Schietincidenten politie 2011

Auteur Topic: Schietincidenten politie 2011  (gelezen 50906 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #120 Gepost op: 12 augustus 2011, 01:16:43
p2kflex
18:53:09 11-08-11GROUP-2Politie lost schot, man geraakt in been marijkestraat Heinenoord
1433001Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Lichtkrant GMC)
1433865Politie Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (PersInfo)
p2kflex
18:24:27 11-08-11GROUP-1A1 18172 DREESHOF 11 3274CC HEINENOORD RITNR 22388
1423372Ambu 18-172 (Klaaswaal)

Politie schiet verdachte huiselijk geweld in been
De politie heeft donderdag aan het begin van de avond in het Zuid-Hollandse Heinenoord een man in het been geschoten.  
Het incident vond plaats op de Dreeshof, waar agenten na een melding over huiselijk geweld in een woning naartoe waren gekomen, meldt een politiewoordvoerder.
De man was op het moment dat de agenten arriveerden niet meer in de woning. Even later kwam de man echter weer terug.
De agenten stonden op dat moment op straat. De man kwam volgens de politiewoordvoerder dusdanig dreigend op de agenten af, dat een schot werd gelost. De man liep een schotwond op aan zijn been en is naar een ziekenhuis gebracht.

De rijksrecherche onderzoekt zoals gebruikelijk de toedracht van het schietincident. Eerder donderdag meldde het landelijk parket van het Openbaar Ministerie nog dat het aantal doden en gewonden door politiekogels toeneemt. Dat agenten vaker hun vuurwapen gebruiken komt volgens de politie door de verruwing van de maatschappij.
bron: http://www.nu.nl/binnenland/2587732/politie-schiet-verdachte-huiselijk-geweld-in-been.html


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #121 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:18:35
Politie schiet verdachte huiselijk geweld in been
De politie heeft donderda aan het begin van de avond in het Zuid-Hollandse Heinenoord een man in het been geschoten.  


Politie schiet verdachte


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #122 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:47:03
Citaat
De politie heeft een man neergeschoten in Rotterdam. Meteen daarop volgden rellen.

De politie heeft zondag aan het begin van de avond in Rotterdam een man neergeschoten die kort daarvoor betrokken was bij een schietpartij. De verdachte is in de borst geraakt, liet een woordvoerder van de politie weten.

De schietpartij had plaats aan de Langenhorst in de deelgemeente Charlois. Het optreden van de politie gebeurde in de Strijensestraat in de naburige deelgemeente Feijenoord. Het is niet duidelijk of de man in levensgevaar verkeert. Nadere gegevens ontbreken nog.

Na het incident ontstonden er kleine relletjes waarbij de agenten werden bedreigd door omstanders. Agenten met wapenstokken proberen momenteel de orde te handhaven.

Bekijke hierof hier een foto van de schietpartij of kijk naar filmpje van het afgezette gebied.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/08/politie_schiet_verdachte_schie.html
Foto's en filmpjes via de link.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #123 Gepost op: 14 augustus 2011, 23:35:23


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #125 Gepost op: 15 augustus 2011, 11:49:33
Foto van AT5.nl: een aantal overvallers wordt aangehouden. Nu vraag ik mij af... die motoragent heeft zijn wapen getrokken. Is het niet verdomd lastig met die dikke motorhandschoenen? Lijkt een flauwe vraag maar ik meen het serieus. Ik kan mij zo voorstellen dat je maar met moeite je vinger bij de trekker krijgt, of is dat totale onzin?



Voor het bericht:
http://www.at5.nl/artikelen/66143/arrestatie-overvaller-juwelier-vastgelegd


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #126 Gepost op: 15 augustus 2011, 12:50:41
Foto van AT5.nl: een aantal overvallers wordt aangehouden. Nu vraag ik mij af... die motoragent heeft zijn wapen getrokken. Is het niet verdomd lastig met die dikke motorhandschoenen? Lijkt een flauwe vraag maar ik meen het serieus. Ik kan mij zo voorstellen dat je maar met moeite je vinger bij de trekker krijgt, of is dat totale onzin?



Voor het bericht:
http://www.at5.nl/artikelen/66143/arrestatie-overvaller-juwelier-vastgelegd

Hij heeft zijn zomerhandschoenen aan. Daar is het redelijk mee te doen, weet ik uit eigen ervaring. Winterhandschoen is niet te doen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #127 Gepost op: 15 augustus 2011, 14:04:08
Daar ben ik het niet geheel eens met je ;D ;D Kleine motormuis  ;D ;D ;D ;D. Wij, ja de MC, hebben drie tot vier ibt dagen die geheel zijn gericht op het werken met de motoor en in motorkleding. Dus ook het schiet met je handschoenen aan. Je hebt wel gelijk dat het niet geheel prettig is, maar het is wel te doen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #128 Gepost op: 15 augustus 2011, 14:36:16
Daar ben ik het niet geheel eens met je ;D ;D Kleine motormuis  ;D ;D ;D ;D. Wij, ja de MC, hebben drie tot vier ibt dagen die geheel zijn gericht op het werken met de motoor en in motorkleding. Dus ook het schiet met je handschoenen aan. Je hebt wel gelijk dat het niet geheel prettig is, maar het is wel te doen.

Oke dan, wat jij zegt klopt echter, IK kan met mijn winterhandschoenen absoluut niet in de beugel van dat duitse geval komen. Met de zomerhandschoenen gaat het net, kan dan iig een fatsoenlijk schot lossen.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #129 Gepost op: 20 augustus 2011, 07:42:07
Politie schiet man dood in Apeldoorn
APELDOORN - Een politieagent heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een man neergeschoten aan de Laan van de Charleston in Apeldoorn.
De man is zaterdagochtend in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
Even na middernacht kwam de politie af op een melding van huiselijk geweld. Daar aangekomen werd een agent met een mes aangevallen door de bewoner. Daarop loste een van de politiemensen een schot. De bedreigde agent raakte lichtgewond bij het incident.
De verdachte werd ter plekke gereanimeerd en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij enkele uren later aan zijn verwondingen bezweken. De rijksrecherche stelt een onderzoek in.

bron: http://www.nu.nl/binnenland/2594029/politie-schiet-man-dood-in-apeldoorn.html