PTSS bij de politie

Auteur Topic: PTSS bij de politie  (gelezen 65892 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #140 Gepost op: 17 februari 2014, 18:27:21
Citaat van: Gelderland link=msg=1244283 date=1392460673
Dat bleek ook pijnlijk uit de uitzending. Bouman wist eigenlijk meer niet dan wel.

Tja en het spijt me (want het is weer negatief) maar dat is bijna altijd zo. En dat verwijt ik niet de heer Bouman, maar de met goud-beplakte cheffies op de werkvloer. Want die goochelen met cijfertjes om maar aan te tonen dat de cijfers die gehaald moeten worden ook gehaald worden. Maar wij op de werkvloer weten wel beter. Helaas denken de beleidsbepalende chef's vervolgens dat hun ideëen ook daadwerkelijk resultaat hebben, maar in werkelijkheid is dat helemaal niet zo. Dit is een van de zeldzame momenten dat dat naar boven komt en nu is het aan de heer Bouman om daar wat mee te doen: om te gaan kijken waar het nou fout gaat en om dan vervolgens die goochelaars een schop onder hun *ol te verkopen. Cheffies genoeg: er zijn er 4 uit de oude Politie voor de plaats van 1 binnen de Nationale Politie  >:D

Als je nou wil bezuinigen  ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #141 Gepost op: 23 april 2014, 12:53:19
Citaat van: Live link=msg=1261771 date=1398250363
Citaat van: Jacco Bezuijen
Sneak preview van de cover van mijn nieuwe boek "Hoe mijn jongensdroom een nachtmerrie werd" zeer binnenkort te koop!


Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #142 Gepost op: 8 mei 2014, 09:04:03
Indrukwekkend interview met Jacco Bezuijen in AD naar aanleiding van zijn recent verschenen boek:

Citaat van: StevenQ link=msg=1265527 date=1399466584
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3650799/2014/05/07/Agent-krijgt-doden-niet-meer-van-netvlies.dhtml

zie verder: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=83741.0
Samen sterk in de hulpverlening!


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #143 Gepost op: 25 mei 2014, 15:14:27
Aflevering zembla over getraumatiseerde agenten.

http://zembla.incontxt.nl/seizoenen/2014/afleveringen/13-02-2014
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


vragen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #144 Gepost op: 4 november 2014, 10:58:52
Zijn er mensen die PTSS hebben en EMDR therapie hebben gehad? En zo ja, wat is uw/jouw ervaring in deze?


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #145 Gepost op: 4 november 2014, 12:34:48
Citaat van: vragen link=msg=1306241 date=1415095132
Zijn er mensen die PTSS hebben en EMDR therapie hebben gehad? En zo ja, wat is uw/jouw ervaring in deze?

Niet zelf maar mijn vriendin. Heeft PTSS en volgt EMDR therapie. Het helpt echt enorm bij haar.
Weet niet hoe en wat het bij jou is en hoe je het opgelopen hebt. Maar zij, ik en haar familie zijn enorm blij met deze EMDR therapie
Mocht je wat meer willen weten (begrijpelijk dat je niet alles op zomaar op straat wil gooien, stuur een PM).

P2elst


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #146 Gepost op: 12 november 2014, 17:29:24
Samen sterk in de hulpverlening!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #147 Gepost op: 12 november 2014, 18:39:40
Citaat van: vragen link=msg=1306241 date=1415095132
Zijn er mensen die PTSS hebben en EMDR therapie hebben gehad? En zo ja, wat is uw/jouw ervaring in deze?

Ik ben PTSS patiënt en volg sinds een half jaar EMDR. Goeie ervaringen mee. Na de 2de therapie was er al verschil. Wel lange weg te gaan nog. Niet alles is (bij mij) op te lossen met EMDR. Ook de Cognitieve Gedrags Therapie heb ik nodig om verder te komen. EMDR gaat erg snel, voor sommige zaken misschien wel te snel.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #148 Gepost op: 14 november 2014, 00:45:06
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1308003 date=1415813980
Ik ben PTSS patiënt en volg sinds een half jaar EMDR. Goeie ervaringen mee. Na de 2de therapie was er al verschil. Wel lange weg te gaan nog. Niet alles is (bij mij) op te lossen met EMDR. Ook de Cognitieve Gedrags Therapie heb ik nodig om verder te komen. EMDR gaat erg snel, voor sommige zaken misschien wel te snel.

Die EMDR therapie, van wat ik ervan lees, lijkt me heel intens en heftig.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #149 Gepost op: 14 november 2014, 00:54:07
Citaat van: AureliusM link=msg=1308331 date=1415922306
Die EMDR therapie, van wat ik ervan lees, lijkt me heel intens en heftig.

De therapie is behoorlijk heftig ja. Mijn therapeut raad mij bijvoorbeeld af om na de therapie direct naar huis te rijden. Laat je rijden of loop eerst even een rondje zodat je hoofd (en ogen) weer tot rust kunnen komen. Ik merk vaak dat ik de avond en de dag na de sessie meer klachten heb en me vervelender voel. Na die 24 uur trekt het weer een beetje weg en voelt het uiteindelijk rustiger als voor die tijd.

De sessies zijn erg intens. Niet alleen voor je ogen die een vinger of lampje moeten volgen. Maar ook voor je hersenen. Sommige heftige dingen kun je met 1 EMDR sessie bijna oplossen, andere dingen heb je veel meer hulp voor nodig of zijn met EMDR helemaal niet op te lossen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens