waarom verschillende sirenes?

Auteur Topic: waarom verschillende sirenes?  (gelezen 11269 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2004, 16:35:53
Speelde het feit dat de ambulance in de begintijd gezien werd als een voertuig dat, in tegenstelling tot de politie- en brandweervoertuigen,  geen voorrang had, maar om voorrang vroeg.
we hebben nog steeds niet voorrang,we vragen er nog steeds om ;)


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #11 Gepost op: 4 september 2004, 22:14:02
Zwaailampmaker,

Ik heb het idee dat er bij een Pintsch Bamag sirene een tweede toon doorheen 'Zwabbert' en daardoor een grotere bandbreedte inneemt dan een zuivere toon. Het verhoogd wel de attentie waarde, maar is dit toegestaan?


Groeten,
Ton.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #12 Gepost op: 5 september 2004, 00:24:09
Ton, ja dit is het geval, de hogere toon zwabbert er niet door heen, maar er is een totaal nieuwe toonvorm gecreëerd, die als resultaat een hogere uitgangs waarde geeft en daarmee meer geluidsdruk presteert, dus een hogere attentie waarde oplevert, maar Pintsch Bamag is niet de enige die dit doet.

de tonen zijn toegestaan, om dat de gemeten eindwaarde aan de B-E-toon voldoet, hij wordt alleen als vals klinkend ervaren.

een bijkomend effect is dat geen één type(model) luidspreker het zelfde weer geeft, waardoor er nog al wat klank verschillen ontstaan.
Nemo me impune lacessit


Copter

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 7 oktober 2004, 20:22:12
QUOTE:
" Voor het eerste standpunt zeg ik: Kijk toch lekker goed in je achteruitkijkspiegel, en als je voor 1 voorangsvoertuig aan de kant gaat dan kijk je heus wel of er niet meer aan komt"
END QUOTE

Sorry dat ik het zeggen moet, maar hieruit blijkt dat je kennelijk geen ervaring hebt met het besturen van een voorangsvoertuig. Was het maar zo dat men kijkt of er een tweede voertuig volgt. Daarom rijden we altijd met een flinke tussenafstand, om te voorkomen dat we van de weg gedrukt worden door iemand die niet in zijn spiegels kijkt of er nog iets volgt (en dat komt nog vaker voor dan je denkt).


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 17 oktober 2004, 15:40:06
Pintsch Bamag  ??? Zweeft er misschien ergens een geluidsfragment of filmpje van rond??? Dan weten misschien meer mensen waar het over gaat ;)