C2000 gekraakt

Auteur Topic: C2000 gekraakt  (gelezen 11420 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #30 Gepost op: 15 september 2004, 11:45:21
Ik begrijp niet dat sommige hulpverleners zo graag in dit landje wonen, waar al die persmukieten zo maar mogen schrijven wat ze vinden! Ik zou uitkijken naar een land waar dat wat meer aan banden is gelegd, waar de staat nog het gezag heeft om te bepalen wat er in de krant kan en wat niet!!!

Mooi gesproken!  :D

Groeten, Peter.


Ierland_fan

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 20 september 2004, 00:44:47
Citaat
De persoon die het bericht verstuurd is ietwat baldadig en schrijft dat het om een grote brand gaat.
Het is openbaar, denk om je taalgebruik. Iedereen is wel eens baldadig en ik ben ook wel eens te amicaal geweest op een operationeel kanaal maar dit is niet professioneel en slordig.

Ik denk dat het nu tijd is om alle positieve dingen van C2000 maar eens in de media te brengen ;D.
en ja dat die persjongens nu flink balen,tja jammerrrrrrr voor ze :P.

Nieuws is nieuws. Positief of negatief, het zal de journalist een worst wezen. Jij verkoopt een product positief, journalist zoekt de concurrent op. Meteen 2 artikelen. Wellicht dat jij of iemand anders nog genuanceerder reageert en dan heb je er al 3...

HR20 schreef ergens iets over "radiostilte" rondom c2000 vanuit overheid en hulpverleningsdiensten.
1. dat is verdacht "wie zwijgt stemt toe"
    en daarmee iets suggerend
2. de overheid word toch al niet meer geloofd
3. bron van speculaties, nieuwe theorieen en geruchten die niet meer officieel ontzenuwd kunnen worden, hulpverlening weet niet waar die aan toe is. onzekerheid bij de gebruiker en het systeem word helemaal niet meer vertrouwd

Worst case scenario..nee...realiteit inmiddels


EHBOMAN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #32 Gepost op: 1 oktober 2004, 08:14:58
Ach, hoe vaak lees ik zo'n dergelijke opmerking op een prikbord etc. En hoe vaak komen hulpverleners (wit, rood en blauw!) vragen waar de foto's gepubliceerd worden, of ze er wel op staan en of ze de plaatjes gemaild kunnen krijgen of anders een afdruk kunnen hebben. Tijdens of direkt na een inzet, maar ook via de mail, telefoon en zelfs aan huis. Ga toch weg met je 'last van de persjongens'.  Sorry, ik kan alleen maar glimlachen als ik weer zo'n opmerking lees. Serieus neem ik ze al lang niet meer.

En wat C- en P-2000 betreft: ik luister al jaren geen scanner meer af. Ik werk al geruime tijd met dezelfde alarmpiepers als de brandweer in de regio. Samen met enkele andere bronnen heb ik daar voldoende aan. En zodra men hier op het nieuwe systeem over gaat, ga ik mee over naar P2000. Mis ik tenminste helemaal geen brandweerinzet meer, krijg meer informatie uit de hele regio en daarbuiten, en krijg ik in ieder geval op een betere manier de ambulance-inzetten mee. Voor mij gaat het er enkel op vooruit. En daarbij blijf ik in het hele land op de hoogte van wat er in mijn regio gebeurt. Ga ik een dagje op stap, dan programmeer ik mijn tweede P2000-pieper in op de regio waar ik heen ga, kan ik tenminste nog eens onderweg wat plaatjes maken van inzetten en zodoende mijn reiskosten dik terugverdienen  ;D

Laat s.v.p. héél snel komen dat P2000!


Nils, persmuskito, dol op 112-inzetten ;)

Ben het helemaal met je eens Nils, ook ik wordt zeer regelmatig gezien op de ambupost, het politiebureau en de brandweer als ik foto's heb gemaakt van deze mensen in actie. Ik lever dus regelmatig foto's aan de hulpverleners, hetzij digitaal of afgedrukt en van mij hebben ze absoluut geen last.

Wat betreft de P2000 piepers, heb er nu al zin in, gewoon aan je broek en je mist niets meer!

Grt Johan
Eerste Hulp verlener Student HBO-V


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #33 Gepost op: 24 oktober 2004, 14:01:29
Zo is het maar net. Bovendien zijn toepassingsmogelijkheden van digitale P2000 alarmeringen veel groter dan spraak. Je kunt het koppelen aan een navigatiesysteem of routeplanner. Wij kunnen het inmiddels ook gratis per SMS verspreiden. Je kunt filteren op alles wat je maar wil: wagennummer, capcode, straatnaam, plaatsnaam, soort melding (lang leve de nieuwste GMS-versie). De mogelijkheden om deze digitale data te gebruiken zijn eigenlijk eindeloos. Bovendien kun je ook buiten je eigen regio blijven volgen wat er gebeurt. Vooralsnog wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen van de invoering.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 24 oktober 2004, 14:21:47
Dat ligt er aan hoe het gebruikt gaat worden. Als er op staat "OVD kontakt met de meldkamer" of: "bemanning TAS 1  naar kazerne voor prio 1 melding"  dan schiet het niet op. Zo worden hier op dit moment al de reddingsbrigades gealarmeerd. Centralist kontakt op nemen met de AC. Weet je nog niks. De rest gaat over c 2000.

Henk


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #35 Gepost op: 24 oktober 2004, 14:28:06
Dit is dus van de nieuwe GMS versie afhankelijk. Deze wordt hier nu al gebruikt voor de huidige Pocsag alarmering. Een voorbeeldje van de meldingen zoals wij die opgevangen hebben vandaag:

24-10-04 - 13:31:36 - BR 1 MONDRIAANPLANTSOEN 11 HEL WONEN 830-850 woningbr
24-10-04 - 13:21:16 - AL REGT, DE OTTERWEG 19 BEE 01 AUTOM.ALARM 846-847-ovd gem
24-10-04 - 12:27:53 - HV RAKELBOS, CAMPING SCHEPERSWEG 10 OWM 668 onwelwording
24-10-04 - 12:09:42 - Loos alarm
24-10-04 - 12:08:32 - AL VAGEVUUR, HET KANAALDIJK NOORD 11 EIN 01 621-622-650-ovd aut alarm
24-10-04 - 11:29:49 - Manuela tel.k.ac. aub.
24-10-04 - 01:49:40 - BR 1 LANGSTRAAT GEL CAFE 734 735 OVD
24-10-04 - 00:09:19 - BR 1 DROSSARD DE LA COURTSTRAAT GEM AFVAL/BERM/RUIGTE 825


Je ziet dus precies waar er wat te doen is. Het nieuwe GMS zet er ten opzichte van de vorige versie ook de naam van het object bij in plaats van alleen het adres.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #36 Gepost op: 25 oktober 2004, 14:32:00
Ja, je ziet precies wat er aan de hand is. Er zijn twee hele grote catagoriën bij de brandweer:

1)  de hulpverlening:

0703996 18:11:19 24-10-04 ALPHA HV BONIFACIUSLAAN 20 HILV Brandweer Gooi en Vechtstreek

2) de brand:

0703996 03:44:38 24-10-04 ALPHA BR WILLEM BONTEKOESTRAAT HILV Brandweer Gooi en Vechtstreek
0703996 03:00:22 24-10-04 ALPHA BR PETER PLANCIUSPLEIN 11 HILV Brandweer Gooi en Vechtstreek


Dan weet je toch mooi precies dat er brand is (= BR)

of precies dat het een hulpverlening is(= HV).

Henk


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #37 Gepost op: 25 oktober 2004, 16:43:15
Jups, inderdaad. Buiten de echt grote steden (en dan nog met name alleen de binnensteden) betekent een BR melding met twee TS-en en een redvoertuig geallarmeerd een interessante melding. Dat duidt (conform de inzet voorstellen in onze regio althans) op o.a. een binnenbrand in een pand met veel personen (bijvoorbeeld industrie, grote kantoorpanden, scholen of verzorgingstehuizen), een uitslaande brand, een brand met (waarschijnlijk) gevaarlijke stoffen in het pand. Je weet dan al dat een dergelijke melding mogelijk een grotere nieuwswaarde zal hebben.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #38 Gepost op: 3 december 2004, 15:56:11
Is het niet zo dat het juridisch is toegestaan om uitgezonden radiosignalen voor eigen gebruik te ontvangen. Hoewel het decoderen van versleutelde berichten misschien al een grijs kleurtje heeft.

Volgens mij is de uitzender niet verplicht om signalen uit te zenden die ook voor anderen, dan de beoogde doelgroep, bruikbare informatie opleverd.

Dat heeft niets met dictatuur te maken.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #39 Gepost op: 3 december 2004, 16:36:38
Is het niet zo dat het juridisch is toegestaan om uitgezonden radiosignalen voor eigen gebruik te ontvangen.
Hoewel het decoderen van versleutelde berichten misschien al een grijs kleurtje heeft.

We hebben het hier niet over versleutelde berichten, laat dat niet ter discussie staan. Een (digitaal) datasignaal hoeft niet per definitie versleuteld te zijn. P2000 kan versleuteld worden, dit is echter niet het geval.

Groeten, Peter.