PTSS bij de politie

Auteur Topic: PTSS bij de politie  (gelezen 66018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #100 Gepost op: 10 augustus 2013, 07:02:32
Citaat van: moppersmurf link=msg=1190399 date=1376088737
Maar wat ik nu bij de politie zie rondlopen: leuk make-upje, kapseltje, "oeh! mijn mobieltje trilt in mijn broekzak" dat is niet geschikt voor een waterlijk, een dodelijke aanrijding met jonge kinderen op het asfalt, een dampend lijk op het ijs en een arm stekend uit een betonwagen.
Je generaliseert hier wel heel erg hoor. Net alsof het dragen van make-up, een fatsoenlijk kapsel of het gebruik van de mobiele telefoon leiden tot het niet kunnen omgaan met je voorbeelden. Ik ken genoeg (vrouwelijke, want daar doel je volgens mij op) dienders die hun mannetje in dat soort zaken beter staan dan enkele potige collega's. Het is zoals je zelf al aangeeft, een drempel die voor iedereen anders is.

Voor iemand met make-up en een kapseltje kan die zomaar een stuk verder zijn als voor die potige kleerkast. En ik denk dat je jezelf vergist in hoe een groot deel van deze figuren zich op positieve wijze weten te manifesteren. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #101 Gepost op: 10 augustus 2013, 09:18:45
Citaat van: Red link=msg=1190418 date=1376110952
Je generaliseert hier wel heel erg hoor. Net alsof het dragen van make-up, een fatsoenlijk kapsel of het gebruik van de mobiele telefoon leiden tot het niet kunnen omgaan met je voorbeelden. Ik ken genoeg (vrouwelijke, want daar doel je volgens mij op) dienders die hun mannetje in dat soort zaken beter staan dan enkele potige collega's. Het is zoals je zelf al aangeeft, een drempel die voor iedereen anders is.

Voor iemand met make-up en een kapseltje kan die zomaar een stuk verder zijn als voor die potige kleerkast. En ik denk dat je jezelf vergist in hoe een groot deel van deze figuren zich op positieve wijze weten te manifesteren. ;)

Red je hebt het niet helemaal goed gelezen
Citaat
Maar wat ik nu bij de politie zie rondlopen: leuk make-upje, kapseltje, "oeh! mijn mobieltje trilt in mijn broekzak"
is niet of maar en. Dus leuk make-upje en kapseltje en "oeh! mijn mobieltje trilt in mijn broekzak"  ;) en dan doel ik NIET op alleen vrouwen, want ik zie steeds meer mannen die met bijzondere kapsels rondlopen, zich opmaken en meer aandacht hebben voor hen mobiel dan voor het werk dat ze moeten doen.

Uiteraard is het generaliserend, en uiteraard heb je gelijk in de rest van jouw antwoord. Maar het is ook zo dat het gros van het hierboven omschreven "spul" meer bezig is met het uiterlijk vertoon dan met het zijn van een politie-agent. En dan leer je jezelf ook niet te kunnen verweren door eelt op je ziel te kweken.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #102 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:53:55
Ik ben 't weleens oneens met je, maar in dit geval.. O0
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #103 Gepost op: 11 augustus 2013, 06:57:16
Citaat van: moppersmurf link=msg=1190437 date=1376119125
En dan leer je jezelf ook niet te kunnen verweren door eelt op je ziel te kweken.
Goed, dus iemand die aan zijn uiterlijk denkt en zo nu en dan op zijn mobieltje kijkt kan zichzelf niet verweren en is ook niet in staat om eelt te kweken.
Fijn dat we dat duidelijk hebben.   ::)

De geschikte diender is dus te herkennen aan het niet dragen van make-up, warrig haar (of een kale kop, dat zijn de echte mannen) en deze diender communiceert nog met het thuisfront met oerkreten en/of rooksignalen.

Er zullen er vast wel een aantal zijn die in je plaatje passen, maar ik vind persoonlijk dat je hier aardig wat goede dienders onterecht weg zet....  Ik heb al genoeg stoere mannen gezien die toch even moesten slikken en wegliepen bij een heftige melding.

Maar goed, aangezien Zijlvaart het ook met je eens is vermoed ik dat we hier een duidelijk gevalletje van generatiekloof hebben. De oudere dienders zien het duidelijk anders.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #104 Gepost op: 11 augustus 2013, 07:41:36
Het gaat me niet om de exacte bewoordingen die gebruikt worden, maar de tendens is wel duidelijk; we nemen meisjes aan die nog slapen met hun duim in hun mond, als je het woord 'hoer' gebruikt tegen een barbiepop in uniform dan barsten ze in huilen uit, jongetjes die nog nooit verder dan 3 km van moeders pappot zijn geweest, en dan verwachten we dat ze tegen dooien en andere ellende kunnen.. Natuurlijk niet! Dat snapt iedere smeris..

Probleem; werving en selectie worden door speerpunten vanuit de politiek bepaald en dat is iets heel anders dan de zoektocht naar kwaliteit..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #105 Gepost op: 11 augustus 2013, 14:47:12
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1190735 date=1376199696
jongetjes die nog nooit verder dan 3 km van moeders pappot zijn geweest, en dan verwachten we dat ze tegen dooien en andere ellende kunnen.. Natuurlijk niet! Dat snapt iedere smeris..
Wederom jammer dergelijke chargerende opmerkingen, een paar jaar geleden had ik me hierdoor aangesproken gevoeld. Ik was ook een broekie toen ik aangenomen werd. Als ik 1 ding heb geleerd dan is het dat je bij deze baas heel snel volwassen wordt.

Vraag me overigens wel af waar we volgens jou de perfecte diender op moeten selecteren. Als ik zo door de regels heen lees kan ik me inmiddels wel een omschrijving bedenken, maar dat gaat offtopic.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #106 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:44:26
Citaat van: Red link=msg=1190868 date=1376225232
Als ik 1 ding heb geleerd dan is het dat je bij deze baas heel snel volwassen wordt.
Maar dat zegt nog steeds niets over het 'uitvalpercentage'..

Mijn ideale diender? Gewoon simpel:
* Ik werk graag met types die al vader cq moeder zijn; Die mensen zijn (geestelijk) volwassener en hebben 1 hele hoge prio; 's Avonds weer naar huis om de kleine te knuffelen en dat allemaal met de gedachte: 'Werk is maar bijzaak/een hobby waar je geld voor krijgt' en dat is de enige goede insteek. Relativeren, helpt ook als je een (onbekend) persoon dood ziet gaan..
* Dienders die prive al 2 (v)echtscheidingen hebben meegemaakt, 3 familieleden hebben begraven, en minimaal 4 haren op hun ... hebben, zijn geestelijk weerbaarder/harder geworden en dat scheelt heel veel ellende. Correcter: Geeft een kleinere kans op (geestelijke) ellende. Jongetjes en meisjes van 18 hebben geen vakantiebaantje als assistent van de patholoog-anatoom. Sommige feiten spreken voor zich. Alleen bij de politie liggen deze jeugdigen midden op straat wel een doodbloedend slachtoffer van een aanrijding te reanimeren, waar de hele familie ook nog eens huilend omheen staat.. Bizar!

Levenservaring (in het algemeen) maakt mensen evenwichtiger, dat geeft 'eelt op je ziel' en dan raak je niet zo gauw meer van slag. En alleen daarom al zou de minimumleeftijd bij de politie van mij 27 jaar mogen zijn.. Maar ja, die mensen kosten meer geld en dat willen we niet..

Oftewel, in reactie op jouw bericht; het is leuk dat je bij de politie snel volwassen wordt, maar het is (voor het bedrijf en voor de agent zelf), veel beter als je al volwassen aan de baan begint..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #107 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:24:15
Mijn ideale collega? In ieder geval iemand die je beoordeeld op je verdiensten en niet op voorhand een hoop mensen buiten spel zet op basis van leeftijd, vader/moederschap, het ontbreken van echtscheidingen etc.  :(
Senior GGP / Oost-Brabant


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #108 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:25:39
Citaat van: Nick link=msg=1190980 date=1376245455
Mijn ideale collega? In ieder geval iemand die je beoordeeld op je verdiensten en niet op voorhand een hoop mensen buiten spel zet op basis van leeftijd, vader/moederschap, het ontbreken van echtscheidingen etc.  :(
Juist, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #109 Gepost op: 11 augustus 2013, 23:31:19
Jullie hebben helemaal gelijk; waarom mag je op je 13e eigenlijk geen rijbewijs halen? Er zijn zat gasten die daar volwassen genoeg voor zijn. Anderen op hun 30e nog niet, maar je mag mensen op voorhand niet uitsluiten. Ik vind ook dat we mensen puur op hun kwaliteiten moeten beoordelen; Morgen m'n zoontje aanmelden voor de opleiding tot verkeersvlieger..

Ik geef 't op.. Een grotere 'roze wolk' heb ik nog niet voorbij zien komen..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי