zich te melden bij de politie in Beverwijk via het telefoonnummer 0900-8844.

Bron: Telegraaf


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #3 Gepost op: 28 december 2010, 11:19:56
Als het geen gestolen auto is dan is er hopelijk achter te komen wie die debielen waren.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 28 december 2010, 12:51:25
Als het geen gestolen auto is dan is er hopelijk achter te komen wie die debielen waren.

Als het wel een gestolen auto is, hebben ze hopelijk de nodige sporen achtergelaten :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 28 december 2010, 13:40:17
Er zal toch minstens voorafgaand aan de mishandeling een woordenwisseling hebben plaatsgevonden..?

Al zou ik er ook niet (meer) van opkijken als het uit het niets is gebeurd. Een uniform maakt wat los, bij sommige ''mensen''.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2010, 12:39:19
De collega Wis veel sterkte met het verwerken van dit incident,het is gewoon belachelijk hoe mensen reageren soms.

Gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2011, 10:43:46
idd veel sterkte naar de collega  3hj

Daarnaast verbaasd het mij wel dat interne brieven/e-mails van RwS zo bij de pers komen....
Persoonlijk zou ik het echt niet op prijs stellen als dat gebeurd. Ondanks dat het wél belangrijk is dat dit soort incidenten bekend worden.

beetje dubbel gevoel dus  :-\
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2011, 00:51:30
Wat een nog groter zorgpunt is, is dat het het bij de wilde beesten af is om hulpverleners(in het algemeen!) te mishandelen. De maatsachappij verloederd echt. :'(
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2011, 15:08:28
De maatsachappij verloederdT echt. :'(

Zo ook de grammatica 0098


Ik vraag me wel af of het in dit geval meespeelde dat deze persoon in dienst is van RWS. Misschien was een behulpzame burger hetzelfde overkomen, omdat die gasten gewoon niet fris in hun pan zijn.

Meer evengoed geldt dat geweld tegen mensen met een publieke taak, in het bijzonder hulpverleners, belachelijk is. Ben ik helemaal met je eens K-Pri.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s