Problemen vrijwilligers brandweer Almere

Auteur Topic: Problemen vrijwilligers brandweer Almere  (gelezen 7916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2011, 14:46:09
Problemen in Almere zijn intussen opgelost. ;)
Er is een extern wervings bureau in de arm genomen.
Intussen 17 nieuwe manschappen aangesteld waarvan 7 meteen inzetbaar. O0

en dat betekend dat Almere-haven weer gewoon uitrukt met een TS met 6 man ipv van 4? En wat gebeurd er met de vrijwilligers die het er niet mee eens waren? bedankt voor de goede samenwerking, hier een boekenbon en tot ziens(oid)??


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2011, 08:05:25
Flevoland: Brandweer op zoek naar nieuwe vrijwilligers
Brandweer Flevoland is op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Eind deze maand gaat daarom een wervingscampagne van start.
De brandweer is in Almere en Lelystad onlangs begonnen met een nieuw systeem. De vrijwilligers worden niet meer vanuit huis opgeroepen, maar moeten overnachten op de kazerne. Daardoor zijn met name in die gemeenten extra vrijwilligers nodig.
Via advertenties op billboards en in weekbladen probeert de brandweer snel nieuwe leden te werven.
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=80980


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2011, 08:27:17
Als ik dit allemaal zo lees is dit meer een verkapte manier van een beroeps brandweer. Is wel geen 24 uurs dienst maar toch.
Wat ik me afvraag is of deze mensen dan ook voor de hele nacht vergoeding krijgen..?

Je bent tenslotte niet thuis dus je zou in alle redelijkheid kunnen denken dat ze dan voor de hele nacht vergoeding krijgen.

Het schorsen van de vrijwilligers omdat ze kritiek uiten is toch echt niet gepast, al dan niet in de media. Persoonlijk vindt ik dat een erg zorgelijke ontwikkeling.